Tämä nyt ei sinänsä liity siihen, mistä minä asiassa keskustelin. Oma tarkoitukseni oli mainita erivapauksista ja siitä, ettei puolustaisi/osaisi puolustaa ollenkaan, koska mielestäni näin ei ole.
Ei kai kukaan väitä Laineen olevan NHL-tasolla tähtiluokkaa käytännössä missään muussa kuin maalintekoon liittyvissä kiekollisissa asioissa. Mutta en myöskään allekirjoita sitä, ettei hän tekisi kaukalossa mitään muuta tai ei osaisi yhtään puolustaa. Tästä hyvä esimerkki Kodytek88-nimimerkiltä ylempänä.
Siitä Laineen tekemisen tasosta taas toisen esimerkin saa viime yönä Detroitin ainoassa maalissa. Laine valuu omiin liikaa, sentteri jää pitämään pakkia viivaan mutta Laine ei ehdi sitten enää sentteriä paikkaamaan keskelle josta maali syntyykin. Laine törmäilee snadisti vielä tuomariinkin siinä. Selkeästi Patulla siinä silti omat roolit olisi ollut, aina ei vaan ihan natsaa.
Olen varauksetta iloinen Laineen puolesta, että on päässyt sinne missä nyt on. Tekemistä ja kehitettävää riittää, mutta maaleja hänet lienee hommattu tekemään ja niitä on juuri nyt tullut yli 50* maalin tahdilla, vaikka alkukausi meni polvivamman takia ohi. Pelkäsin sen olevan jopa ylipääsemätön vamma Laineen ominaisuuksilla olevalle pelaajalle, niin nautin suuresti olleeni väärässä.
*En vaivautunut itse laskemaan, vilasin luvun EP:stä.