Carabasin Markiisi
Luottopelaaja
Juu tuo Rempe voisi pikakelata siihen kohtaan, missä hyppää jostain sillalta. Siihenhän se on kuitenkin menossa eikä ketään näytä tuon kaverin oma terveys kiinnostavan.
En oo pelejä seurannu, mutta mahtaako hiihdellä selkäsuorana vähä vähemmän joukkueelle pelaavana ?Patrik Laineen paluuta on ollut hieno seurata.
Maalitili ja miinustili jatkaa kasvamistaan. On täysin käsittämätöntä, että ei edes vahingossa jää plussalle missään pelissä. Toki kaikki maalit ylivoimalla.
katso liitettä 11689
No sen verran kuulin jostain, että ainakaan viiteen ensimmäiseen peliin Lainetta ei laitettu kentälle kertaakaan oman pään aloitukseenEn oo pelejä seurannu, mutta mahtaako hiihdellä selkäsuorana vähä vähemmän joukkueelle pelaavana ?
Kova on kuti ja hyvä tekeen maaleleja, vaikkei toi sentään mikään uus Ovechkin tai edes Selänne ole. Saa nähdä miten kauan joukkuekaverit tota sietää. Aikanaan Winnipegis Selänteelle ainaki kävi niin, että joukkuekaverit kyllästy siihen pelkkään tähdissä olemiseen.No sen verran kuulin jostain, että ainakaan viiteen ensimmäiseen peliin Lainetta ei laitettu kentälle kertaakaan oman pään aloitukseen
Eli rooli on "hieman" hyökkäys painotteinen. Ei ole siis yhtikäs mitään puolustus vastuuta.
Eikös se nyt ole ihan normaalia roolitusta, että puolustavat laitetaan alustavasti puolustamaan ja hyökkäävät hyökkäyspään alotuksiin? Tämän tempun avulla mm. Sedinit teki paljon tehoja Canucksissa, kun otettiin jokaiseen hyökkäyspään aloitukseen sisään.No sen verran kuulin jostain, että ainakaan viiteen ensimmäiseen peliin Lainetta ei laitettu kentälle kertaakaan oman pään aloitukseen
Eli rooli on "hieman" hyökkäys painotteinen. Ei ole siis yhtikäs mitään puolustus vastuuta.
No tämähän ei pidä paikkaansa yhtään ja sen todistaa jo tilastot.Kyllä Laine on kiekotonta pelaamistaan ja asennettaan puolustamista kohtaan parantanut merkittävästi.
Jep, sun kanssas en ala kinaamaan. Ole sinä tuota mieltä tilastojen pohjalta, minä olen tätä mieltä.No tämähän ei pidä paikkaansa yhtään ja sen todistaa jo tilastot.
Ei sun tarvikkaan. Katso ne tilastot, varsinkin 5vs5 pelissä.Jep, sun kanssas en ala kinaamaan. Ole sinä tuota mieltä tilastojen pohjalta, minä olen tätä mieltä.
On tottakai normaalia roolitusta, mutta harvoin näin räikeää näkee.Eikös se nyt ole ihan normaalia roolitusta, että puolustavat laitetaan alustavasti puolustamaan ja hyökkäävät hyökkäyspään alotuksiin? Tämän tempun avulla mm. Sedinit teki paljon tehoja Canucksissa, kun otettiin jokaiseen hyökkäyspään aloitukseen sisään.
Laine on koko NHL:n huonoin pelaaja 5v5 pelissä mitä tulee maalipaikkojen suhteeseen ja pelin momenttumiin edistyneiden tilastojen valossa.Kyllä Laine on kiekotonta pelaamistaan ja asennettaan puolustamista kohtaan parantanut merkittävästi. On sitten eri asia, että riittääkö liikkeen räjähtävyys peittämään aloja riittävästi jne, kun sen verran puuttuu pelituntumaa.
Mitä 5v5 tilastolla on yksittäisen pelaajan kohdalla merkitystä jos joukkue voittaa ja hän tekee ne tarvittavat maalit YV:llä?On tottakai normaalia roolitusta, mutta harvoin näin räikeää näkee.
Laine on koko NHL:n huonoin pelaaja 5v5 pelissä mitä tulee maalipaikkojen suhteeseen ja pelin momenttumiin edistyneiden tilastojen valossa.
Lähde: Urheilucastin viimeisin jakso missä Bambi Lehtonen ja Seppänen käyvät tätä asiaa läpi. Varmasti on asenne parantunut puolustamista kohtaan, mutta ei se silti kyllä oikein lähde.
Sano Selänne sillai joo, mutta eiköhän tossa ollut oma lehmä ojassa. Tottakai toivoo, mutta ei se sitä tarkota että kentällä voi omissa soida turhan usein. Meskaselta kokonaisvaltasta pelaamista on haluttu, ja sitä on saatu. Löökeä nyt en kummemmin näkemisen perusteella osaa itsekkääksi sanoa. Kamppailuissakin melko hyvä.Mitä 5v5 tilastolla on yksittäisen pelaajan kohdalla merkitystä jos joukkue voittaa ja hän tekee ne tarvittavat maalit YV:llä?
Eikös Selännekkin aikoinaan sanonut että jääkiekon turhin tilasto?
Eikös kaikki täälläkin toivo että Meskanen tai Lööke painaisi ylivoimalla kaarelta jatkuvasti maaleja.
Sano Selänne sillai joo, mutta eiköhän tossa ollut oma lehmä ojassa. Tottakai toivoo, mutta ei se sitä tarkota että kentällä voi omissa soida turhan usein. Meskaselta kokonaisvaltasta pelaamista on haluttu, ja sitä on saatu. Löökeä nyt en kummemmin näkemisen perusteella osaa itsekkääksi sanoa. Kamppailuissakin melko hyvä.
Tämä nyt ei sinänsä liity siihen, mistä minä asiassa keskustelin. Oma tarkoitukseni oli mainita erivapauksista ja siitä, ettei puolustaisi/osaisi puolustaa ollenkaan, koska mielestäni näin ei ole.Laine on koko NHL:n huonoin pelaaja 5v5 pelissä mitä tulee maalipaikkojen suhteeseen ja pelin momenttumiin edistyneiden tilastojen valossa.
Lähde: Urheilucastin viimeisin jakso missä Bambi Lehtonen ja Seppänen käyvät tätä asiaa läpi. Varmasti on asenne parantunut puolustamista kohtaan, mutta ei se silti kyllä oikein lähde.
Joo mää aloitin oman tekstini, että "On ollut ilo seurata Laineen paluuta" ja se teksti tuli ihan vilpittömästi.Tämä nyt ei sinänsä liity siihen, mistä minä asiassa keskustelin. Oma tarkoitukseni oli mainita erivapauksista ja siitä, ettei puolustaisi/osaisi puolustaa ollenkaan, koska mielestäni näin ei ole.
Ei kai kukaan väitä Laineen olevan NHL-tasolla tähtiluokkaa käytännössä missään muussa kuin maalintekoon liittyvissä kiekollisissa asioissa. Mutta en myöskään allekirjoita sitä, ettei hän tekisi kaukalossa mitään muuta tai ei osaisi yhtään puolustaa. Tästä hyvä esimerkki Kodytek88-nimimerkiltä ylempänä.
Siitä Laineen tekemisen tasosta taas toisen esimerkin saa viime yönä Detroitin ainoassa maalissa. Laine valuu omiin liikaa, sentteri jää pitämään pakkia viivaan mutta Laine ei ehdi sitten enää sentteriä paikkaamaan keskelle josta maali syntyykin. Laine törmäilee snadisti vielä tuomariinkin siinä. Selkeästi Patulla siinä silti omat roolit olisi ollut, aina ei vaan ihan natsaa.
Olen varauksetta iloinen Laineen puolesta, että on päässyt sinne missä nyt on. Tekemistä ja kehitettävää riittää, mutta maaleja hänet lienee hommattu tekemään ja niitä on juuri nyt tullut yli 50* maalin tahdilla, vaikka alkukausi meni polvivamman takia ohi. Pelkäsin sen olevan jopa ylipääsemätön vamma Laineen ominaisuuksilla olevalle pelaajalle, niin nautin suuresti olleeni väärässä.
*En vaivautunut itse laskemaan, vilasin luvun EP:stä.