Meillä onkin ensikaudelle sopimuksen alaisina 9 ulkkia. Mahtaako olla eniten koko liigassa?
Tuossa mietin että lukolla taitaa olla 6, ja TePSillä 7. Tapparalla 5 ja Kärpillä 4. No ainakaan viimekaudella muukalaislegioonan omaaminen ei ollut huono asia.
Itteeni hiukan arveluttaa. Raipe sanoi jossain haastattelussa kauden jälkeen, et valitsivat todella simppelin pelitavan, mikä helppo omaksua ja helppo opettaa. Ku kumminkin melkoinen muukalaislegioona oli heillä.
Heillä toimi pelitapa loistavasti. Meillä ei alkuunkaan toiminut, vaikka tuttuja pelaajia iso kasa päävalmentajalle.
En oikein jaksa uskoa, että valmennus saa tulevalla kaudellakaan pelitapaa toimimaan muukalaislegioonalla, ku tuttujen jätkien kans hommasta ei tullut yhtään mitään.
Pahaa pelkään, että jopa pääsystä sääleihin joudutaan taistelemaan tosissaan, enkä yllättyisi, vaikka sinnekkään ei päästäisi.
Mun kauhuskenaario ja pieni veikkauskin on, että ens kaudesta tulee katastrofi. Pelitavan takia tulee pataan koko ajan. Pelitavan takia suurin osa pelaajista näyttää ihan paskoilta.
Tillua syytetään paskoista hankinnoista, vaikka pelitavan toimimattomuus on syy kaikkeen surkeuteen.
Toki en itse ymmärrä täysin linjaa, kuinka paljon taitoa on korvattu muulla avuilla. Toki sitä karheutta ja luisteluvoimaa pitää ollakin, mutta maalintekotaitoa ja taitoa ei näytetä isommin arvostaettavan. Mentiin suoraan lähes ääripäähän, vaikka ois voinu osittain korvata taitoa ja maalintekovoimaa karheudella.
Tiedä sitten onko tämä pelitapa ja rosterin tyyli kenen valinta. Itseäni ei vakuuta tämä tyyli. Toki kärkihankintoihin olen todella tyytyväinen, mutta yleisesti ottaen pelottaa isosti pelitapa ja rosterin suunta. Kauhulla odotan kauden alkua.
Mutta joo, toivon todellakin olevani ihan hakoteillä. Hankinnat saattavat toimia pelitapaan paremmin. Toivotaan, että homma toimii.
Ja selvennykseksi vielä, tykkään pirusti Myrrästä. Hieno mies ja suuri Ilves-sydän.
Ja vaikka pelitapa onkin mielestäni mitä on, niin onko se syypää kuitenkin Ojanen, jos pelitapa sakkaa...
Toki Myrrälläkin puutteensa, mistä on foorumilla jo puhuttu monet kerrat.