On vain kylmä fakta, että Ilveksen kannalta on aitiovuokrien ansiosta helvetin hyvä asia, että Areenalla on paljon tapahtumia, kun kerran Ilveksen omat ottelut siellä myös täysimääräisesti pystytään pelaamaan.
Tätä en olekaan kieltänyt. Olen samaa mieltä, että hienoa kun aitiovuokrauksesta saadaan lisätuloja jääkiekkoseuroillekin. Runsaasti muita tapahtumia on hyvä. Mahdollisimman paljon saattaa sentään ylittää jo sen rajan, mistä aiheutuu ongelmia myös jääkiekkoseurojen ydinliiketoiminnalle, eikä aitiovuokrat välttämättä korvaa enää niitä ongelmia ainakaan täysimääräisesti.
Olen käynyt areenassa myös konserteissa, mutta näin jääkiekkokannattajana ärsyttää edelleen, että kannattamani joukkueen kotiottelussa ei ole täysin sellainen olo, että minä ja kannattamani joukkue olisimme tervetulleita joukkueen kotihalliin. Jääkiekkotapahtumissa havaittuja lukuisia ongelmia ei ole yritetty korjata joko ollenkaan tai sitten niihin on reagoitu vasta toistuvan kuukausia jatkuneen palautteen jälkeen.
Jos areenan viskaaleilla olisi ollut tähän mennessä parempi asenne jääkiekkokansaa kohtaan, todennäköisesti kannattajienkin sietokyky olisi suurempi kuukauden pituisiin vieraspeliputkiin ja pudotuspeliohjelman solmuun laittaviin keikkakaranteeneihin. Molempia tapahtumia tarvitaan ja ymmärrän, että nyt on houkutus takoa, kun rauta on kuumaa. Ahneuksissaan pitäisi kuitenkin muistaa, että jääkiekkopelit jatkuvat silloinkin, kun areenan uutuudenviehätys on karissut ja keikkarintaman ylikuumentunut tilanne tasoittuu Helsingin areenatilanteen ratkeamisen myötä. Sitä odotellessa areenan ei kannata pilata omaa mainettaan jääkiekkokansankaan silmissä. Pelit näkee myös kotisohvalta ja yleensä vielä jopa halvemmalla.
Areenassa on paljon hyvää ja monilta osin huima loikka eteenpäin Hakametsästä. Sekin silti ärsyttää, että jos niitä kehityskohteita mainitsee, niin joku tulee heti sanomaan, että "turpa kiinni, hyvä se on ja rahan tuloa ei voi estää". Minulle jääkiekkopelit ovat rahan menoa oli ne sitten areenassa, Hakametsässä tai Tesomalla. Se on ihan OK, kunhan sillä rahalla saa "ostettua" enemmän myönteisiä kokemuksia kuin vitutusta.