Nokia Arena

931931

Luottopelaaja
Viestejä
1 681
Selkeästi kohderyhmä vaihtuu keskustaan siirtyessä. Yrityksille ja kaupungissa asuville trendsettereille hyvä homma. Veikkaan perheellisten esim. Hervannassa tai Tesomalla asuvalla olevan melko korkea kynnys hypätä julkisiin lapsen tai lasten kanssa. Hakametsään on ollut helppo tulla sillä perheen Skoda Octavialla. Tällaisia havaintoja omasta lähipiiristä.

Olisi outoa, että lasten kanssa julkisilla kulkeminen muodostuisi ongelmaksi, sillä lapset luultavasti ovat vanhempiaan tottuneempia käyttämään julkisia päästäkseen kouluun tai harrastuksiin.
 

ilvesperhe

Luottopelaaja
Viestejä
2 615
Matkaan kuluva aika itellä tökkii, noissa julkisissa. Ajoin hakametsään täältä 15-20 min. Tännepäin lähtee arki-iltoina linja-autoja tunnin välein ja matka kestää 35-40min. Jos en ehdi 21:12 lähtevään onnikkaan, seuraava lähtee 22:12, olisin kotona yhdentoista jälkeen ja sitten koiran kusetusta ym. Asialla on merkitystä kun aamulla pitäisi heräillä viiden aikaan, tälläinen muinaisjäänne haluaa nukkua öisin(nykyään).
Tämä pelkästään julkisilla liikkumisesta, huomiona.
Perjantai ja lauantai pelit on eri asia kun ei ole töihin menoa.
Minulla on parkkipaikka Ilmarinkadulla, jonne voin auton viedä, julkisia en siis harkitse.
 

TaikuriLuttinen

Luottopelaaja
Viestejä
4 439
Voihan sitä edelleen ajella vanhasta tottumuksesta Hakametsään ja napata siitä bussin numero 7 (nyk. 25) ja ajella sillä Areenalle, tulisiko ehkä 10-15 minuuttia matka-aikaa lisää. Toki kuluja tulee sen bussilipun verran.

Kiinnostaa kyllä kovasti, miten nuo palvelut tuolla on järjestty. Olisi vallan siistiä, jos mahdollistaisi esimerkiksi sen, että voisi kavereiden kanssa mennä jo muutamalle oluelle ja vaikka syömään hallille reilusti ennen peliä. Prahassa kävin O2-areenalla, missä oli lauantaina jo reilusti väkeä yli tuntia ennen peliä, juurikin syömässä ja juomassa, kun hintataso ei suhteessa ollut mitenkään erityisen kallis.
 

katomato

Rivipelaaja
Viestejä
74
Olisi hyvä, jos tulisi mahdollisuus ostaa pelien ajaksi pysäköinti parkkihallista Ilveksen kautta. Haluaisin maksaa pysäköinnistä Ilvekselle enkä Finnparkille.
Tällekin kaudelle ostin parkkikortin, varsin hyvin tietäen että peleihin ei tulla yleisöä päästämään koko kautta.
Tämä on sinänsä vähän absurdi ajatus, että kyseiset parkkihallit ovat Finnparkin omistuksessa, eivät Ilves Hockeyn. Verrattakoon asiaa siis vaikka siihen, että mikäli asut vuokralla, niin kenties mieluummin maksaisit vuokraa Ilvekselle kuin asunnon omistajalle. En kuitenkaan näe syytä, miksi asunnon omistaja antaisi vuokratulot Ilvekselle, mutta maksaisi silti itse asuntoon kohdistuvat kulut.

Hakametsässä tilanne on sikäli erilainen, että ottelutapahtuman ajaksi Ilves on vuokrannut hallin parkkialueineen käyttöönsä, ja vuokraa parkkiruutuja eteenpäin asiakkaille. Toki parkkihallistakin Ilves voi halutessaan vuokrata pysäköintioikeuksia johonkin sopimushintaan, ja myydä niitä edelleen asiakkaille kalliimmalla. Tällöin Ilvekselle jäisi kate tulona.
 

LalaTa

Luottopelaaja
Viestejä
2 526
Kiinnostaa kyllä kovasti, miten nuo palvelut tuolla on järjestty. Olisi vallan siistiä, jos mahdollistaisi esimerkiksi sen, että voisi kavereiden kanssa mennä jo muutamalle oluelle ja vaikka syömään hallille reilusti ennen peliä. Prahassa kävin O2-areenalla, missä oli lauantaina jo reilusti väkeä yli tuntia ennen peliä, juurikin syömässä ja juomassa, kun hintataso ei suhteessa ollut mitenkään erityisen kallis.

Eikös tuo areena ole tarkoitus olla auki tyyliin 24/7 ja siellä voi hengailla ja syödä ja juoda ja jos inspiraatio iskee, niin käydä ostamaan vaikka kohta alkavaan peliin lipun siinä sivussa.
 

CTS

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
534
Tämä on sinänsä vähän absurdi ajatus, että kyseiset parkkihallit ovat Finnparkin omistuksessa, eivät Ilves Hockeyn. Verrattakoon asiaa siis vaikka siihen, että mikäli asut vuokralla, niin kenties mieluummin maksaisit vuokraa Ilvekselle kuin asunnon omistajalle. En kuitenkaan näe syytä, miksi asunnon omistaja antaisi vuokratulot Ilvekselle, mutta maksaisi silti itse asuntoon kohdistuvat kulut.

Hakametsässä tilanne on sikäli erilainen, että ottelutapahtuman ajaksi Ilves on vuokrannut hallin parkkialueineen käyttöönsä, ja vuokraa parkkiruutuja eteenpäin asiakkaille. Toki parkkihallistakin Ilves voi halutessaan vuokrata pysäköintioikeuksia johonkin sopimushintaan, ja myydä niitä edelleen asiakkaille kalliimmalla. Tällöin Ilvekselle jäisi kate tulona.
Ymmärrän toki tuon :)

Tuota juuri tarkoitinkin, että jos Ilves saisi neuvoteltua Finnparkin kanssa sopimuksen pelin aikaisesta pysäköinnistä, ja Ilves saisi näiden pysäköintien myynnistä osan itselleen.

Pahoittelut epäselvästä asian esittämisestä.
 

UglyHouse

Luottopelaaja
Viestejä
4 464
Aika erikoista valitusta, tuo että jollain kestäisi 2,5h 30km säteeltä Tampereella tulo halliin julkisilla johtuu vain omasta asenteesta ”ennen kaikki oli paremmin”, ”Minähän en julkisia käytä”. Jos oikeasti julkiset yhteydet eivät satu osumaan ihan kotiovelle niin siinä tapauksessa autolla lähemmäksi ja jostain sopivasta paikasta julkisilla hallille ilman mitään probleemaa. ”Ratikka sekoittaa lisää”, anteeksi mutta toi on kyllä ihan älytön kommentti, ratikkahan tuo vain yhden vaihtoehdon lisää mikä taas helpottaa omien aikataulujen yhteensovittamista ja siten helpottaa edelleen julkisilla peliin tuloa.
Kannattaa miettiä omaa asennetta ennenkuin valittaa asioista.
Uskon tällä tarkoitettavan: ratikan myötä osa nykyisistä bussivuoroista poistuu/muuttuu, josta taas seuraa alkuvaiheen hämmennys, kun tuttu linja ei ole enää käytössä. Ratikka ei siis tuo uutta vaihtoehtoa lisää koska osa bussilinjoista/vuoroista poistuu.
Tampereella on sekoitettu joukkoliikennettä turhaan vuosien saatossa. Esimerkkinä älytön uudistus, jossa bussien numerot muutettiin kokonaan (ilmeisesti numerot loppuivat kesken), josta oli seurauksena mittavat kustannukset jo yksin pysäkkimerkintöjen uudistamisessa. Lisäksi ihmisillä meni aikansa oppia uuden reitit ja bussien numerot.

Ja arvasit aivan oikein, en käytä joukkoliikennettä - kuljen peleihin kävellen.
 
Viimeksi muokattu:

Luchs

Guest
Useimmat pelit on ihan ajatuksella tungettu viikonlopun 'kosteille' päiville.

Mihin siinä omaa autoa tarvitsee, kun voi pelin jälkeen heivata mukulat keskustamummulle tai pallomereen ja inspiroitua ruotimaan ottelun käänteitä vielä aamuneljältä kebabkastikkeet rinnuksilla?
Keskusta vireytyy ja näivettyvä ravintola-ala elpyy näistä paikalle jääneistä sankareista.
 

El Reino

Tähtipelaaja
Viestejä
11 477
Oliks siihe pelilippuun tarkotus tulla matkat julkisella paikanpäälle? Ois kyl hienoo jos koskis junaa Nokialtakin

Tätä mm. Saksassa käytössä olevaa mallia olen yrittänyt viedä eteenpäin eri poliitikoille aiemmin. Ottelu- ja tapahtumalipun kelpaaminen joukkoliikenteen lippuna esim. 2 tuntia ennen ja jälkeen tapahtuman toimisi hyvänä kannustimena käyttää julkisia välineitä. Tämä vähentäisi ruuhkia ja päästöjä sekä lisäisi todennäköisesti areenan ravintoloiden myyntiä ja alueen asukkaiden viihtyvyyttä.

Täytyypä kysellä, missä asian suhteen mennään.
 

Brooks

Luottopelaaja
Viestejä
7 022
Viime vuonna Sulin kertoi, että kaikki UROKSELLE ajavat linja-autot tulevat olemaan sähköbusseja. Tarkoitti varmaankin julkisen liikenteen linjureita. Eivätköhän mm. joukkueet kulje yhä dieseleillä.
 

El Reino

Tähtipelaaja
Viestejä
11 477
Joukkoliikenteen lippujen integroimista osaksi erilaisia peli- tai konsettilippuja tai muitakin palveluja on viety pitkälle monissa eri paikoissa. Esim. joissain Keski-Euroopan kaupungeissa hotellimajoitukseen voi kuulua päivälippu julkiseen liikenteeseen ja tämän kustantaa palveluntarjoaja (hyvin mitättömällä lisäkululla).
 

Tarinankertoja

Luottopelaaja
Viestejä
3 450
Uskon tällä tarkoitettavan: ratikan myötä osa nykyisistä bussivuoroista poistuu/muuttuu, josta taas seuraa alkuvaiheen hämmennys, kun tuttu linja ei ole enää käytössä.

Linjat on jo tiedossa, linjastokartta 2021 on ollut netissä jaossa jo vuoden. On aika paljon omaa kömpelyyttä, jos tietoa uusista linjoista ei löydä.


Toisaalta… mitä niillä linjanumeroilla, kun esim "Nysse" appi on kiinnostunut vaan lähtöpaikasta (paikantaa) ja määränpäästä ja koska siä pitäs olla ja sit kertoo linjan ja ajan kun ois syytä olla pyskällä. Ja voit tsekata josko se bussi on jo siinä lähellä ihan kartalta…


JA juuri tuohon ongelmaan, että linjat muuttuu, perustuu ratikan vahvuus. Linjat ei muutu, ne on pysyviä ja niiden olemassaoloon voi luottaa, niin yritys kuin yksilö. Siksi ratikka ohjaa niin paljon kaupunkikehitystä.
 

TaikuriLuttinen

Luottopelaaja
Viestejä
4 439
Eikös tuo areena ole tarkoitus olla auki tyyliin 24/7 ja siellä voi hengailla ja syödä ja juoda ja jos inspiraatio iskee, niin käydä ostamaan vaikka kohta alkavaan peliin lipun siinä sivussa.

Hyvä, jos näin. Toivottavasti vielä hinnoittelullakin ohjattaisiin tuohon keski-eurooppalaisempaan matsissa viihtymiseen. Jos tuoppi on sen kympin ja ruuat alkaen kaksikymppiä, niin ei siitä kyllä persaukinen tapaa saa.
 
Ylös