Osasto 41

Oliko tämä jo täällä?
1773579965901.png

Sama pöyristely täälläkin nousisi jos Ilveksen logon päälle heiteltäs jotakin. Mutta turha tommosta oli edes julkaista, vaikka kehuhan se että muuten kaikki meni hyvin vaikka väkeä oli paljon.
"Lukon tapahtuma- ja kehitysjohtaja Sasu Eronen sanoo, että vierasfanien määrään nähden kaikki sujui kuitenkin hyvin".

Btw, roskat peittivät logon vasta loppusiivouksen aikana eikä kesken pelin, kuten tuolla sanotaan, mutta ei anneta faktojen pilata hyvää öyhötystä.
Olihan ne siinä jo kesken pelin. Näkyy televisiokuvissakin kolmannessa erässä.

Mutta yhtä kaikki, kohtalaisen turhasta on saatu uutinen aikaseksi. Toisesta päästä hallia peliä seuranneena, niin hienon menon saitte aikaan jälleen kerran. Saattoi johtua Lukon fanikatsomon läheisyydestä, mutta mun mielestäni sieltäkin lähti ihan hyvin ääntä. Kaikenkaikkiaan oikein hyvää suorittamista molemmilta ryhmiltä.

Olihan ne siinä jo kesken pelin. Näkyy televisiokuvissakin kolmannessa erässä.

Mutta yhtä kaikki, kohtalaisen turhasta on saatu uutinen aikaseksi. Toisesta päästä hallia peliä seuranneena, niin hienon menon saitte aikaan jälleen kerran. Saattoi johtua Lukon fanikatsomon läheisyydestä, mutta mun mielestäni sieltäkin lähti ihan hyvin ääntä. Kaikenkaikkiaan oikein hyvää suorittamista molemmilta ryhmiltä.
Ei ainakaan noita lippuja? Teippejä taisi jotain olla joo

Kuka tuo mies on tuossa keltapohjaisessa lipussa? Tai ketä se esittää?

Kellopeliappelssiini
Tätä pitänyt kysyä monet kerrat, että tuo (Malcolm McDowellin esittämä Alex DeLarge) kuva on aika yleinen kannattajaryhmillä, osaako kukaan "avata" että miksi?
Ko elokuvaahan on aikanaan arvosteltu mm siitä, että joidenkin mielestä sen katsottiin ihannoivan väkivaltaa, mutta oletan että tämä nyt tuskin on se syy.

Tätä pitänyt kysyä monet kerrat, että tuo (Malcolm McDowellin esittämä Alex DeLarge) kuva on aika yleinen kannattajaryhmillä, osaako kukaan "avata" että miksi?
Ko elokuvaahan on aikanaan arvosteltu mm siitä, että joidenkin mielestä sen katsottiin ihannoivan väkivaltaa, mutta oletan että tämä nyt tuskin on se syy.
Kuulokkeet päähän, Singin' in the Rain soimaan ja kadulle tanssimaan.

En tiedä, vaan voin vain arvailla, mikä ko. hahmossa vetoaa tässä kannattajakontekstissa, mutta kun puhutaan Burgessin alkuperäisteoksesta tai Kubrickin elokuvasta, niin tässäkin tapauksessa, kuten lukemattomassa määrässä muita vastaavia tapauksia, moni on tulkinnut lukemaansa/näkemäänsä ihan väärin. Mä oon lukenut kyseisen kirjan ja nähnyt kyseisen elokuvan (ensimmäisen kerran aivan liian nuorena), enkä ole kyllä koskaan kokenut sen ihannoivan väkivaltaa, eivätkä sen jo mainitut kirjoittajat ole tarinaa sellaiseksi tarkoittaneet, mikä on mielestäni ilmiselvää.

Samaa olen ihmetellyt. Hienosti tehty kuva, mutta asiayhteys arveluttava. Ko. elokuva ei ole hauska veijaritarina vaan tulevaisuuden dystopia jengiväkivallasta raiskauksineen.

Samaa olen ihmetellyt. Hienosti tehty kuva, mutta asiayhteys arveluttava. Ko. elokuva ei ole hauska veijaritarina vaan tulevaisuuden dystopia jengiväkivallasta raiskauksineen.

No tästäkin kuvauksesta jäi nyt täysin ulos se, mistä siinä tarinassa on kyse. Ei se kerro jengiväkivallasta raiskauksineen, vaikka ne ovat merkittävä osa taustaa, vaan tarina on satiiri sekä yhteiskuntakritiikki, joka esittää kysymyksiä, joiden keskeisiä tekijöitä ovat "hyvä ja paha", yksilönvapaus jne. Päähenkilön on oltava äärimmäisen väkivaltainen ja paha, jotta kysymys vapaan tahdon murtamisen, yksilönvapauden riistämisen ja "yhteiskuntakelpoiseksi" pakottamisen oikeutuksesta säilyisi aitona dilemmana.

Ei ole tarkoitus halkoa hiuksia, mutta tämä on mielenkiintoinen aihe kaikin puolin, ja myös tosiaan siinä mielessä, että mitä kyseinen hahmo kannattajille edustaa :)

Takaisin