• Moro! Perinteinen Ilvesfoorumin kevätveikkaus järjestetään nyt jo yhdeksättä kertaa. Suuren suosion saavuttanut veikkaus järjestetään omassa osiossaan täällä. Kaikki joukolla mukaan, ja veikkausonnea!

Osasto 41

Ikrak

Rivipelaaja
Onko nyt niin, ja korjatkaa jos olen väärässä, että tuo lipun heilutus kielto johtuu takana olevista inva paikoista? Näin olen ymmärtänyt. Jos näin on, ja liput todella tekevät näköhaittaa näillä paikoilla oleville, ei tuossa papparan säännössä sikäli ole juuri nokankoputtamista. Onko Ilveksen isännöimissä otteluissa inva paikat saman katsomon takana? Pahoittelen tietämättömyyttäni katsomojärjestelyissä. Mutta jos isot liput aiheuttavat näköhaittaa muutenkin liikuntarajoitteisille, on aika kusipäistä toimintaa ignoorata heidät, ja heiluttaa lippua pelin ollessa käynnissä. Invapaikkojen sijoittaminen muualle vaatianee kaikenlaisia toimia esteettömyyksineen ym että tuskin kesken kauden onnistuu?

Pienet liput oli kerrassaan nerokas näpäytys papparan suuntaan. Ison lipun olisi ehkä voinut ottaa alas kun siitä alettiin selvästi huomauttamaan, ennenkun tilanne eskaloitui fyysiseksi.
Mutta aivan yhtä kusipäistä toimintaa oli kuullun perusteella järjestyksenvalvojien toiminta. Kyllä tilannetajua tulisi olla, ja miettiä kannattaako tommoseen lipunryöstöön lähteä tuollaiseen ihmispaljouteen. Kaikenkaikkiaan ikävä sivumaku annettiin medialle muuten niin upeasta paskaran tuhoamisesta. Eikä minulle sikäli väliä, mutta suuri yleisö rakentaa mielipiteensä median höpöhöpö uutisten varaan, eikä sielä juuri puhuta järkkärien mielivaltaisesta sekoilusta.
Ne invapaikat on seisomakatsomon sivuissa. Ilveksen pelissä liput ei haitta, mutta tapparaa haittaa koska tapparan aitio on seisomakatsomon takana ja ne ei haluais nähdä ilveksen juhlivan.

IpAholic

Luottopelaaja
Ilveksen fanikatsomon takana ei ollut invapaikkoja. Sivuilla oleviin invapaikkoihin ei myöskään eilen yksinään liehunut lippu voinut millään olla minkäänlaisena näköesteenä. Näitä ei voi käyttää selityksinä.
No sit on kyllä erikoista, kun eikös tuota joskus perusteltu juurikin nuilla invapaikoilla ja heidän näköhaitastaan. Tuolloin kielto olisi järkeenkäypä.

Sipsii ja salsaa

Vakiokokoonpanossa
Itse luulen (huom. luulen) että järkkärien toimet on kuitenkin kaikesta huolimatta olleet perusteltuja jos asiaa lähdetään syynäämään tarkemmin.
en kyllä keksi yhtään syytä missä olisi oikeutettua potkaista lasta, useamman järjestyksenvalvojan voimin kiskoa joku 15v junnu katsomosta, tönäistä katsoja maahan niin, että tarvitaan ensihoito paikalle, käyttää niin huolimattomasti voimaa, että onnistutaan viiltämään katsojan ranne auki jne. Ihanko tosi, että tämä kaikki voidaan oikeutta sillä, että katsomossa oli yksi isompi lippu. Valoja päälle. Joku oli syöttänyt peukkumuffinsseja järjestyksenvalvojille.

Rauno Repomies

Tähtipelaaja
en kyllä keksi yhtään syytä missä olisi oikeutettua potkaista lasta, useamman järjestyksenvalvojan voimin kiskoa joku 15v junnu katsomosta, tönäistä katsoja maahan niin, että tarvitaan ensihoito paikalle, käyttää niin huolimattomasti voimaa, että onnistutaan viiltämään katsojan ranne auki jne. Ihanko tosi, että tämä kaikki voidaan oikeutta sillä, että katsomossa oli yksi isompi lippu. Valoja päälle. Joku oli syöttänyt peukkumuffinsseja järjestyksenvalvojille.
Olisiko tuohon asti menty jos se lippu olisi annettu pois?

En hyväksy väkivaltaa ja järkkäreiden toimia mutta usein näistä selviää kyllä ihan keskustelemalla.

sheni

Rivipelaaja
Ihan asiallisesti kysyn: Kuinka se että Ilveskannattajat eivät muutamassa Tapparan järjestämässä matsissa saa heiluttaa pelin käydessä isoja lippuja vaikuttaa Ilveksen kannattajatoimintaan negatiivisesti?
En ole osaston aktiivi, en ole heiluttamassa lippuja itse, mutta uskaltanen vastata:

Jos Osaston kannattajatoiminta on tärkeältä osaltaan myös lippujen heiluttamista, ja se on sallittua kaikkialla muualla paitsi naapurin isännöimissä ottelutapahtumissa, ei aiheuta kenellekään mitään vahinkoa ja on ns. yleisesti sallittu ja hyväksytty ja kaikki käyttäytymissäännöt täyttävä tapa kannattaa, miksi sen jättäminen mielivaltaisesta syystä pois tapahtumassa ei vaikuttaisi kannattajatoimintaan sen ottelun osalta negatiivisesti? Kyse on normaalin kannattajatoiminnan estämisestä ilman minkäänlaisia järkeviä perusteita.

Ja ei, eilisessäkään pelissä kannattajakatsomon ylätasanne ei ollut pyörätuoliasiakkaiden käytössä, vaan pyörätuolipaikat sijaitsivat kannattajakatsomon ylätasanteen kohdalla, mutta sivuilla. Myös kannattajakatsomon takana olevista aitioista näkee kentälle aivan mainiosti lipusta huolimatta, niissä itse olleena tiedän, joten näköhaittaan ei ole perusteita tässäkään.

Olen yleisesti kaikkea acab-tyylistä länkytystä vastaan vahvasti, mutta eilisen ainoa ylilyönti tuli kyllä valitettavasti vain ja ainoastaan muutamien liian virkaintoisten ja suhteettomuudentajuisten järkkäreiden puolelta. Väkivalta ei ole oikea tapa ratkaista tällaisia asioita, joissa minkäänlaista turvallisuusuhkaa ei ole.

Jäähykuningas18

Luottopelaaja
Voisitko selostaa vielä kerran. Ihan asiallisesti kysyn: Kuinka se että Ilveskannattajat eivät muutamassa Tapparan järjestämässä matsissa saa heiluttaa pelin käydessä isoja lippuja vaikuttaa Ilveksen kannattajatoimintaan negatiivisesti?
En voisi. Saat ihan itse kaivaa ne syyt täältä. Siinä sun aikas kuluukin mukavasti niin ei tarvi olla kokoajan kitisemässä.

AapiipaA

Tulokas
Onko nyt niin, ja korjatkaa jos olen väärässä, että tuo lipun heilutus kielto johtuu takana olevista inva paikoista? Näin olen ymmärtänyt. Jos näin on, ja liput todella tekevät näköhaittaa näillä paikoilla oleville, ei tuossa papparan säännössä sikäli ole juuri nokankoputtamista. Onko Ilveksen isännöimissä otteluissa inva paikat saman katsomon takana? Pahoittelen tietämättömyyttäni katsomojärjestelyissä. Mutta jos isot liput aiheuttavat näköhaittaa muutenkin liikuntarajoitteisille, on aika kusipäistä toimintaa ignoorata heidät, ja heiluttaa lippua pelin ollessa käynnissä. Invapaikkojen sijoittaminen muualle vaatianee kaikenlaisia toimia esteettömyyksineen ym että tuskin kesken kauden onnistuu?
Kaiketi juurikin siihen on vedottu, että kannattajakatsomon takana olevilta paikoilta näkyvyys rajoittuu.
Pyörätuolipaikat on joka pelissä samassa paikassa, A2 - B2. Tuolla tapparapäädyssä liput varmaankin rajoittaa näkyvyyttä siinä yläpuolella olevasta ravintolasta.
Katsomorakennetta ei varmastikaan voi vaihtaa kesken kauden, mutta oliosihan tässä jo ollut muutama kesä aikaa sellainen muutos tehdä. Nyt on saatu muutama lisäpaikka sinne A2 ja B2 alas, mutta niistäkin valitettiin, että on liian kylmiä paikkoja.

El Reino

Tähtipelaaja
IMG_3606.jpeg

Jatkoajan kuvateksti on vähintäänkin mielenkiintoinen. Mitäs nuo lippujen aiheuttamat vaaratilanteet ovat olleet ja onko Ilveksen kannattajalipuissa jotain vaarallisempaa muiden lippuihin nähden?

Rauno Repomies

Tähtipelaaja
tuohon asti ei olisi pitänyt mennä vaikka sitä lippua ei annettaisi.
Olen samaa mieltä. Silti täältäkin palstalta on saanut lukea miten faniskenessä jos provosoidaan tms niin voi tulla leukaperät kipeäksi.

Että on niitä valmiuksia varmaan molemmilla osapuolilla leikkiin.

Sipsii ja salsaa

Vakiokokoonpanossa
Ja mihin se raja vedetään? Milloin säännöt ovat sellaisia, ettei niitä tarvitsisi noudattaa?
raja vedetään järjellisyyteen ja oikean uhan arvioimiseen. se lippu ei varmastikaan siellä ketään satuta. Kahdenkymmenen järjestyksenvalvoja rynniminen katsomoon taas suurella todennäköisyydellä tulee jotakuta satuttamaan. Kuulostaa siltä, kuin nämä järjestyksenvalvojat olisivat kohdelleet sitä lippua, kuin reppuun piilotettua pommia.