Palautetta kanssakeskustelijoille

Rautakorven haamu

Luottopelaaja
Viestejä
1 287
Mä tykkään Rautakorven haamusta.
Oho, täällä oli tällaistakin kirjoiteltu. Viesti mennyt taukoni aikana kokonaan ohi. Kiitoksia positiivisesta palautteesta! :)

Olen nyt tosiaan ollut pienellä kirjoitustauolla kaikilta foorumeilta. En tiedä onko tämä pimeä aika saanut kaikki nettiröllit hiipimään koloistaan, mutta nettikeskustelut tuntuvat olevan joka puolella täynnä turhaa ja iänikuista provoilua. Silloin tällöin tulee käytyä lukemassa kiekkofoorumeita, mutta jotenkin on nyt akut tyhjinä kirjoitteluun osallistumisesta. Todennäköisesti joulun jälkeen on taas kaikilla maha täynnä kinkkua ja kaikkialla hetken aikaa rauhallisempaa ennen playoffs-vääntöjen alkamista.

Jouluun liittyvänä pienenä aasinsiltana kerrottakoon, että tutustuin näihin netin tekoälysovelluksiin ja askartelin Bingin kuvakoneella joulukortit muutamalle varsin innokkaasti kiekkoa seuraavalle tutulle ilvesperheelle. Pidän nyt kierrätyshenkeä yllä ja toivotan virtuaalisilla versioilla samaisista korteista oikein rauhallista joulunaikaa koko foorumille ja palataan keskusteluihin ensi vuoden puolella kinkun sulattelun jälkeen!
 

Liitteet

  • OIG1.jpg
    OIG1.jpg
    194,1 KB · kertaa luettu: 74
  • OIG2.jpg
    OIG2.jpg
    212,1 KB · kertaa luettu: 70
  • OIG3.jpg
    OIG3.jpg
    202,3 KB · kertaa luettu: 73
  • OIG4.jpg
    OIG4.jpg
    183 KB · kertaa luettu: 70

IhanJuniori

Junioripelaaja
Viestejä
14 909
Ei nämä Ilveksen otteet tätä lupausta ainakaan helpoksi tee :D Parempi laittaa foorumin joulun ajaksi kiinni...
Päivittelen Ilvestyskirja Nyt. pistepörssin tässä vielä ennen joulua ja palaan foorumeille sitten tapaninpäivänä :D
 
  • Tykkää
Reactions: M22

Tupsukorva35

Tähtipelaaja
Viestejä
14 592
Tuli tuossa pohdittua, että mihin on kadonnut nimimerkki @kylläonkivaaollailvesfani ja sitten huomasin jotain todella harmillista.

Kyseinen nimimerkki on näköjään nykyään @Keltavihreä . Uudessa nimimerkissä ei toki yhtään mitään vikaa ole, mutta edellinen oli ihan loistava. Palstan parhaimmistoa.
 

IhanJuniori

Junioripelaaja
Viestejä
14 909
@Neljätoista mikä sulla on hätänä? Jäikö kirjottamatta joulupukille?
Makkonen ja Hintsanen tarttuivat siihen aivan selvään rapalaan ja nyt sitten nautitaan sen hedelmistä kun on pakko hakea lisää "julkisuutta" jos sais oman nimimerkin uudestaan podcastiin.

Katso nyt kaverin allekirjoitusta.
 

Rauno Repomies

Tähtipelaaja
Viestejä
11 826
Makkonen ja Hintsanen tarttuivat siihen aivan selvään rapalaan ja nyt sitten nautitaan sen hedelmistä kun on pakko hakea lisää "julkisuutta" jos sais oman nimimerkin uudestaan podcastiin.

Katso nyt kaverin allekirjoitusta.
Joo, tekivät kyllä todella ison virheen. Hohhoijjaa.
 

Neljätoista

Luottopelaaja
Viestejä
1 434
Makkonen ja Hintsanen tarttuivat siihen aivan selvään rapalaan ja nyt sitten nautitaan sen hedelmistä kun on pakko hakea lisää "julkisuutta" jos sais oman nimimerkin uudestaan podcastiin.

Katso nyt kaverin allekirjoitusta.
Moro @IhanJuniori !

Pidetäänhän asiallista keskustelukulttuuria yllä. Keskitytään sisältöön ja pohdintaan :)
 

IhanJuniori

Junioripelaaja
Viestejä
14 909
Pennanen ulos!

Haluan muistuttaa, että eilisenkin pelin numeroiden takana oli kaksi maalia tyhjiin ja alati vaarallisen Gregoiren voittomaali, joka oli hänelle kauden ensimmäinen ja mahdollisesti ainut. Voitto tuli vain Kärppien hölmöilyllä.

Eilinen peli osoitti sen, että Pennasta ei Ilveksen valmentaminen enää kiinnosta. 2-2 tasoituksenkaan jälkeen ei tehnyt mieli katkaista kärppien myllyä ja vain onnenkantamoisilla päästiin vielä 2-4 johtoon. Tasatilanteessa joukkueen pelaillessa ja Pennasen puhallellessa muniin tuli 30 sekunnin sisään kaksi läpiajoa kotijoukkueelle ja pian käytännössä kolmas läpiajo, kun ei haluttu luistella mukana maalin eteen. Miten reagoitiin? Kädet taskussa saapasteltiin ja vahdattiin kengänkärkiä kuin halijokke tai toteemipaalu. Kolmannessa erässä oltiin niin sukkasilteen, että erätauollakaan ei oltu muuta tehty kuin katseltu silmiin.

Edes Eemeliä ei kiinnostanut pelata Pennaselle, kun päästi Antosen laukomaan maalikehikkoon kolmannessa erässä. Olisi tullut peliin hiukan toinen kuva, jos olisi tasoittaneet sillä kudilla, jonka olisi voinut puolustaa pois. Peli oli niin hirveän näköistä, että Pennasen ketjusta asiallisetkin viestit siirrettiin hukkumaan otteluseurantaketjuun.

Lehdistötilaisuudessa Merikivi pahoitteli, että Pennasen piti lähteä jo matkaan. Oliko niin kiire omiin menoihin ettei ehdi aikalisää ottaa, kun on sen paikka? Pelikin venähti Merikiven mukaan, vaikka suoralla 60 minuutin pelillä selvittiin. Kirjoitin pelin aikana, että Pennanen saisi nyt jäädä Ouluun keksimään kyydin itselleen, ja niin sai lopulta tehdäkin. Vai soittiko Tillu Ouluun, että työvelvoite on nyt päättynyt?

Keskittyköön Penannen ensi kauteen. Palkanmaksun voisi keskeyttää sillä, ettei äijää kiinnosta valmentaa Ilvestä ja antaa vain pelailla pelit nopsaan läpi.

Me ansaitsemme valmentajan, joka haluaa menestyä Ilveksessä.

EDIT:

Selvisikö se minne Pennasella oli niin kiiru ettei syöksykierrettä voi aikalisällä katkaista?

Seuraavan työnantajan reissuille Pajulahteen piti päästä juoksemaan pussijuoksua, sukkulaviestiä ja ryyppäämään? Olympiakomitea starttaili matkaa kohti Pariisin olympialaisia, jotka eivät ole edes talvikisat.

Voitaneen pitää jo eilisillä esityksillä toteennäytettynä, että Pennanen ei paineita Ilveksessä menestymisestä ennen leijonapesti ota. Itse asiassa voidaan tehdä prioriteeteista listaus:
1. Leijonat
2. Kananmunan kantaminen lusikassa -viesti
3. Tikunryöstö
4. Saunanlämmitys
.
.
.
X. Ilves

Ellei reissu ollutkaan Pajulahteen, niin kakkonen ja kolmonen voidaan vetää varmoista todennäköisiin.

Ilves maksaa palkat ja työntekijät ramppaavat kuin hollituvassa. Ellei tähän laiteta toppia nyt, niin jollain ovenavauksella saa luvan lähteä urheilujohdostakin. On yksi asia purkaa sopimus kesken kauden ja keskittyä joukkueeseen kuluvan kauden loppuun, kun sopimusta on voimassa ja toinen asia on juoksennella uuden työnantajan menoissa Ilveksen kustannuksella.

Odotan innolla litteän maan, Pennaselle Ilves on 1., WEF- ja muita salaliittoteoreetikoita tähän alle ilmoittautumaan epäasiallisilla ja henkilöön menevillä loukkauksillaan, kun ei ole villoja perustella eriävää näkemystään. :)

PS. Lisään tämän editin myös omaksi viestikseen.
Tähän viestiin siellä tosiaan tartuttiin ja nyt korjataan sitä hedelmää :D
Nämä viestit tuli aika pian tuon viestin jälkeen ja osa sitten seuraavan jakson jälkeen.
Eiköhän tällä kuitenkin podcastiin pääse.
Sellanen kalastelu.
Katsotaan tarttuuko Ilvestyskirja. Nyt. tähän rapalaan.
Sieltä viikon schweinstein pärähti ilmoille.
Täällä vissiin ”yritetään” päästä viikon Schweinsteiniksi useammankin kirjoittajan voimin?
Tuon rapalan olisi voinut jättää huomioimatta. Liian ilmeinen kalastelu.
Mainitsivat siitäkin mahdollisuudesta, että olisi ehkä voinut tarttua schweinstein suodattimeen, tai jotakin sen tapaista.
 

Neljätoista

Luottopelaaja
Viestejä
1 434
Tähän viestiin siellä tosiaan tartuttiin ja nyt korjataan sitä hedelmää :D
Nämä viestit tuli aika pian tuon viestin jälkeen ja osa sitten seuraavan jakson jälkeen.
Aika heikolla on, kun ei voi vastata asiallisiin keskustelunaloituksiin asiallisesti, vaan kaivetaan todellisuudesta vieraantuneita rapalaepäilyjä viikko toisensa perään kuin todisteina. Itse kuitenkin kannustat viljelemään asiattomia one-linereita.

Voin sanoa huvittavani tällaisesta ”vapaustaistelijasta”, jolle on ihan OK asiattomat vaiennusyritykset, kun ei riitä kompetenssi asialliseen keskusteluun.
 

IhanJuniori

Junioripelaaja
Viestejä
14 909
Aika heikolla on, kun ei voi vastata asiallisiin keskustelunaloituksiin asiallisesti, vaan kaivetaan todellisuudesta vieraantuneita rapalaepäilyjä viikko toisensa perään kuin todisteina. Itse kuitenkin kannustat viljelemään asiattomia one-linereita.

Voin sanoa huvittavani tällaisesta ”vapaustaistelijasta”, jolle on ihan OK asiattomat vaiennusyritykset, kun ei riitä kompetenssi asialliseen keskusteluun.
I say word.
Picsart_23-12-21_09-47-19-371.jpg
 

IhanJuniori

Junioripelaaja
Viestejä
14 909
@micky tää joulutodistus oli erittäin hyvä idea!

On meinaan mielenkiintoinen lukea mitenkä muiden arviot poikkeaa omista ja minkälaisia eroja pelaajien välille syntyy.

Clendening taitaa olla ainut joka on jokaisen arviossa puhdas 10.
 

Keltavihreä

Luottopelaaja
Viestejä
4 944
Tuli tuossa pohdittua, että mihin on kadonnut nimimerkki @kylläonkivaaollailvesfani ja sitten huomasin jotain todella harmillista.

Kyseinen nimimerkki on näköjään nykyään @Keltavihreä . Uudessa nimimerkissä ei toki yhtään mitään vikaa ole, mutta edellinen oli ihan loistava. Palstan parhaimmistoa.
Se nimimerkki oli keksitty silloin, kun Ilveksen organisaatio oli täysin sekaisin Manngardeineen ja shortsipoikineen. Kaukalossa ei mennyt yhtään sen paremmin.

Nimimerkki oli silloin siis täysin pelkkää sarkasmia ja sitä todella voimakasta sarkasmin sävyä en omin silmin nimimerkistä saa pois, vaikka tällä hetkellä onkin oikeasti kivaa olla Ilves-fani.

Viime vuosien Ilveksen nousun myötä itseäni alkoi ärsyttää koko nimimerkki sarkasmin takia ja myös siksi, että siitä tulee mieleen Manngard ja shortsipojat.

En niitä aikoja halua muistella enää. Vanha mimerkkini muistutti itseäni liikaa vanhoista ajoista. Haluan unohtaa ne ja nauttia nykyhetkestä.

Nykyinen nimimerkki on vielä tyhmempi, mutta ei ainakaan muistuta minua menneistä.
 
Viimeksi muokattu:

M22

Luottopelaaja
Viestejä
2 777
Pennasesta keskustelu pitää aloittaa varovasti koska on herkkä aihe josta moni ei kestä edes keskustella.

Onko Ilveksen peli ollut mielestäsi hyvää ja viihdyttävää tällä kaudella? Mitä olet tykännyt koti esiintymisistä?
Miksihän yleisömäärät ovat pitkästä aikaa laskusuunnassa? Monessa muussa seurassa yleisömäärissähän tehdään pitkään aikaan todella positiivisia tuloksia.

Laitoin ihan asiallisesti, että jos kerran Pennasen yksi hyvä puoli on pelaajien kehittyminen, niin miksi nämä vähän nimettömämmät eivät lyö läpi.
Enkä ole edelleenkään samaa mieltä että Ikosen tai Tikan nousu olisi Pennasen käsialaa. Lööf meni eteenpäin myös jo aiemmin.

Tälle kaudelle omien joukkueidensa fanien lempparit Könönen ja Ratinen täysin pimennossa Ilveksessä. Kirkkaimman kärjen takaa moni toivoo jonkun kantavan vastuuta, mutta ei sieltä oikein kukaan nouse taaskaan esiin. Samoin kävi viimekaudella kun isoissa peleissä kärki vähän sakkasi ja tylstyi.


Voisin (ja varmaan myös sinä pystyisit) laittaa melko monta nimeä jotka ovat jääneet junnaamaan paikalleen tai flopanneet Ilveksessä Pennasen aikana. Tähän listaan ei @Ilves97 myöskään halunnut ottaa kantaa, koska kritiikin antaminen on vaikeaa.

En myöskään pahastu älä huomioi listalle joutumisesta, se saattaa helpottaa kuplassa asumista. Hyvää joulunaikaa mikäli vielä viestin näet:)
Siirrän tähän ketjuun, kun mielestäni sopii aika paljon paremmin.
No, en mä rupea joka argumenttiin ottamaan kantaa, mutta tuo onko peli ollut hyvää ja viihdyttävää tällä kaudella, niin mun mielestä ajoittain on ollut viihdyttävää ja vähän vielä useimmin hyvää.
Itse en ole mikään "pelitapa-entusiasti", enkä edes kovin hyvä tunnistamaan erilaisia pelitapoja, mutta sanotaan vaikka näin, mutta mua viehättää nyky Ilveksessä verrattuna Myrrän aikaan se, että jopa minä tunnistan siinä jotain systeemiä (lue: pelitapaa). Ja ilman muuta esimerkiksi se "tämä bändi ei soita hitaita" systeemi oli aika ajoin viihdyttävämpää, toisinaan sitten taas ei.
Sitten taas menemättä yksittäisiin pelaajiin, niin juu, toiset nousee, toiset junnaa, mutta se, että nimettömät ei lyö läpi, niin mun lasien läpi se näyttää siltä, että ollaan suurseura nykyisin ja juuri sen "nimettömän" on entistä vaikeampi lyödä läpi, koska rosteri on pääosin kivikova ja kilpailu sen mukaan.
Ja ei, tämä ei tarkoita sitä, etten olisi huolissani esimerkiksi meidän nelosketjusta tai jostain yksittäisistä pelaajista, mutta toisaalta luotan, että jos minä olen niistä huolissani, niin todennäköisesti valmennusjohto on nähnyt tämän jo aikoja sitten ja tekevät yhdessä urheilujohdon kanssa mitä voivat.
Mitä taas tulee mainitsemaasi "kuplassa asumiseen", niin voihan tuonkin ymmärtää monella lailla, itseironiana sun kuplassa asumiseen tai vittuiluna mun positiivisuuskuplassa asumiseen.
Koska tottahan on, että mä fanitan mieluummin posin kautta, mutta silti en ole millään muotoa asiallista kritiikkiä vastaan, mitä säkin usein esität. Itse tunnistan, että olen keskinkertainen kirjalliselta ulosanniltani ja on mukava lukea hyviltä kirjoittajilta asiallista kritiikkiä.
Ja sanotaan nyt vielä, että oma lukunsa on ne "agenda-kirjoittajat", jotka jostain syystä haluavat mollata Tillua, Pendoa ja milloin mitäkin, niitä olen pari nimimerkkiä laittanut siihen "älä seuraa" tilaan. Eikä sillä, että sillä olisi muuta merkitystä kuin se, että mun ei tarvi sellaista omasta mielestäni potaskaa lukea.
Ja vielä, olen ennenkin sanonut, että mun mielestä sä olet melko lahjakas kielellisesti, enkä yhtään ihmettelisi, vaikka se liittyisi jotenkin sun koulutukseen tai ammattiin.
Missä sä mun mielestä haksahdat on se, että kun sun kirjoitukset usein lähtee sen kritiikin kautta (mikä siis minusta on ok asiallisesti tehtynä), niin mä en ymmärrä, että miksi sä aloitat sangen usein, "en haluaisi tätä sanoa", "ikävä olla kriittinen ääni", "harmittaa sanoa.." jne. Mun mielestä tuossa sä sorrut muiden foorumilaisten aliarvioimiseen ja se on älyllisesti epärehellistä.
Mutta juu, sitä joulunaikaa ja toivotaan pitkää kevättä.
 

Eetu Fucking Mäkiniemi

Luottopelaaja
Viestejä
5 302
Siirrän tähän ketjuun, kun mielestäni sopii aika paljon paremmin.
No, en mä rupea joka argumenttiin ottamaan kantaa, mutta tuo onko peli ollut hyvää ja viihdyttävää tällä kaudella, niin mun mielestä ajoittain on ollut viihdyttävää ja vähän vielä useimmin hyvää.
Itse en ole mikään "pelitapa-entusiasti", enkä edes kovin hyvä tunnistamaan erilaisia pelitapoja, mutta sanotaan vaikka näin, mutta mua viehättää nyky Ilveksessä verrattuna Myrrän aikaan se, että jopa minä tunnistan siinä jotain systeemiä (lue: pelitapaa). Ja ilman muuta esimerkiksi se "tämä bändi ei soita hitaita" systeemi oli aika ajoin viihdyttävämpää, toisinaan sitten taas ei.
Sitten taas menemättä yksittäisiin pelaajiin, niin juu, toiset nousee, toiset junnaa, mutta se, että nimettömät ei lyö läpi, niin mun lasien läpi se näyttää siltä, että ollaan suurseura nykyisin ja juuri sen "nimettömän" on entistä vaikeampi lyödä läpi, koska rosteri on pääosin kivikova ja kilpailu sen mukaan.
Ja ei, tämä ei tarkoita sitä, etten olisi huolissani esimerkiksi meidän nelosketjusta tai jostain yksittäisistä pelaajista, mutta toisaalta luotan, että jos minä olen niistä huolissani, niin todennäköisesti valmennusjohto on nähnyt tämän jo aikoja sitten ja tekevät yhdessä urheilujohdon kanssa mitä voivat.
Mitä taas tulee mainitsemaasi "kuplassa asumiseen", niin voihan tuonkin ymmärtää monella lailla, itseironiana sun kuplassa asumiseen tai vittuiluna mun positiivisuuskuplassa asumiseen.
Koska tottahan on, että mä fanitan mieluummin posin kautta, mutta silti en ole millään muotoa asiallista kritiikkiä vastaan, mitä säkin usein esität. Itse tunnistan, että olen keskinkertainen kirjalliselta ulosanniltani ja on mukava lukea hyviltä kirjoittajilta asiallista kritiikkiä.
Ja sanotaan nyt vielä, että oma lukunsa on ne "agenda-kirjoittajat", jotka jostain syystä haluavat mollata Tillua, Pendoa ja milloin mitäkin, niitä olen pari nimimerkkiä laittanut siihen "älä seuraa" tilaan. Eikä sillä, että sillä olisi muuta merkitystä kuin se, että mun ei tarvi sellaista omasta mielestäni potaskaa lukea.
Ja vielä, olen ennenkin sanonut, että mun mielestä sä olet melko lahjakas kielellisesti, enkä yhtään ihmettelisi, vaikka se liittyisi jotenkin sun koulutukseen tai ammattiin.
Missä sä mun mielestä haksahdat on se, että kun sun kirjoitukset usein lähtee sen kritiikin kautta (mikä siis minusta on ok asiallisesti tehtynä), niin mä en ymmärrä, että miksi sä aloitat sangen usein, "en haluaisi tätä sanoa", "ikävä olla kriittinen ääni", "harmittaa sanoa.." jne. Mun mielestä tuossa sä sorrut muiden foorumilaisten aliarvioimiseen ja se on älyllisesti epärehellistä.
Mutta juu, sitä joulunaikaa ja toivotaan pitkää kevättä.
Kiitän ja arvostan oikeasti hyvää pitkää ja ennenkaikkea asiallista viestiäsi(melkein harmittaa jos olin itse turhan hyökkäävä).
Monta hyvää pointtia missä olen kanssasi samaa mieltä. Otan myös vastaan aiheellisen kritiikin viesteissäni. Joskus saan myös jopa aikaiseksi "kehitystä" täällä, pistetään huomiosi ylös.
Kaikkea hyvää sinne :)
 
Ylös