Palautetta kanssakeskustelijoille

VärienTunnustaja

Luottopelaaja
Kyllähän Ipalla useinkin pointit on olemassa, ne vaan hukkuu sen saman asian toistelun ja häsäämisen takia ehkä.
On ja siis sehän on hyvä vaan, ettei kaikki ole samaa mieltä.

Mutta itseäni ärsyttää eniten se, että kaikki tietää mestaruuden todennäköisyyden olevan pieni. Se on sitä käytännössä joka joukkueella joka kauden alussa. On aina todennäköisempää, että sitä ei tule, kuin että se tulee.

Sitten tullaan pönkittämään omaa agendaa, että mitäs minä sanoin jo kesällä, kun kaikki täällä ne samat valuviat näkee. Me ei vaan aina haluta nähdä kaikkea negatiivisessa valossa, vaan nimenomaan uskoa prosessiin, koska mitä sen on väliä mitä me täällä kirjoitellaan.

Rakas seura pelaa niin silloin kannustetaan ja kritiikkiäkin voidaan peliesityksistä antaa, jos siihen on aihetta, mutta on sen verran syvemmissäkin järvissä uitu, ettei lokakuussa jaksa vielä kuitenkaan olla niin huolissaan, että kaikki toimistoa myöden pitäisi ulos heittää pl. huoltajat, hieroja ja maalivahtivalmentaja.

Janko

Luottopelaaja
Olen isosti antanut kritiikin kahdelle, pennaselle ja koskelalle.
Tässä ollaan menty ja mennään minä vastaan foorumi.
Ettei vaan käy niin että toinenkin jyvä tipahtaa meikä pojan taskuun…?
Sun kritiikkisi on aina ollut pelkkää henkilökohtaista ajojahtia kyseisiä herroja kohtaan ilman mitään perusteita omien näkemyksiesi tueksi. Onhan se nyt ihan vitun naurettavaa tuomita esimerkiksi Borg täysin vaikka et ollut nähnyt häneltä peliäkään ikinä, samoin teit Palveen ja Baptisten kohdalla.

Nyt on siis oikein hyvä hetki tulla huutelemaan "kuinka minä tiesin ja olen aina tiennyt" kun joukkueen hyökkäys osoittautui niinkin surkeaksi kun sitä ennen kautta pelättiin.

IhanJuniori

Junioripelaaja
Sun kritiikkisi on aina ollut pelkkää henkilökohtaista ajojahtia kyseisiä herroja kohtaan ilman mitään perusteita omien näkemyksiesi tueksi. Onhan se nyt ihan vitun naurettavaa tuomita esimerkiksi Borg täysin vaikka et ollut nähnyt häneltä peliäkään ikinä, samoin teit Palveen ja Baptisten kohdalla.

Nyt on siis oikein hyvä hetki tulla huutelemaan "kuinka minä tiesin ja olen aina tiennyt" kun joukkueen hyökkäys osoittautui niinkin surkeaksi kun sitä ennen kautta pelättiin.
Kun heittää 100 tikkaa tauluun niin väkisinkin niistä joku osuu.

ipa1970

Luottopelaaja
Sun kritiikkisi on aina ollut pelkkää henkilökohtaista ajojahtia kyseisiä herroja kohtaan ilman mitään perusteita omien näkemyksiesi tueksi
Huutonaurua!

Anna faktaa mitä en ole näiden kohdalla perustellut vai jauhatko taas itse perusteetonta paskaa?
Taitaa mennä sormi suuhun?

perustelen lähes poikkeuksetta kantani.
Koskelaa esimerkiksi jokaisessa kritiikissäni perustelen.

Tarviiko vielä pennasta perustella vai joko oot jyvällä??
Onhan se nyt ihan vitun naurettavaa tuomita esimerkiksi Borg täysin vaikka et ollut nähnyt häneltä peliäkään ikinä, samoin teit Palveen ja Baptisten kohdalla.
0+3 borg menee nelosessa mutta on noi naurettavat tehot.
Sinulle riittää nollanolla pelaaminen, ei meikäläiselle.
Palvetta pidin arpana mikä olikin, alkuun vaisu mistä kritisoin että parantaa pitää.
Huvittavinta että näyttää bap olevan niitä harvoja huteja joka kaivetaan kausien takaa kun alkaa ihon alla kutiamaan.
Huudellut tuota kauden alusta saakka, et ole öyhötykseltäsi huomannut.
Jostain syystä sain kylläkin tästäkin kuraa niskaan ja haluttiin selityksiä arpa nimityksille.

Yrittäisit sinäkin saada tänne jotain asiallista tekstiä luettavaksi.
Ootko muuten itse osunut oikein missään oikeaan?

Ilves97

Luottopelaaja
Ihan vilpittömästi kysyn, mitä kaikkea on mennyt metsään?
Kodytekista:
”Nämä kodytekit ovat niin arpoja. Kuten aikaisemmin kirjoitin, aleksi rekonen tehnyt tämän seurakaverina samat pisteet. Itse tällaiset näkee saipa/ässät hankintoina.”

Tässä mukana esimerkiksi Kodytek, Stransky, Pelli:
”Suoraan sanottuna, jos tuohon jäisi hankinnat, on frimania lukuunottamatta kuin ässien tai pelsujen hankinnat. Arpaa, tulevaisuutta, potentiaalia. Kaikki pelaajia joilta jälleen odotetaan uransa parasta kautta.”
(bonarina tuossa myös mukana tuolloin Ilvekseen huhuttu Somppi, jota toki Tapparassa pelattuaan kehuit kuinka on hyvä palanen oikein roolitettuna.)

Lööfistä:
”Leo lööf 18 vee. HockeyEttan. Kuulostaa just sellaselta mitä joukkue kaipaa. Nyt en ihmettele enää maalahden lähtöä.”

”Myös lööf, peltola, elorinne nykynäytöillään ovat selviytymässä kentällä.”

Johanssonista (ja Männystä):
”Kontiolasta tiedetään mitä saadaan mutta lakatos, oden, mäntykivi, johansson arpoja.”

”johanssonin shl 79ott. 12pinnaa tuplaantuu 25?”

”Mikä hankinta tämä johansson?! Tämän roolin pakkeja joukkue täynnä! Tätä en ymmärrä jos toteutuu.”

Sebök, Bap, Simme ja Les (tässä et ilmeisesti ollut oikeasti edes katsonut peliä):
”Huolissani olen enempi jos nämä ”ison roolin hankinnat sebok, babtiste, johansson, lancaster eivät olleet joukkueen parhaimmistoa.”

Vertailua Vaasan Sportiin 2021-22:
”Hovinen torjunut kovalla prosentilla ja oli ipa peleissä se parempi veska. Heshka ollut vähintään lancasterin veroinen. Löytäneet hyvät ruotsalaiset stålberg, eriksson, holmström, johansson. Valitettavasti kovempaa tasoa kuin tillun grewe ja baptiste. Tähän jos lisäksi vertaa miehoa, ikosta virtasta keräseen, talajaan, vauhkoseen, riskoihin niin kokonaisuutena pidän sportin hyökkäystä paremmin rakennettuna ja hyvin roolitettuna. Myöskään kookoon rosteri ei häpeä meidän vastaavaa. Kuitenkin, esim sportilla paperillakin hyvä nippu ja mikä erottaa meistä, se on rakennettu valmiiksi ja hienosti roolitettu, ulkit ovat kaikki vahvistuksia. Lisänä sanottava että vanhatalo hieno lisä tuohon rosteriin. Siellä on utj onnistunut… ja toiminut.”

Langhamerista:
”Taidan olla palstan ainoa mutta langhamer ei itseä jostain syystä vakuuta. Jotain epävarmaa on tekemisessä. Ohhoh- maalia peläten.”

”Gamesaverit 4-0 patrikaiselle. Ollaan hävitty veskapeli vastustajalle jo pidemmän aikaa.”

Rädystä:
”Räty kolme kautta polkenut paikallaan kärpissä.”

”Melko vakuuttunut että laten kärpissä rooli olisi ollut nelosen ja katsomon rajamailla. Rädyn siirrossa tämän hetken voittaja on aku itse. Toivottavasti pidemmässä juoksussa pääpotin vie ilves.”

”Meille tullut räty kärppien nelosvitjasta ( 12. eniten jääaikaa kärppähyökkääjistä!)”

Siinä nyt muutamia poimintoja.

VärienTunnustaja

Luottopelaaja
Kodytekista:
”Nämä kodytekit ovat niin arpoja. Kuten aikaisemmin kirjoitin, aleksi rekonen tehnyt tämän seurakaverina samat pisteet. Itse tällaiset näkee saipa/ässät hankintoina.”

”Suoraan sanottuna, jos tuohon jäisi hankinnat, on frimania lukuunottamatta kuin ässien tai pelsujen hankinnat. Arpaa, tulevaisuutta, potentiaalia. Kaikki pelaajia joilta jälleen odotetaan uransa parasta kautta.”
(bonarina tuossa myös mukana tuolloin Ilvekseen huhuttu Somppi, jota toki Tapparassa pelattuaan kehuit kuinka on hyvä palanen oikein roolitettuna.)

Lööfistä:
”Leo lööf 18 vee. HockeyEttan. Kuulostaa just sellaselta mitä joukkue kaipaa. Nyt en ihmettele enää maalahden lähtöä.”

”Kontiolasta tiedetään mitä saadaan mutta lakatos, oden, mäntykivi, johansson arpoja.”

”Mikä hankinta tämä johansson?! Tämän roolin pakkeja joukkue täynnä! Tätä en ymmärrä jos toteutuu.”

Sebök, Bap, Simme ja Les (tässä et ilmeisesti ollut oikeasti edes katsonut peliä):
”Huolissani olen enempi jos nämä ”ison roolin hankinnat sebok, babtiste, johansson, lancaster eivät olleet joukkueen parhaimmistoa.”

”Hovinen torjunut kovalla prosentilla ja oli ipa peleissä se parempi veska. Heshka ollut vähintään lancasterin veroinen. Löytäneet hyvät ruotsalaiset stålberg, eriksson, holmström, johansson. Valitettavasti kovempaa tasoa kuin tillun grewe ja baptiste. Tähän jos lisäksi vertaa miehoa, ikosta virtasta keräseen, talajaan, vauhkoseen, riskoihin niin kokonaisuutena pidän sportin hyökkäystä paremmin rakennettuna ja hyvin roolitettuna. Myöskään kookoon rosteri ei häpeä meidän vastaavaa. Kuitenkin, esim sportilla paperillakin hyvä nippu ja mikä erottaa meistä, se on rakennettu valmiiksi ja hienosti roolitettu, ulkit ovat kaikki vahvistuksia. Lisänä sanottava että vanhatalo hieno lisä tuohon rosteriin. Siellä on utj onnistunut… ja toiminut.”

Langhamerista:
”Taidan olla palstan ainoa mutta langhamer ei itseä jostain syystä vakuuta. Jotain epävarmaa on tekemisessä. Ohhoh- maalia peläten.”

”Gamesaverit 4-0 patrikaiselle. Ollaan hävitty veskapeli vastustajalle jo pidemmän aikaa.”

Rädystä:

”Melko vakuuttunut että laten kärpissä rooli olisi ollut nelosen ja katsomon rajamailla. Rädyn siirrossa tämän hetken voittaja on aku itse. Toivottavasti pidemmässä juoksussa pääpotin vie ilves.”

”Meille tullut räty kärppien nelosvitjasta ( 12. eniten jääaikaa kärppähyökkääjistä!)”

Arpojahan kaikki on hankintana, kunnes toisin todistavat :D

Janko

Luottopelaaja
Koskelaa esimerkiksi jokaisessa kritiikissäni perustelen.
Kyllä kyllä, siitähän sut tunnetaan.
Tarviiko vielä pennasta perustella vai joko oot jyvällä??
Kyllä me kaikki muistetaan kuinka "tappara nöyryyttää Ilvestä kun palkkaavat Pennasen". Olit Pennasen kannalla kunnes se oli Koskela joka miehen tähän taloon toi ja vieläpä ystäväsi Myrrän tilalle niin se sai aikaan jonkinlaisen oikosulun. Tämän jälkeen kaadoit molempien niskaan pelkkää paskaa aivan jatkuvasti.
0+3 borg menee nelosessa mutta on noi naurettavat tehot.
Sinulle riittää nollanolla pelaaminen, ei meikäläiselle.
Borgin peli on paljon muutakin kun tehopisteet ja/tai nolla-nolla. Joukkueen paras maskimies ja eilenkin veti ainoana kaveri asenne koko illan tapissa hankkien myös yhden ylivoiman.

Ootko muuten itse osunut oikein missään oikeaan?

Ei mulla ole tarve ennustella tai tuomita yhtään mitään etukäteen. Tässä kuitenkin ennen kautta omia mietteitäni joukkuuesta jotta voit päätellä kuinka hyvin tai huonosti olen ollut kartalla, jos sillä on jotain merkitystä:
Toki onnistuu.

Mielestäni Ilveksen joukkue on aika kädenlämpöinen näin ennen kauden alkua. Ei sieltä paista suuria heikkouksia, mutta ei mitään "veretseisauttavaakaan". Kaikista suurin muuttuja tässä yhtälössä on mielestäni valmennus sillä jos tuon nipun saa pelaamaan kurinalaista ja tehokasta jääkiekkoa niin jälki voi olla tuhoisaa. Hölölle on annettu reilusti paremmat työkalut menestykseen kun aiemmilla kausilla. Jos pitäisi veikata niin uskon että alkukausi menee perseelleen kuten Hölöllä viime kaudella.

Onnistujiin veikkaukseni ovat aika selkeät: Björkqvist, Könönen ja tsekkikaksikko Najman & Pavlat. Uskon myös että Borg täyttää roolinsa nelossentterinä mikäli sitä paikkaa pelaa, olkoon hän tämän kauden Mike O’Leary.

Meskanen, Ratinen, jossain määrin Nättinen sekä Gazda on nelikko keiden onnistumisten puolesta en pistäisi isoa summaa panokseksi.

Lima

Luottopelaaja
Kodytekista:

Lööfistä:

Langhamerista:

Rädystä:

Näistä ipa1970 metsään menneistä arvioista on varmaan jälkikäteen sanonut, että vetipä Tillu hyvin, kun en itse näistä kehenkään luottanut pätkän vertaa.

ipa1970

Luottopelaaja
Toki totta, mutta onko sitten Ässät/SaiPa-tason hankinta-arpoja on vähän eri jo.
Vau, ootpa löytöjä tehnyt.
Kuten aikaisemmin kirjoittanut, melko monelle arpa ja paska on sama asia.
Mitä ikinä ytitit todistella niin köyhät oli tarjottavat.

VärienTunnustaja

Luottopelaaja
Jos leimaa kaikki arvoiksi jo valmiiksi, niin jollain niistä ei voi voittaa ja voi sitten sanoa, kuinka oikeassa oli.

Liigan vetovoima ja palkkataso on valitettavasti sellainen, ettei tänne saada mitään McDavideja ja sit voidaan ihmetellä, kuinka köyhät ne tarjottavat sit olikaan. Liigasta on tullut käytännössä vain ponnistuslauta rahakkaimmille sarjoille.

Tänä vuonna ei toistaiseksi ole onnistuttu hankinnoissa, mutta aikaahan tässä on parantaa heilläkin ja eiköhän sieltä joku pelaajakin taida eksyä tänne, toivottavasti vahvistuksena.

Robert ja Nollakulma

Luottopelaaja
Kodytekista:

Lööfistä:

Langhamerista:

Rädystä:

Yksi "helmi" tuosta ainakin puuttuu. Muuan Dostalin tulessa arvioi, että hänestä on apua lähinnä KooVeelle.

Poimitaan se tarkka sitaatti, ettei mene muistista väärin:
Järjettömän kova. Ei tällästä villeimmissä unissakaan uskaltanut toivoa. Nyt on kooveella saumat!

Viimeksi muokattu:

Asylum

Luottopelaaja
Olisi kyllä mielenkiintoista nähdä, että jos tämän kauden joukkue sattuisi jollakin ilveellä voittamaan mestaruuden, että katoaisiko muutama henkilö tältä foorumilta kuin pieru Saharaan? Vai miten spinnattaisiin jutut sitten?

Ilves97

Luottopelaaja
Ethän sä noita pelkiksi arvoiksi sano vaan Ässät/SaiPa/Pelsu-tason hankinnoiksi ihan suoraan suurinta osaa. Sportin arvioit paremmin kootuksi ihan siinä vaiheessa kun on pelattu jo Liigaakin, ei siinä ole mistään arvoista kyse. Heshka esimerkiksi siis tuossa kohtaa vähintään Lesin veroinen. Langhamer ei vakuuta tulee ihan 2022 playoffien aikaan. Yhden sun viesteistä tuolta voi kuitata tuolla arpa-hommalla, mutta kyllä kaikissa muissa ihan suoraan ollaan kuutamolla meidän pelaajista.