PE 11.10.2024 | Ilves - Kärpät

Duck You

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
515
Enpäs ollut tietoinen tästä Kärppien alivoimaprosentista. Huhhuh kun on karmaiseva luku. Toivotaan että saataisiin huomenna edes muutama ylivoima.

Hyvä ylivoima vs. Huono alivoima --> (Uudet) säännöt romukoppaan.

Ainakin aiempina vuosina yllättävän usein tälläisissä otteluissa on ollut ''annetaan poikien pelata'' -asetelma eli käytännössä ''älä anna jäähyjä jotta pelistä ei tule murskajaisia''. Toivotaan että olen väärässä ja uudet säännöt olisivat tuoneet tähän jonkun muutoksen mutta saa nähdä.

Mielenkiintoista nähdä Pavlat tänään maalilla!
 

Hawk22

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
208
Ilveksen ykkönen
Vs.
Kärppien ykkönen

Ilveksen alaketjut (2-4)
Vs.
Kärppien alaketjut (2-4)

Maalivahtien taisto.

Valmennus.
Saako Hölö joukkueen kulmahampaat pitkästä aikaa esiin. Väsynyt voi olla mutta taisteluilmettä voisi silti esittää.
Saako Mäntymaa joukkeensa pelaamaan yksinkertaisesti ja puolustamaan fiksusti.

Kärsiikö Ilves taas jäähyjä vastustajaan nähden enemmän vai meneekö tasan?

Löytääkö Meskasen ranne tänään Karhusen selän taakse useammin kuin kahdesti?

Löytääkö kansa hallille vai jatkuuko pienimuotoinen kaamos. Kyllä Kärppien pitäisi jollain tavalla perjantaina sytyttää!
Olipas tässä harvinaisen hyvin listattu seurattavat asiat. Erityisen mielenkiintoinen on tuo "ala-ketjut", sillä nyt molemmissa joukkueissa on lyöty ns. kaikki munat samaan koriin. Kärppien ykkösketju on todella pelottava, mutta sen jälkeen taso laskee kuin lehmän häntä ilman Turusta. Ilvekselläkin ykkösketju on todella kova, mutta kyllähän jokaisen muun ketjun pitäisi olla Ilveksellä vahvempi, ainakin siis paperilla. Nyt siis todellakin olisi paikka ottaa iso niskalenkki nimenomaan ykkösketjujen takana (ja puolustuksessa).
 

Ilves97

Luottopelaaja
Viestejä
7 122
Ilveksen ykkönen
Vs.
Kärppien ykkönen

Ilveksen alaketjut (2-4)
Vs.
Kärppien alaketjut (2-4)
Tähän ottaisin seurantaan vaihtoedun. Väittäisin, että Kärpät pyrkii käyttämään Anttilan ketjua Ilveksen ykkösen päällystakkina. Ilveksellä on kuitenkin vaihtoetu joten Hölöllä on mahdollisuus sekoittaa tässä pakkaa. Uskoisin myös, että vaihtoedulla Ilves koittaa saada Borgit (ei Sointu ja Topi) Kärppien ulkkariketjun niskaan.
 

Hawk22

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
208
Tähän ottaisin seurantaan vaihtoedun. Väittäisin, että Kärpät pyrkii käyttämään Anttilan ketjua Ilveksen ykkösen päällystakkina. Ilveksellä on kuitenkin vaihtoetu joten Hölöllä on mahdollisuus sekoittaa tässä pakkaa. Uskoisin myös, että vaihtoedulla Ilves koittaa saada Borgit (ei Sointu ja Topi) Kärppien ulkkariketjun niskaan.
Mitä Kärppien fanien juttuja Jatkoajassa olen lukenut, niin ei taida kuulua tällaiset taktiset hienoudet Mäntymaan osaamisalueisiin. Eli en ihmettelisi yhtään jos Kärpät pyörittää ketjuja järjestyksessä (poislukien erikoistilanteet) ja Hölö saa itse päättää miten vaihtoetua käytetään ilman huolta vastustajan reagoinneista.
 

IhanJuniori

Junioripelaaja
Viestejä
16 636
Katsotaan miten suoriutuu, onko tarvetta nakata bussin alle vai ei.
Kyllähän se bussin alle heittäminen on vakio pelasi miten pelasi.

Vähän sama kun Latvala. Olen nyt hieman rikkinäinen levy, mutta hienoa huomata, että täälä foorumilla ymmärretään jääkiekosta enemmän kun Pennanen, Jalonen ja Niemelä :)

Toki tuohon listaan voi lisätä vielä Niko Peltolan ja Oskari Laaksosen kun hekin molemmat ovat ihan erikseen kehuneet Latvalaa kun on ollut puhe Ilveksen puolustuksesta.

No ehkä tällä foorumilla vaan on niin pirun ammattitaitoista porukkaa.
 

jurgen

Tähtipelaaja
Viestejä
14 450
Vietäisiin kyllä helpompaakin helpommin Ilves mestaruuteen, eikä hävittäisi pelin peliäkään!
 

Paatelainen

Luottopelaaja
Viestejä
2 221
En kyllä yhtään innostu noista hyökkäysketjuista ykkösen takana edelleenkään. Toivottavasti olen väärässä, ja tuosta löytyisi sellaisia klikkejä nyt jotta muiltakin ketjuilta alkaisi osumia tulemaan.
 

IhanJuniori

Junioripelaaja
Viestejä
16 636
En kyllä yhtään innostu noista hyökkäysketjuista ykkösen takana edelleenkään. Toivottavasti olen väärässä, ja tuosta löytyisi sellaisia klikkejä nyt jotta muiltakin ketjuilta alkaisi osumia tulemaan.
Itseäni harmittaa hieman tuo Borgin kohtalo. Ansaitsisi kyllä paremmat laiturit, mutta luotan Niemelään.
 
Ylös