Ohan tuo hyökkäys aika kauhia, mutta jotain logiikkaa Niemelän valinnoista löytyy.
Suomen ollessa poissa Najmanille aukeaa tilaisuus laidassa, jos sopisi sinne paremmin liigassa. Tuleva peli alkaa olla viimeisiä näyttöpaikkoja osoittaa olevansa joukkueelle vahvistus. Najmanin kannalta pelipaikan tulee löytyä kärkiketjuista tai mies tuskin haluaa ipanutussa jämäminuuteilla jatkaa. Ja tuossa tilanteessa Ilves on varmasti samoin halukas sopimuksen purkuun.
Kakkosketjussa Borg ja Ratinen on palkittu hyvästä kokonaisvaltaisesta pelaamisesta. He ovat olleet tappiopeleissä Ilveksen parhaimmistoa tai ainakin vähiten huonoja. Täytyy toivoa kokonaisvaltaisen pelaamisen johtavan vihdoin tulostaululle saakka. Stransky nyt on Stransky eli on satavarmaa, että hän on joko joukkueen paras tai huonoin hyökkääjä tänään.
Kaksi alinta ketjua on varmaan täytetty käänteissä järjestyksessä. Ensiksi on todettu, että Björkvist on ollut Ilveksen heikoin pelaaja ja ansaitusti viltissä. Väisänen ja Kos veteli jo HPK-pelissä vain 8 minuuttia, eli he ovat nelosessa keräämässä vain kokemusta ja peliaikaa sen verta, mitä heitä uskaltaa kentälle laittaa. Heidän keskelleen Nättinen on hyvä pelaaja, koska ketjun peli tullee näyttämään siltä kuin alivoimalla oltaisiin. Ja kun ketju on omissa jumissa, niin Nättisen ei tarvitse luistella päästä päähän.
Kolmosketjussa on sitten jämät. Könönen ja Meskanen on sentään muutamassa pelissä väläytellyt, vaikka isossa kuvassa kummankaan otteista ei voi olla kovin tyytyväinen. Bau keskellä onkin sitten Niemelältä kunnon Hail Mary. Ehkä ne pari hyvää laidassa pelattua ottelua siirtyy ihmeen kaupalla sentterin paikalle, ja Bau alkaa lunastaa potentiaaliaan. Toki Bau keskellä (ja Najman laidassa) voi olla viesti seurajohdon suuntaan.
Puolustuksessa kummastuttaa Pelli-Gazda ja Parikka-Latvala. Parikka-Latvala ei ole mielestäni koskaan vakuttaanut. Parikka-Gazda ja Pelli-Latvala vaikuttaa minulle niin itsestäänselvältä tavalta peluuttaa ketjuja. Erikoistilanneketjujen pitäminen tasakentällisin yhdessä on ainoa selitys, jonka itse keksin toteutuneelle kokoonapanolle. Joku viisaampi voi valistaa minua, jos tietää mistä edellämainittu johtuu.