Petri Kontiola

Simultaanieläin

Vakiokokoonpanossa
-Tillu taitaa estää Konnan tulon Ilvekseen->Pendolle luultavasti kävisi
Outoa että Pendolle luultavasti kävisi. Luulisi että hän erityisesti painottaisi urheilullisuutta. Toinen karski lätkäjätkä Ismo Lehkonenhan on tuominnut Kaljukornerissa todella kovasanaisesti Konnan toiminnan keväällä.

Toutain

Luottopelaaja
Nämä "hoikemmassa kunnossa kuin koskaan" -mantrat ovat legendaarista kiekkojargonia. Ihan kuten "ollaan reenattu kovempaa kuin koskaan".

Vuosi sitten Kontiola kertoi melko suoraan, että pelaaminen maistuu - treenaaminen ei enää niinkään, mutta lyötiin kaikki likoon viimeistä sesonkia varten. Keväällä ulospuhallus, hörppy, ohessa avioero ja kesällä on mm. golf maistunut. Lienee itsestään selvää, ettei mies ole nyt vuotta vanhempana vuoden takaisessa kondiksessa. Millä todennäköisyydellä piiskaa itsensä ilman joukkuetreenien tuomaa kilpailuasetelmaa sellaiseen kuntoon, että voi palata mainittavaan rooliin liigan kärkiporukkaan?

Onhan se vähän näinkin, mutta kyllähän Konna on silminnähden urheilullisemman näköinen kuin kesken viime kauden.

Tietämättä koko totuutta siitä, miten on treenannut, arvioisin silmämääräisesti ja erinäisten kuulopuheiden pohjalta, että nyt ollaan ainakin vastaavassa tikissä kuin ennen viime kautta (ja paremmassa kuin viime kauden loppupuolella).

Tämä ei ollut mikään puolustuspuhe Kontiolaa kohtaan, vaan ihan vain toteamus.

En kaipaa miestä Ilvekseen, enkä usko yhtään, että meillä enää pelaisi.

Toutain

Luottopelaaja
Diktaattori Koskela

Hyvä niin. Koskelalla pitää olla ylin päätäntövalta ja viimeinen sana näissä. Yhteistyö valmentajan kanssa on hyvä juttu ja luulen sen näkyvän nyky-Ilveksessä mm. niin, että meillä pelaa nyt Friman ja Palve, mutta tiukoissa paikoissa Koskelan on määrättävä. Se on miehen työ. Joka seurassa tämä ei oikein toteudu eikä sitä kautta myöskään toimi.

JärvisenPera

Luottopelaaja
Alusta asti on tässä Kontiola huhuilussa ihmetyttänyt tää "marraskuussa sitten mukaan joukkueeseen x". Miksi ihmeessä mikään seura edes haluaisi odottaa marraskuuhun asti iäkkään jo lopettaneen pelaajan kanssa, joka tunnetaan ei niin hyvästä harjoittelu mentaliteetistä. Luulis, että jos joku seura kiinnostunu palveluksista, niin haluaisi Konnan miesvahvuuteen heti, että pääsisi mahdollisimman nopeasti ammattilaisen arkeen kiinni.

Toki voi tietty olla Konnan oma halu hypätä remmiin vasta myöhemmin, mutta silloin olisin urheilujohtajana aika varautunu oikeasta motivaatiosta.

toskala

Luottopelaaja
Alusta asti on tässä Kontiola huhuilussa ihmetyttänyt tää "marraskuussa sitten mukaan joukkueeseen x". Miksi ihmeessä mikään seura edes haluaisi odottaa marraskuuhun asti iäkkään jo lopettaneen pelaajan kanssa, joka tunnetaan ei niin hyvästä harjoittelu mentaliteetistä. Luulis, että jos joku seura kiinnostunu palveluksista, niin haluaisi Konnan miesvahvuuteen heti, että pääsisi mahdollisimman nopeasti ammattilaisen arkeen kiinni.

Toki voi tietty olla Konnan oma halu hypätä remmiin vasta myöhemmin, mutta silloin olisin urheilujohtajana aika varautunu oikeasta motivaatiosta.

Jos on tehnyt tunnusteluja jonnekin ja sanottu että maajoukkuetauolla on sitten perusteelliset kuntotestit ja jos ne läpäiset, niin voidaan sopimusta katsoa. Monella joukkueella on nyt kolme peliä viikossa ja valmennuksen huomio siinä joukkueen jokapäiväisessä tekemisessä.

Meklari

Luottopelaaja
Jos nyt tulisi tieto, että Gregon try out purettu ja Konna remmiin niin en ranteita auki vetäisi. Konnallehan kävi pienempikin rooli. Silti ymmärrän syyt miksi näin ei välttämättä tapahdu.

M22

Luottopelaaja
Tee nyt prkl Kontiola sopimus vaikka Jyväskylään. Tämä sama pyörä pyörii muuten loppukauden.
Eihän tässä nyt ole pronssipelin jälkeen tullut kuin vajaa tuhatkunta viestiä...

Super11

Vakiokokoonpanossa
Konzales on tällä hetkellä aidosti todella hyvässä kunnossa ja korkki tosiaan pysynyt kiinni jo pidemmän aikaa. Vaihtaisin koska tahansa Konnan Gregoireen jos sellainen mahdollisuus olisi. Hyvä aloittaja ja pystyy stunttaamaan/ottamaan roolin kentässä/ylivoimalla, jossa voisi odottaa myös tehopisteitä. Minulle kyseessä niin iso pelaaja, että en haluaisi nähdä enää missää nimessä muissa liigaseuroissa enkä varsinkaan tapparassa. Tekisi aidosti todella pahaa.

Törttöili, mutta onneksi olen ihmisenä sellainen, joka voi antaa anteeksi ja uuden mahdollisuuden.

punakone

Luottopelaaja
Nämä "hoikemmassa kunnossa kuin koskaan" -mantrat ovat legendaarista kiekkojargonia. Ihan kuten "ollaan reenattu kovempaa kuin koskaan".

Vuosi sitten Kontiola kertoi melko suoraan, että pelaaminen maistuu - treenaaminen ei enää niinkään, mutta lyötiin kaikki likoon viimeistä sesonkia varten. Keväällä ulospuhallus, hörppy, ohessa avioero ja kesällä on mm. golf maistunut. Lienee itsestään selvää, ettei mies ole nyt vuotta vanhempana vuoden takaisessa kondiksessa. Millä todennäköisyydellä piiskaa itsensä ilman joukkuetreenien tuomaa kilpailuasetelmaa sellaiseen kuntoon, että voi palata mainittavaan rooliin liigan kärkiporukkaan?
Niin joku pitää mitäkin jargonina..itse olen Konnan tuntunut yli 20 vuotta niin luulen että jotain asioita tiedän/huomaan mitä on tapahtunut..sitä en tiedä onko Konna vie fyysisesti siinä kunnolla että voi Liigassa pelata muuta kun hoikassa kunnossa on ja eletty nyt terveellistä elämää..muuhun tuohon kirjoitukseen en ota kantaa siellä voi olla jotain väärää faktaakin

jurgen

Tähtipelaaja
Kyllä Konna Ilvekseen sopisi... olisi erinomainen aloittaja ja tosi kokemusta. Tillu, jos ei hyväksy miestä, niin sitten tietysti ei voi mitään. Mutta tarve meillä on edelleen hyvälle, ellei jopa erinomaiselle aloittajalle.

Soho

Tähtipelaaja
Kyllä Konna Ilvekseen sopisi... olisi erinomainen aloittaja ja tosi kokemusta. Tillu, jos ei hyväksy miestä, niin sitten tietysti ei voi mitään. Mutta tarve meillä on edelleen hyvälle, ellei jopa erinomaiselle aloittajalle.
Nyt taas varovasti. Punakone arvaili. Nämä heitot muuttuvat niin helposti palstatotuuksiksi, että tsiisus sentään. Kohta täällä joka toinen jo tietää, että Pendo haluaisi Kontiolan joukkueeseen, mutta Tillu ei päästä.

Pok

Tähtipelaaja
Kyllähän Konna Ilvestä vahvistaisi ja sentteriä tarvitaankin, eli hyväksyn kyllä ihan täysin jos Pennanen ja Koskela katsoisivat miehen kiinnittämisen tarpeelliseksi. Viime keväästä on paljon huhuja, mutta Pennanen ja Koskela tietävät totuuden ja jos siitä huolimatta olisivat valmiita miehen palkkaamaan, niin mikä minä olisin protestoimaan asiasta?

Meklari

Luottopelaaja
Tuo, että viime kaudella oli jotain last dance höpinää ei kyllä itsellä vaikuta yhtään mihinkään. Lähinnä mietin Konnan arvoa pelaajana onko tarve millainen. Siinäkin on mieli vaihtunut itsellä useaan kertaan ja kieltämättä haastava kysymys. Ja tottakai myös Konnalla on oikeus vaihtaa mielipidettään pelaamisesta. Ei se meidän asia ole ja siinä ei ole mitään laitonta. Pikemminkin aika inhimillistä.

Toutain

Luottopelaaja
Törttöili, mutta onneksi olen ihmisenä sellainen, joka voi antaa anteeksi ja uuden mahdollisuuden.

Juu, ihan sama mulla, mutta ei tässä nyt mitään meikäläisten ja Kontiolan välejä sovitella, vaan kasataan urheilujoukkuetta.

Miettikää nyt ihan oikeasti...

Kaikki puheet siitä urheilullisuudesta ja julkisetkin puheet siitä, mistä viime kaudella kiikasti jne. Uutta tehdään, uudella tavalla... ja sitten se kohun keskipiste takaisin joukkueeseen.

No toisaalta, kun viime kautta saatiin häiritsemään se, että oltiin median ja muiden myrskynsilmässä "Myrrän potkut sarjakärjestä"-teemalla, niin olisihan se luonnollista jatkumoa päästä iltapäivälehtien, podcastien ja muiden pysyväksi puheenaiheeksi palkkaamalla "viime kauden petturi".

Ylivoima

Vakiokokoonpanossa
Itse en välttämättä näe Kontiolaa pienessä roolissa. Pelaajatyypiltään niin tulosyksikön pelaaja. Se, että hän vetäisi meidän nelosessa pienellä peliajalla niin vaikea nähdä, että pysyisi tyytyväisenä rooliinsa. Aina kumminkin ollut joukkueensa kärkihevosia.

Eetu Fucking Mäkiniemi

Luottopelaaja
EFM istui sohvalle ja tunsi epämääräisen esineen painavan pakaraa. Sohvatyynyjen välistä löytyikin lamppu. Hiuksia ja nöyhtää siitä pois pyyhkiessä lampusta putkahtikin lampunhenki jolle sai esittää kolme toivetta. Sanoin että tässä kohtaa riittää yksikin.

1. Toivottavasti Petri Kontiolaa koskeva ketju lukitaan kunnes Kontiola ilmoittaa seuraavan seuransa tai kausi 23-24 on pulkassa.

Meklari

Luottopelaaja
Itse en välttämättä näe Kontiolaa pienessä roolissa. Pelaajatyypiltään niin tulosyksikön pelaaja. Se, että hän vetäisi meidän nelosessa pienellä peliajalla niin vaikea nähdä, että pysyisi tyytyväisenä rooliinsa. Aina kumminkin ollut joukkueensa kärkihevosia.
Kontiola on fyysinen kaveri ja jos kerran elämässä ei tarvitse olla pääkapellimestarina ylöspäin niin uskon, että pystyisi vetämään hyvin puolustusvoittoisempaa pienempää roolia.

Serve

Luottopelaaja
Juu, ihan sama mulla, mutta ei tässä nyt mitään meikäläisten ja Kontiolan välejä sovitella, vaan kasataan urheilujoukkuetta.

Miettikää nyt ihan oikeasti...

Kaikki puheet siitä urheilullisuudesta ja julkisetkin puheet siitä, mistä viime kaudella kiikasti jne. Uutta tehdään, uudella tavalla... ja sitten se kohun keskipiste takaisin joukkueeseen.

No toisaalta, kun viime kautta saatiin häiritsemään se, että oltiin median ja muiden myrskynsilmässä "Myrrän potkut sarjakärjestä"-teemalla, niin olisihan se luonnollista jatkumoa päästä iltapäivälehtien, podcastien ja muiden pysyväksi puheenaiheeksi palkkaamalla "viime kauden petturi".

Minä en jaksa välittää siitä,että mitä muut ajattelevat asiasta. Minua kiinnostaa se,että Ilveksestä tehdään mahdollisimman hyvä joukkue, ja Konna tekisi siitä paremman, jos on kunnossa.

Jos Ilveksellä olisi senttereinä Palve, Kodytek ja Konna, ja runsaasti tulivoimaa laidoilla, niin eiköhän alkaisi tulosta tulemaan. Nähdyn perusteella Palve ja Kodytek ei pärjää aloitusympyrässä, joten sille osastolle tarvitaan vahvistusta.

Käsittääkseni Konna pelasi täällä ja Hämeenlinnassa halvalla sopparilla, joten voisi hyvin korvata Gregoiren.

Itsekkin tykkään urheilullisista arvoista, mutta en menestyksen kustannuksella. Muuten ollaan tilanteessa, missä häntä heiluttaa koiraa.