Petri Kontiola

Soho

Tähtipelaaja
Viestejä
19 176
Mielestäsi supi ja konna pelaavat heikosti ja kehtaat liputtaa baptistea. Selvä.

Niinhän mä just sanoin vai... Eiks tää oo Konnan ketju. Omasta mielestä ei voida selittää Konnan kieltämättä aika ailahtelevia otteita pelkästään huonoilla ketjukavereilla, tämä se pointti.
 

ipa1970

Luottopelaaja
Viestejä
8 827
Se oikea ykköskorin mies, vahvistus, saa pelissä tapahtumaan asioita vaikka siinä ketjussa olisi ketä kavereina.
Kontiola on pelintekijä ja syöttövirtuoosi.
Hyvin paljon samaa kuin raipessa.
Raipe tarvitsi laatulaiturit ja maalintekijät rinnalle, näin myös konnan kohdalla.
Kontiolan hankinta menee hukkaan jos tälle ei tarjota laatulaitureita. Supi on ja toinen tarvitaan. Itsellä uskoa että saarela voi olla vastaus tuohon.
 

OTP

Luottopelaaja
Viestejä
2 972
Kontiola on pelintekijä ja syöttövirtuoosi.
Hyvin paljon samaa kuin raipessa.
Raipe tarvitsi laatulaiturit ja maalintekijät rinnalle, näin myös konnan kohdalla.
Kontiolan hankinta menee hukkaan jos tälle ei tarjota laatulaitureita. Supi on ja toinen tarvitaan. Itsellä uskoa että saarela voi olla vastaus tuohon.

Olkoon Saarela vastaus mihin vaan, mutta kyllä siihen laadukkaampi laituri tarvitaan. Saarelalla muuten saman verran maaleja kuin yhdellä toisella suosikillasi.
 

Prophet

Luottopelaaja
Viestejä
2 827
Kontiola on pelintekijä ja syöttövirtuoosi.
Hyvin paljon samaa kuin raipessa.
Raipe tarvitsi laatulaiturit ja maalintekijät rinnalle, näin myös konnan kohdalla.
Kontiolan hankinta menee hukkaan jos tälle ei tarjota laatulaitureita. Supi on ja toinen tarvitaan. Itsellä uskoa että saarela voi olla vastaus tuohon.

Joo, pitää paikkansa, että Raipe eli laatulaitureista. Ilman Sami Ahlbergiä olisi Raipella muutaman kymmenen syöttöpistettä köyhemmät statsit liigauralta. Olen tähän asti elänyt harhassa, kuinka Raipe teki pelikavereistaan parempia, mutta nyt kun tarkemmin miettii, niin kyllähän se juurikin niin päin meni, että Raipe tarvitsi huippulaiturit ja maalintekijät rinnalleen. Kaikkea sitä oppii, kun palstaa lukee.
 

ipa1970

Luottopelaaja
Viestejä
8 827
Olkoon Saarela vastaus mihin vaan, mutta kyllä siihen laadukkaampi laituri tarvitaan. Saarelalla muuten saman verran maaleja kuin yhdellä toisella suosikillasi.
Saarela päässyt oikeastaan ensimmäistä kertaa kärkipelaajien kanssa pelaamaan.
Lisäksi baptiste käytä alaspäin saarelalla suunta toinen.
 

ipa1970

Luottopelaaja
Viestejä
8 827
Joo, pitää paikkansa, että Raipe eli laatulaitureista. Ilman Sami Ahlbergiä olisi Raipella muutaman kymmenen syöttöpistettä köyhemmät statsit liigauralta. Olen tähän asti elänyt harhassa, kuinka Raipe teki pelikavereistaan parempia, mutta nyt kun tarkemmin miettii, niin kyllähän se juurikin niin päin meni, että Raipe tarvitsi huippulaiturit ja maalintekijät rinnalleen. Kaikkea sitä oppii, kun palstaa lukee.
Ei tarvitse esittää tyhmää. Luulen että tiedät tekstini pointin.
 

Prophet

Luottopelaaja
Viestejä
2 827
Ei tarvitse esittää tyhmää. Luulen että tiedät tekstini pointin.

Tarkoituksella en tyhmää esitä, mutta tyhmä voin toki olla ihan esittämättäkin. Jos viestisi pointti oli se, että Kontiola tarvitsee laatulaiturit ja käytit vielä Raipea esimerkkinä vastaavasta, niin sanonpa suoraan, että täyttä paskaa. Siis kummankin kohdalla. Kumpikin näistä on tehnyt aika helvetin monesta kanssapelaajastaan parempia.

Jos pointtisi oli joku muu, niin avaa toki. Ainakaan minä en kerta kaikkiaan viestistäsi muuta löydä. Jos siellä on jotain rivien välissä, niin ajatustenlukijaksi en ole ryhtymässä.
 

ipa1970

Luottopelaaja
Viestejä
8 827
Tarkoituksella en tyhmää esitä, mutta tyhmä voin toki olla ihan esittämättäkin. Jos viestisi pointti oli se, että Kontiola tarvitsee laatulaiturit ja käytit vielä Raipea esimerkkinä vastaavasta, niin sanonpa suoraan, että täyttä paskaa. Siis kummankin kohdalla. Kumpikin näistä on tehnyt aika helvetin monesta kanssapelaajastaan parempia.

Jos pointtisi oli joku muu, niin avaa toki. Ainakaan minä en kerta kaikkiaan viestistäsi muuta löydä. Jos siellä on jotain rivien välissä, niin ajatustenlukijaksi en ole ryhtymässä.
Väitän, jos koko kauden pelaisi eilisen tapaan nyman ja baptiste laidoilla niin kireessä olisi konnalla 30 pinnaa.
Varmasti tekee ketjukavereistaan parempia mutta ”paskasta ei saa konvehtia”, edes konna.
Ajatusmaailmaasi liittyen voisi kysyä miksi raipen rinnalle aikanaan haaskattiin esim viitakoski ja larsson jos olisi riittänyt ”nelosvitjan” laiturit?
 

El Reino

Tähtipelaaja
Viestejä
10 584
Joo, pitää paikkansa, että Raipe eli laatulaitureista. Ilman Sami Ahlbergiä olisi Raipella muutaman kymmenen syöttöpistettä köyhemmät statsit liigauralta. Olen tähän asti elänyt harhassa, kuinka Raipe teki pelikavereistaan parempia, mutta nyt kun tarkemmin miettii, niin kyllähän se juurikin niin päin meni, että Raipe tarvitsi huippulaiturit ja maalintekijät rinnalleen. Kaikkea sitä oppii, kun palstaa lukee.

Raipella oli yleensä yksi selkeä kärkitason tutkapari pelinrakenteluun sekä ketjun kolmantena lenkkinä joku joka pystyi lyömään karat sisään. Ahlbergin lisäksi voi mainita Toni "Susta ei ikinä tule jääkiekkoilijaa" Dahlmanin.

Viitakoski-Helminen-Larsson ei itse asiassa toiminut, vaan hajotettiin. Viitakosken ja Helmisen yhteistyö alkoi toimia, kun Larsson jäi ilman jatkosopimusta.
 

Prophet

Luottopelaaja
Viestejä
2 827
Väitän, jos koko kauden pelaisi eilisen tapaan nyman ja baptiste laidoilla niin kireessä olisi konnalla 30 pinnaa.
Varmasti tekee ketjukavereistaan parempia mutta ”paskasta ei saa konvehtia”, edes konna.
Ajatusmaailmaasi liittyen voisi kysyä miksi raipen rinnalle aikanaan haaskattiin esim viitakoski ja larsson jos olisi riittänyt ”nelosvitjan” laiturit?

Nyt täytyy myöntää, etten saa edes vähää alusta kiinni siitä, mitä mahdat ajaa takaa. Sen verran kryptiseksi alkaa mennä.

Eli kerrataan: sinä kirjoitat Kontiolasta, että hän tarvitsee laatulaiturit, kuten kirjoitit myös Raipen tarvinneen. Minä kommentoin asian olevan mielestäni päin vastoin, eli Raipen (kuten myös Konnan) nostaneen aika monen pelaajan suoritustasoa. Tämän seurauksena kerrot meikäläisen heittäytyneen tyhmäksi.

Nyt tiedät kertoa, että minun ajatusmaailmani mukaan Raipen laidalle haaskattiin Viitakoski ja Larsson, ja että ajatusmaailmani mukaan nelosketjun laiturit olisivat riittäneet. Kukakohan tässä nyt tyhmäksi heittäytyy, kun tuollaisia tulkintoja ja kysymyksiä heittelee?

Melkoista.
 

vilperi

Luottopelaaja
Viestejä
1 163
Raipe ja Kontiola ovat (Raipen kohdalla oli) pelimiehiä, mutta se ero mikä virtuooseissa on, että Raipe muinoin pyrki vaikka yksi ratkomaan pelin samaan tapaan kuin Eemeli Suomi Jukureita vastaan. Kontiola on oiva pelaaja, jolla on loistava pelisilmä, mutta hänestä ei ole ottamaan joukkuetta vaikeana iltana reppuselkään. Ei ainakaan vielä.

Ja mainittakoon, että vaikka Jukureita vastaan Kontiolan pistelukema komistui kolmen syötön voimin, taisi se olla yksi miehen surkeimmista peleissä Ilves-paidassa.

Toivoa sopii, että Kontiolalla löytää pelivireen lumen sataessa maahan.
 

jurgen

Tähtipelaaja
Viestejä
14 086
Itsehän Konna sanoi, että Tammikuussa kulkee... uskottava se on!
 

Yohan

Luottopelaaja
Viestejä
1 559
Tarkoituksella en tyhmää esitä, mutta tyhmä voin toki olla ihan esittämättäkin. Jos viestisi pointti oli se, että Kontiola tarvitsee laatulaiturit ja käytit vielä Raipea esimerkkinä vastaavasta, niin sanonpa suoraan, että täyttä paskaa. Siis kummankin kohdalla. Kumpikin näistä on tehnyt aika helvetin monesta kanssapelaajastaan parempia.

Jos pointtisi oli joku muu, niin avaa toki. Ainakaan minä en kerta kaikkiaan viestistäsi muuta löydä. Jos siellä on jotain rivien välissä, niin ajatustenlukijaksi en ole ryhtymässä.
Larsson, Viitakoski, Ahlberg ei ollut huippulaitureita?
 

Yohan

Luottopelaaja
Viestejä
1 559
Olivat toki. Taisi vaan jokainen näistä pelata uriensa parhaat pelit Raipen rinnalla. Voi olla toki sattumaakin.
Juu toki Raipella saattoi hyvinkin olla osuutta asiaan, koska oli Raipe, mutta kyllä lukisin heidät huippulaitureiksi silti.
 

ipa1970

Luottopelaaja
Viestejä
8 827
Nyt täytyy myöntää, etten saa edes vähää alusta kiinni siitä, mitä mahdat ajaa takaa. Sen verran kryptiseksi alkaa mennä.

Eli kerrataan: sinä kirjoitat Kontiolasta, että hän tarvitsee laatulaiturit, kuten kirjoitit myös Raipen tarvinneen. Minä kommentoin asian olevan mielestäni päin vastoin, eli Raipen (kuten myös Konnan) nostaneen aika monen pelaajan suoritustasoa. Tämän seurauksena kerrot meikäläisen heittäytyneen tyhmäksi.

Nyt tiedät kertoa, että minun ajatusmaailmani mukaan Raipen laidalle haaskattiin Viitakoski ja Larsson, ja että ajatusmaailmani mukaan nelosketjun laiturit olisivat riittäneet. Kukakohan tässä nyt tyhmäksi heittäytyy, kun tuollaisia tulkintoja ja kysymyksiä heittelee?

Melkoista.
Sinulle täytyisi rautalangasta vääntää.
Yksinkertaisesti sanottuna, kontiolasta ei saada hyötyä jos ei laiturit laita loistopasseista uuniin. Esim eilen heitti kulmasta loistosyötön paraatisektorille baptistelle , ei napannut ei.
Liigan parhaasta syöttökoneesta ei ole hyötyä jos ei ole laatulaitureita viimeistelemään.
Paskapuhetta on kontiolan vähättely.
 
Ylös