Playoffs 2017 | Tappara - Ilves | Puolivälierät

tupsu

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
252
Vs: Playoffs 2017 | Tappara - Ilves | Puolivälierät

HeGe41 sanoi:
Tapparalla oli kauden lopussa varaa leputtaa klesaosastoa ja kuormitettuja, joten pudotuspelien alkaessa piti jälleen homma rakentaa kasaan. Nyt Tappara on noin suurinpiirtein siinä missä on valtaosan kaudesta ollutkin.

Tuota olen itsekkin miettinyt. Sääliporukka on laittamassa runkosarjan ylivoimaista voittajaa ahtaalle. Onko edessä historiallinen sulaminen?
 

WsQ

Luottopelaaja
Viestejä
1 255
Vs: Playoffs 2017 | Tappara - Ilves | Puolivälierät

Mistä ihmeestä tuo HeGen negatiivisuus näin hienossa tilanteessa kumpuaa? Nyt pitäisi kyllä ottaa kaikki ilo irti ja uskoa Kiveen ja joukkueeseen.
 

Bakteeri

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
942
Vs: Playoffs 2017 | Tappara - Ilves | Puolivälierät

WsQ sanoi:
Mistä ihmeestä tuo HeGen negatiivisuus näin hienossa tilanteessa kumpuaa? Nyt pitäisi kyllä ottaa kaikki ilo irti ja uskoa Kiveen ja joukkueeseen.

Samaa olen ihmetellyt. Ei jotenkin ymmärrä miksi pitää jakaa negatiivisuutta täällä, kun joukkue pelaa helvetin hyvin ja on edennyt pidemmälle kun kukaan uskalsi odottaa loppu kaudesta. Posia vaan peliin.
 

Tupsukorva35

Tähtipelaaja
Viestejä
14 592
Vs: Playoffs 2017 | Tappara - Ilves | Puolivälierät

Harmitus oli kova vielä eilenkin torstain ottelun jälkeen, mutta hiljalleen rupeaa helpottamaan. Lähinnä sen Hrachovinan mailan heiton takia, jota ilman Sointu olisi luultavasti laittanut kiekon pussiin ja tämä sarja voisi olla 1-1 tilanteen sijaan 0-2. Kyllä se syö hävitä hyvän pelin jälkeen. Mutta näillä mennään ja yritetään napata johtoasema takaisin.

Pieni pelko on puserossa, että torstain voitto käänsi tämän sarjan Tapparalle. Vähintään yksi voitto olisi toiveissa, jotta saataisiin vielä yhdestä kotiottelusta rahaa kassaan. Ylpeä tuosta porukasta voi kyllä olla, vaikkei voittoja enää tulisikaan.
 

tupsu

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
252
Vs: Playoffs 2017 | Tappara - Ilves | Puolivälierät

WsQ sanoi:
Mistä ihmeestä tuo HeGen negatiivisuus näin hienossa tilanteessa kumpuaa? Nyt pitäisi kyllä ottaa kaikki ilo irti ja uskoa Kiveen ja joukkueeseen.
Se on psykologiaa. On aina varmempaa olla valmiiksi pettynyt, niin sitten ei ainakaan itse pety, kun on valmiiksi pettynyt. Jos tulee iloisia uutisia jo valmiiksi pettyneelle, niin sitten ostetaan Mersu.

Ainoa fakta on se, että tilanne on nyt 1-1. Tämä tilanne on enemmän edullinen Ilvekselle kuin Tapparalle. Ei haittaa, vaikka tänään tulisi kuonoon, koska seuraava matsi on kotiottelu eli se vaihto-oikeus. Neljäs peli on se ratkaiseva. Sen jälkeen tilanteen ollessa pahimmillaan 2-2 kyseessä on paras kolme sarjasta.

Tänään voitto, niin seuraavan pelin jälkeen tilanne onkin 3-1.
 

Urho Kaleva Kekkonen

Luottopelaaja
Viestejä
1 752
Vs: Playoffs 2017 | Tappara - Ilves | Puolivälierät

Eiköhän nyt vaan nautita tästä. Yksittäisten otteluiden sisällä on ollut käänteitä suuntaan tai toiseen. Ilves on mielestäni ollut jopa niskan päällä, mutta Tappara iski viime pelissä tehokkasti. Oman lisänsä tähän asti tasaiseen taistoon tuo tämä paras seitsemästä ottelusarja, jossa voi olla omat käänteensä.

Jos Kivi saa edelleenkin Ilveksen viritettyä parhaimmilleen ja Tapparan peliesitys on entisenlainen niin tästä tulee todella jännitysnäytelmä - ellei jo nyt ole sitä.

Yllättävän epävarmaa tuo Tapparan esitys on ollut. Toivottavasti jatkuu samaan tapaan.

Keränen on ottanut hiukan erilaista roolia näissä peleissä . Olisiko tänään Keräsen ja D'Amigon päivä myös tehopisteiden muodosssa? Jerrykin on piristynyt selvästi noista Ässät-peleistä.
 

Anttis

Luottopelaaja
Viestejä
2 666
Vs: Playoffs 2017 | Tappara - Ilves | Puolivälierät

WsQ sanoi:
Mistä ihmeestä tuo HeGen negatiivisuus näin hienossa tilanteessa kumpuaa? Nyt pitäisi kyllä ottaa kaikki ilo irti ja uskoa Kiveen ja joukkueeseen.

Varmaankin vuosien rämpimisestä, jatkuvasta epäonnistumisesta ja siitä että ei edes tuurikaan ole ollut Ilveksen puolella. Tässä on itsekin vuosien mittaan kasvanut pessimistiksi Ilveksen kohdalla. Sydämestäni toivon kuitenkin Ilveksen voittoa.
 

tupsu

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
252
Vs: Playoffs 2017 | Tappara - Ilves | Puolivälierät

Hrachovina tänään Tapparan maalilla - ei se toinenkaan olisi ollut paha juttu - eli ei muuta kuin rännikiekkoja. Jotenkin siinä käy niin, että Hrachovina kämmää niistä rännikiekoista kaksi lahjamaalia Ilvekselle. Se sulaa.
 

Fleda

Luonteeltani olen optimisti.
Viestejä
1 949
Vs: Playoffs 2017 | Tappara - Ilves | Puolivälierät

HeGe41 sanoi:
tupsu sanoi:
No, minä luotan siihen, että Tapparan mokke imee enemmän helppoja.

Hehe...imis nyt aluksi edes sen yhden helpon.

Fleda sanoi:
Ehkä kokemus näistä peleistä tuo sen varmuuden eikä tarvi tässä vaiheessa sekottaa palettia.

Tapola on viilannut, Virtanen teki muutoksia päivän peliin. Molemmilla kokemusta "näistä peleistä" ihan mestaruuteen asti.

Molemmilla lienee ihan syytä viilata. Mummielestä Ilveksen peli tällä hetkellä ei vaadi viilauksia, koska paikkoja tulee ja oma pää toimii. Syytä olisi viilata mikäli homma ois yhtä tukossa kun Tapolan suojateilla. Myönnän kyllä, etten ole Jyppiä nyt kerennyt seuraamaan, mutta tulospaine sieläkin on kova. Ilves on kuitenkin näihin verrattuna paineettomassa tilassa ja muutosten mahdolliset riskit mielestäni ovat suuremmat kuin mahdolliset saavutettavat hyödyt.

Tää on tietenkin vaan mun tapa ajatella.
 

HekeK

Administrator
Ylläpidon jäsen
Viestejä
5 237
Vs: Playoffs 2017 | Tappara - Ilves | Puolivälierät

WsQ sanoi:
Mistä ihmeestä tuo HeGen negatiivisuus näin hienossa tilanteessa kumpuaa? Nyt pitäisi kyllä ottaa kaikki ilo irti ja uskoa Kiveen ja joukkueeseen.

Ei kyse ole negatiivisuudesta. Kyse on siitä, että minun mielestäni hyökkäystä olisi pitänyt viilata, jotta mahdollisesti olisi saatu ratkaisuvoimaa hyökkäyspäähän enemmän. Lisäksi olisin kokeillut maaliin Toivosta, koska minun mielestäni Ilves on häviämässä maalivahtipelinsä Tapparalle.
 

Ikurin Vire

Heikot sortuu, vahvat porskuttaa.
Viestejä
23 477
Vs: Playoffs 2017 | Tappara - Ilves | Puolivälierät

HeGe41 sanoi:
WsQ sanoi:
Mistä ihmeestä tuo HeGen negatiivisuus näin hienossa tilanteessa kumpuaa? Nyt pitäisi kyllä ottaa kaikki ilo irti ja uskoa Kiveen ja joukkueeseen.

Ei kyse ole negatiivisuudesta. Kyse on siitä, että minun mielestäni hyökkäystä olisi pitänyt viilata, jotta mahdollisesti olisi saatu ratkaisuvoimaa hyökkäyspäähän enemmän. Lisäksi olisin kokeillut maaliin Toivosta, koska minun mielestäni Ilves on häviämässä maalivahtipelinsä Tapparalle.

Ihan päin persettähän tuo ratkaisuvoima on mennytkin. Eikun? Sarja on 1-1 ja Ilves oli viime pelissäkin kuskinpaikalla, joten en itsekkään lähtisi rukkaamaan koostumuksia, onneksi näin ei tehnyt Karrikaan. Jos tämä peli menee perseelleen, niin ehkä sitten.
 

VP

Luottopelaaja
Viestejä
5 568
Vs: Playoffs 2017 | Tappara - Ilves | Puolivälierät

HeGe41 sanoi:
Lisäksi olisin kokeillut maaliin Toivosta, koska minun mielestäni Ilves on häviämässä maalivahtipelinsä Tapparalle.
Mielestäni ei taas ole kyllä mitään järkeä lähteä tässä vaiheessa vaihtamaan aloittavaa vahtia. Toivonen on ollut (ansaitusti) niin pitkään vähillä aloitusvastuilla, että lapsuksien todennäköisyys on huomattavasti Lehtosta suurempi.
 

toskala

Luottopelaaja
Viestejä
8 821
Vs: Playoffs 2017 | Tappara - Ilves | Puolivälierät

tupsu sanoi:
HeGe41 sanoi:
Tapparalla oli kauden lopussa varaa leputtaa klesaosastoa ja kuormitettuja, joten pudotuspelien alkaessa piti jälleen homma rakentaa kasaan. Nyt Tappara on noin suurinpiirtein siinä missä on valtaosan kaudesta ollutkin.

Tuota olen itsekkin miettinyt. Sääliporukka on laittamassa runkosarjan ylivoimaista voittajaa ahtaalle. Onko edessä historiallinen sulaminen?

Ei se nyt olisi edes mitenkään tavatonta. 2013 Lukko laittoi Jokerit lauluun kun Kilpeläinen petti pahasti ja 2012 KalPalle tapahtui kaikkien aikojen sulaminen varsin tutun valmentajan johdolla.
 

tupsu

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
252
Vs: Playoffs 2017 | Tappara - Ilves | Puolivälierät

HeGe41 sanoi:
WsQ sanoi:
Mistä ihmeestä tuo HeGen negatiivisuus näin hienossa tilanteessa kumpuaa? Nyt pitäisi kyllä ottaa kaikki ilo irti ja uskoa Kiveen ja joukkueeseen.

Ei kyse ole negatiivisuudesta. Kyse on siitä, että minun mielestäni hyökkäystä olisi pitänyt viilata, jotta mahdollisesti olisi saatu ratkaisuvoimaa hyökkäyspäähän enemmän. Lisäksi olisin kokeillut maaliin Toivosta, koska minun mielestäni Ilves on häviämässä maalivahtipelinsä Tapparalle.

Mutta entäs, jos olet väärässä? Miten hyökkäystä pitäisi viilata parempaan suuntaan, kun materiaali on mitä on verrattuna Tapparaan? Kokeilla Toivosta maaliin - miksi? Jotenkin paistaa läpi se, että ollaan jo hävitty ja sitten voi sanoa: mitä minä sanoin.

Todennäköisesti noin käy. Kiva olla aina oikeassa.
 

jurgen

Tähtipelaaja
Viestejä
14 086
Vs: Playoffs 2017 | Tappara - Ilves | Puolivälierät

Ilveshän on jo nyt, ainakin minun mielestäni yllättänyt oikein positiivisesti useammat, ellei kaikki. Mitä tässä mitään negoja miettimään, mennään positiivisuuden kautta ja katsotaam mitä meidän tuhkasta noussut Ilves meille vielä tällä kaudella tarjoileekaan... GO ILVES GO!!!
 

TyrväänILVES61

Guest
Vs: Playoffs 2017 | Tappara - Ilves | Puolivälierät

jurgen sanoi:
Ilveshän on jo nyt, ainakin minun mielestäni yllättänyt oikein positiivisesti useammat, ellei kaikki. Mitä tässä mitään negoja miettimään, mennään positiivisuuden kautta ja katsotaam mitä meidän tuhkasta noussut Ilves meille vielä tällä kaudella tarjoileekaan... GO ILVES GO!!!

Kyllä, mutta spekulointi on myös hienoa, varsinkin kun me
Ilves-fanitkin saamme tehdä sitä oman joukkuueemme ollessa poikkeuksellisesti mukana vielä maalis-huhtikuussa..
 

HekeK

Administrator
Ylläpidon jäsen
Viestejä
5 237
Vs: Playoffs 2017 | Tappara - Ilves | Puolivälierät

tupsu sanoi:
Mutta entäs, jos olet väärässä?

Toivon todellakin olevani. Ei olisi ensimmäinen kerta edes.

tupsu sanoi:
Miten hyökkäystä pitäisi viilata parempaan suuntaan, kun materiaali on mitä on verrattuna Tapparaan?

Materiaali on mitä on, joten vittuako mitään edes yrittää?

Voit olla aivan varma, että Tapparan mennessä ohi jotain muutoksia tulee. Tuutko sittenkin kysymään, että miksi viilataan?

tupsu sanoi:
Kokeilla Toivosta maaliin - miksi?

Juurihan mä kirjoitin. Maalivahtikamppailu on kääntymässä Tapparalle. En oikein muuta ratkaisua tähän keksi.

tupsu sanoi:
Jotenkin paistaa läpi se, että ollaan jo hävitty ja sitten voi sanoa: mitä minä sanoin.

Voit olla aivan varma, että näin tulee myös käymään, jos D'Amigo, Mustonen, Keränen ja Liuksiala jatkavat maalitonta putkeaan ja/tai Lehtonen päästää taas helpon. Ihan samalla tavalla tänne tullaan mun tekstit nostamaan esille, jos Ilves voittaa ja Lehtonen loistaa.
 

ipa53

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
143
Vs: Playoffs 2017 | Tappara - Ilves | Puolivälierät

jurgen sanoi:
Ilveshän on jo nyt, ainakin minun mielestäni yllättänyt oikein positiivisesti useammat, ellei kaikki. Mitä tässä mitään negoja miettimään, mennään positiivisuuden kautta ja katsotaam mitä meidän tuhkasta noussut Ilves meille vielä tällä kaudella tarjoileekaan... GO ILVES GO!!!
JUURI NIIN!
 

ipa53

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
143
Vs: Playoffs 2017 | Tappara - Ilves | Puolivälierät

HeGe41 sanoi:
tupsu sanoi:
Mutta entäs, jos olet väärässä?

Toivon todellakin olevani. Ei olisi ensimmäinen kerta edes.

tupsu sanoi:
Miten hyökkäystä pitäisi viilata parempaan suuntaan, kun materiaali on mitä on verrattuna Tapparaan?

Materiaali on mitä on, joten vittuako mitään edes yrittää?

Voit olla aivan varma, että Tapparan mennessä ohi jotain muutoksia tulee. Tuutko sittenkin kysymään, että miksi viilataan?

tupsu sanoi:
Kokeilla Toivosta maaliin - miksi?

Juurihan mä kirjoitin. Maalivahtikamppailu on kääntymässä Tapparalle. En oikein muuta ratkaisua tähän keksi.

tupsu sanoi:
Jotenkin paistaa läpi se, että ollaan jo hävitty ja sitten voi sanoa: mitä minä sanoin.

Voit olla aivan varma, että näin tulee myös käymään, jos D'Amigo, Mustonen, Keränen ja Liuksiala jatkavat maalitonta putkeaan ja/tai Lehtonen päästää taas helpon. Ihan samalla tavalla tänne tullaan mun tekstit nostamaan esille, jos Ilves voittaa ja Lehtonen loistaa.

Kumma HeGe, että Ilveksen dissaajana et ole positiivisten kannattajien suosiossa...
 

HekeK

Administrator
Ylläpidon jäsen
Viestejä
5 237
Vs: Playoffs 2017 | Tappara - Ilves | Puolivälierät

ipa53 sanoi:
Kumma HeGe, että Ilveksen dissaajana et ole positiivisten kannattajien suosiossa...

En minä olen täällä suosiota keräämässä. Olen keskustelemassa jääkiekosta.
 
Ylös