Raipelle kenkää!

jerry

Vakiokokoonpanossa
Vs: Raipelle kenkää!

M_M sanoi:
jerry sanoi:
Sinällään hienoa, että uskot. Meillä muilla ei tosin ole mitään syytä antaa sinun uskomisillesi mitään arvoa. Ihan nyt näin vaan itsestäänselvyyden toteamisena.

On kummallista, että kirjoituksissasi toteat "Meillä muilla". Onko nimimerkkisi takana useampikin henkilö? :)

Minähän vain totesin, että sinun(kaan) kompentenssistasi ei ole tällä palstalla kenelläkään muulla mitään tietoa, joten meillä muilla ei todellakaan ole mitään syytä antaa sinun uskomisillesi mitään arvoa. Yhtään sen enempää kuin kenenkään muun anonyymin nimimerkin totuuksille, uskomuksille ja "varmoille" tiedoille. Jos meillä muilla on joku syy tuo arvo antaa, kerro ihmeessä mikä se syy on.

Ymmärrän kyllä, että sisälukutaito on vaikea taito.

M_M sanoi:
Näyttää siltä, että sinä jostain syystä epäilet muuta. Voisitko avata kaikille palstaa lukeville, mihin perustat vähintäänkin kummalliset epäilyksesi?

Kummallinen epäilykseni johtuu siitä, että peli ei ole vieläkään sillä tasolla, jolla taisteltaisiin edes siitä toiseksi viimeisestä paikasta. Joko valmennusjohto ei kykene analysoimaan tilannetta tai sitten he eivät osaa tai pysty sitä muuttamaan ainakaan riittävästi. Oli kyseessä kumpi tahansa on tilanne silti katastrofaalinen.

M_M sanoi:
jerry sanoi:
M_M sanoi:
Eilinen Lukko-matsi oli joka tapauksessa monellakin osa-alueella huomattavasti parempi suoritus kuin muutama aiempi peli.

Kappas kehveliä, kun on ihan sama virsi kuin männäkausillakin. "Oli hei jo parempi peli kuin viimeks". Valitettavasti se vertailukohta on niin matalalla, että se sitä edellistä peliä parempi suoritus on vielä aivan liian kaukana siitä, että tuossa sarjassa pystyisi pisteitä keräämään. Ja kauden lopussa se nyt vaan valitettavasti on niin, että silloin lasketaan kertyneet pisteet eikä sitä kuka on eniten parantanut peliään marraskuun alusta.

Olisi kiva saada sinulta viiltävä analyysi siitä, miksi eilinen peli ei ollut mielestäsi parempi kuin muutamat edelliset tai miksi Ilveksellä ei ollut mielestäsi eilen mahdollisuuksia voittaa Lukkoa? Etkö tosiaan nähnyt mitään oleellista muutosta tai merkittävää parannusta pelissä verrattuna aiempiin matseihin?

Niin. Se sisälukutaito taas. Mutta kerrataan nyt, kun kerran tarpeen on. Minulle on aivan sama vaikka parantaisimme kauden aikana peliä alkuperäistä kymmenen tai sata pykälää paremmalle tasolle, jos se saavutettu taso on edelleen kirkkaasti pahnanpohjimmainen.

M_M sanoi:
Sinun kannattaisi yrittää ymmärtää, että pelaajien ja joukkueen suoritustaso heittelee pelistä toiseen. Joskus syynä voi olla valmennus, mutta ei välttämättä läheskään aina. Ilveksen kohdalla jo kauteen lähdettäessä materiaali oli luvattoman heikko ja kaiken lisäksi joukkue oli mm. keskushyökkääjien puutteen vuoksi väärin rakennettu. Kun vielä soppaan tuli mukaan loukkaantumissuma, voidaan hyvällä syyllä etsiä syitä huonoon menestykseen myös muualta kuin valmennuksesta.

Juu, ihan totta. Ja sinun kannattaisi ymmärtää, että jääkiekossa tavoitteena on tehdä enemmän maaleja kuin vastustaja ja kerätä mahdollisimman paljon pisteitä runkosarjassa. Pehmeät arvot ovat hyvästä ja kivoja, mutta ne eivät sovi raakaan tulosurheiluun. Eikä se loukkaantumissuma tullut mihinkään soppaan mukaan. Sehän toistuu joka vuosi yhtä varmasti kuin joulu. Miksi muuten näin? Onko huonoa tuuria vai onko kenties myös fyysisessä valmennuksessa samanlaista alisuorittamista kuin pelillisessäkin.

M_M

Vakiokokoonpanossa

jerry sanoi:
Minähän vain totesin, että sinun(kaan) kompentenssistasi ei ole tällä palstalla kenelläkään muulla mitään tietoa, joten meillä muilla ei todellakaan ole mitään syytä antaa sinun uskomisillesi mitään arvoa. Yhtään sen enempää kuin kenenkään muun anonyymin nimimerkin totuuksille, uskomuksille ja "varmoille" tiedoille. Jos meillä muilla on joku syy tuo arvo antaa, kerro ihmeessä mikä se syy on.

Ymmärrän kyllä, että sisälukutaito on vaikea taito.
Näinpä... Sisälukutaidon puutteen lisäksi unohdat näköjään myös lainata oleelliset osat kommenteistani...

Sinun kannattaisi ymmärtää, että kommentoit vain omasta puolestasi. Suosittelen, että käytät jatkossa ilmaisun "meillä muilla" sijaan ilmaisua "minulla".

Esitin sinulle mm. yhden perusteen "uskomukselleni":
Oman näkemykseni analyysitaidoista perustan mm. Viitakosken toimintaan viime kaudella UrhoTV:n asiantuntijakommentaattorina. Tuolloin Viitakoski esitti varsin hyviä kommentteja ja huomioita peleistä. Ja voin kertoa, että Viitakosken analyysit olivat aivan toista luokkaa kuin Raipen hätäiset kommentit pelin jälkeen.

Sinä sen sijaan et osaa edes järkevästi perustella väitteitäsi. Ja toisekseen et näy ymmärtävän edes sitä, että keskustelupalstoilla esitetään nimenomaan mielipiteitä ja uskomuksia. Joskus mielipiteille ja uskomuksille löytyy myös perusteluja, kuten minun tapauksessani. Valitettavasti sinun tapauksessasi perustelut jäävät puuttumaan.

Mitä keskustelupalstalla pitäisi mielestäsi tehdä, jos omia mielipiteitä tai uskomuksia ei saa esittää?

M_M

Vakiokokoonpanossa

jerry sanoi:
Niin. Se sisälukutaito taas. Mutta kerrataan nyt, kun kerran tarpeen on. Minulle on aivan sama vaikka parantaisimme kauden aikana peliä alkuperäistä kymmenen tai sata pykälää paremmalle tasolle, jos se saavutettu taso on edelleen kirkkaasti pahnanpohjimmainen.

Ok. Ymmärrän, että sinua ei kiinnosta pelajaamateriaalin muutokset ja pelin taktinen kehittyminen.

Koska joukkueen rakenne ja pelajaamateriaali oli kauteen lähdettäessä kirkkaasti "pahnanpohjimmainen", ei kannattaisi olla katkera, kun tilanne on odotettu ja Ilves on "pahnanpohjimmainen".

Selkeästi parantuneen pelaajamateriaalin myötä Ilveksellä on nyt kuitenkin vihdoin mahdollisuus olla muuta kuin pahnanpohjimmainen, mistä eilinen pelikin antoi viitteitä. Jos sinua ei kiinnosta Ilveksen pelaajamateriaalin parantuminen ja sitä myötä selkeä mahdollisuus alkaa taistella paremmista sijoista, on se oma ongelmasi.

Itse olen tyytyväinen Ilveksen toimintaan pelaajamarkkinoilla viime aikoina. Nyt on vihdoinkin realistiset mahdollisuudet taistella paremmista sijoituksista. Mielenkiinnolla seuraan tulevia pelejä.

Oletko tosiaan sitä mieltä, että Ilves on nykyrosterilla ja eilistä pelitapaa edelleen kehittämällä väistämättä jatkossakin "kirkkaasti pahnanpohjimmainen"?

M_M

Vakiokokoonpanossa

jerry sanoi:
Eikä se loukkaantumissuma tullut mihinkään soppaan mukaan. Sehän toistuu joka vuosi yhtä varmasti kuin joulu. Miksi muuten näin? Onko huonoa tuuria vai onko kenties myös fyysisessä valmennuksessa samanlaista alisuorittamista kuin pelillisessäkin.
Soppa oli nimenomaan riittämätön pelaajamateriaali.

Ilveksen pelaajamateriaali oli kauteen lähdettäessä riittämätön. Kun rosterista poistui useita runkopelaajia, tilanne oli käytännössä kestämätön. Useat nuoret ja riittävää liigakokemusta vailla olevat pelaajat joutuivat kantamaan aivan liian suurta vastuuta. Lisäksi rutiinitasoltaan puutteelliset pelaajat joutuivat astumaan ratkaisupelaajien saappaisiin onnistumatta kannattelemaan joukkuetta vaikeina hetkinä illasta toiseen.

Liigajoukkuuelle riittävän laaja ja laadukas pelaajamateriaali ja mahdollisuus reagoida nopeasti loukkaantumisiin pelaajahankinnoilla olisi auttanut tilanteessa huomattavasti.

Loukkaantumisia tulee aina. Mutta jos loukkaantumisiin ei olla varauduttu ja/tai loukkaantumisiin ei pystytä reagoimaan, ollaan heikoilla jäillä.

Ross Teri

Guest

Kauteen lähdettäessä pelaajamatsku ja VALMENNUS olivat/ovat heikkoja ,kummassa on tapahtunut ENEMMÄN edistystä?

Kauden edetessä myös KAIKKIEN muidenkin porukoiden pelissä tapahtunee edistystä ,vain VOITOT merkitsee taulukossa jotain.

Minä EN henk. koht. usko että ko. valmennuskaksikko osaa kertoo/analysoida joukkueelle oleellisesti "paremmin" kuin medialle. Minkä vuoksi he antaisivat itsestään medialle "tommosen" kuvan :eek:

Epäilen että myöskään pari seuraavaa peliä EI OLE tuomassa lisää voittoja/pisteitä.

M_M

Vakiokokoonpanossa

Ross Teri sanoi:
Minä EN henk. koht. usko että ko. valmennuskaksikko osaa kertoo/analysoida joukkueelle oleellisesti "paremmin" kuin medialle. Minkä vuoksi he antaisivat itsestään medialle "tommosen" kuvan :eek:
Raipe nyt on Raipe. Raipe on mielestäni antanut aina rehdin ja suoraselkäisen kuvan medialle, vaikka ei yleensä analysoikaan tekemisiään monisanaisesti. Moni muu valmentaja olisi Raipen sijassa todennäköisesti sortunut jopa asiattomiin kommentteihin pelaajiston tai organisaation tiimoilta.

Oletko kuullut Viitakosken analysoivan ja kommentoivan peliä?
Itse olen ja voin todeta, että mies pystyy asiallisesti analysoimaan peliä. Laittaisinkin mieluummin Viitakosken antamaan joukkuetta koskevat kommentit Raipen sijasta.

Uskotko myös, että Raipen kommunikointi muiden kenttäpelaajien kanssa oli pelaaja-aikoina samalla tasolla kuin haastatteluissa? Itse tiedän erilaisten lehtiartikkeleiden ja kanssapelaajien kommenttien perusteella, että Raipe käytti esimerkiksi pelien ulkopuolella pelikavereiden kanssa paljonkin aikaa ylivoimakuvioiden ja muutenkin kentällisen pelin suunnitteluun. Myös Raipen onnistumiset kentällä todistavat puolestaan Raipen kokonaisvaltaisesta suhtautumisesta jääkiekkoon jo pelaaja-aikoina.

Raipe on vasta aloittelija valmentajana. Siksi on kohtuutonta tuomita Raipea kokonaisvaltaisesti - varsinkin, koska pelaajamateriaali on ollut puutteellinen ja seuran tilanne on ollut muutenkin varsin haastava.

M_M

Vakiokokoonpanossa

Ross Teri sanoi:
Epäilen että myöskään pari seuraavaa peliä EI OLE tuomassa lisää voittoja/pisteitä.

Itse uskon, että Ilveksellä on erittäin hyvät mahdollisuudet jopa voittaa kaksi seuraavaa peliä.

Seuraavassa pelissä vastassa on kotona Kalpa, jonka Ilves voitti edellisessä kohtaamisessa kotonaan 5-3. Tämän jälkeen vastaan asettuu vieraissa liigan tämän hetken huonoin joukkue Pelicans, joten vieraspelistä huolimatta mahdollisuudet voittoon ovat olemassa. Toki lauantain vieraspelistä Pelicansia vastaan tekee haasteellisen edellisen päivän Kalpa-ottelu, kun samalla Pelicans on saanut levätä torstaista saakka.

Jos molemmista peleistä tuloksena on selkeät tappiot, on valmennuksen syytä tarkastella tekemisiään tarkemmin. Nykyisen kokoonpanon on pystyttävä voittamaan pelejä selkeästi aiempaa tiiviimpään tahtiin.

Prophet

Luottopelaaja

Sen verran haluaisin heittää kommenttia Viitakosken pelianalyyseihin, että eivät ne ainakaan Ilves Business Clubilla otteluiden jälkeen juuri Raipen vastaavista poikkea. Eli en heti usko, että häneltä ottelun jälkeen medialle kovin paljon tyhjentävämpiä lausuntoja löytyisi.

Toisaalta se on aika se ja sama, mitä valmentaja pelin jälkeen lehdistölle juttelee, koska arvostus julkisuudessa tulee kuitenkin pelitulosten kautta. Esimerkkinä nyt vaikkapa Risto Dufva, jolta ei haastatteluissa oikein koskaan irtoa mitään muuta kuin ylimielistä piikittelyä tai mukahauskoja letkautuksia. Kuitenkin Jyväskylän vuosina häntä pidettiin yhtenä valtakunnan kovimmista valmentajista - ja varmaan osa mediasta pitää edelleen.

Viitakoski veti ihan hyvin URHO:n studiossa, mutta on olisiko sitten niin, että on kuitenkin eri asia kommentoida ottelutapahtumia "sivusta", kuin olla itse osa sirkusta? En tiedä.

merkkari

Guest

Tuntuu että tässä tulee väittely ikäänkuin olisi joku oppositio Raipea vastaan. Näin ei ole ainakaan minulla. On mulle aivan sama vaikka siellä seisoisi Jörn Donner jauhamassa niille tyhjäntoimittajille jargonia kunhan peli kulkee. Ja nyt se ei kulje. Tai ainakaan ole kulkenut. Jos se alkaa kulkeen niin sama se on sitten Raipen jatkaa, mutta kuinka kauan on varaa odottaa ?

Pok

Tähtipelaaja

Topi sanoi:
Oletpas sinä "Neiti" nyt pessimistinen. 35 peliä pelaamatta eli 105 pistettä vielä jaossa ja Pelicans periaatteessa pisteen edellä. Ei se karsintapaikka ole lainkaan plakkarissa!

Siitä olen samaa mieltä,ettei karsintapaikka vielä ole plakkarissa,mutta on kyllä siekailematonta ylioptimismia laskea 3 pistettä varmaksi rästipelistä joukkueelle joka on 4/25 kertaa sen 3 pojoa pystynyt yhdestä matsista kairaamaan.

Jos nyt ylipäätään noista rästipeleistä pisteodotuksia lähtee laskemaan,niin vaihtoehdot ovat yleisin tulos, eli Ilveksellä 0 pistettä tai pistekeskiarvo,eli Ilveksellä ~ 1 piste.

Ei sillä,kautta on yli puolet jäljellä,niin ei 3 tai 4 pistettä ole mahdoton kuroa kiinni.

Toki 13.sijakin on aivan umpisurkea sijoitus,eikä todellakaan edes Ilveksen tämän kauden materiaalilla mikään "mestaruus",(toissa kaudella oltiin heikommalla porukalla 8.)mutta sentään pykälän karsintasijaa parempi.

Serve#15

Vakiokokoonpanossa

Kyllä nyt on aika valmennuksenkin herätä ja sekoittaa niitä ketjuja, rajamäkee & kivimäkee vähemmille minuuteille, ja laakkosta ja niinimäkee yv:lle, kuulemma ihan taitavia kavereita :) ja vahvuudet nimenomaan tehdä tuhojaan ylivoimapelissä. Nyt olis pakko ottaa se 6 pongoo kahdesta seuraavasta pelistä, mahdollisuudet on olemassa. Kyllähän se niin tosiaan on että jos peli kulkis ja voittoja tulis niin pelinjälkeisillä kommenteilla ei olis yhtään väliä. Ja mielestäni on positiivista että joukkue seisoo valmennuksen takana. Jos näin ei olis niin sitten oltais vielä isommissa ongelmissa. Tarkoitan että ei ole ainakaan mitään kuulunut mistään kuppikunnista tai raipen oppositiosta ym.

SamuK

Rivipelaaja

Itse olen helvetin onnellinen, jos Ilves saa enemmän pisteitä kuin pelattujen otteluiden määrä. Muuta tavoitetta ei voi tälle joukkuueelle asettaa ja tuostakin ollaan jo jäljessä.

Slangenburger

Rivipelaaja

SamuK sanoi:
Itse olen helvetin onnellinen, jos Ilves saa enemmän pisteitä kuin pelattujen otteluiden määrä. Muuta tavoitetta ei voi tälle joukkuueelle asettaa ja tuostakin ollaan jo jäljessä.

Perus-Ilves-kannattaja? Itse olen helvetin onnellinen, jos minun elinaikana joskus vielä näen Kanada-maljan Ilves-kipparin käsivarsilla.

toskala

Luottopelaaja

Itse olen helvetin onnellinen, jos minun elinaikana joskus vielä näen Kanada-maljan Ilves-kipparin käsivarsilla.

Ja me muut kannattajathan emme tätä ole vaan silloin istutaan hiljaa paikallaan mököttämässä ja kiroilemassa hiljaa itsekseen. Mutta SamuK:n visio on nyt tällä hetkellä todennäköisempi kuin ensimmäinen.

Ross Teri

Guest

M_M sanoi:
Ross Teri sanoi:

Itse uskon, että Ilveksellä on erittäin hyvät mahdollisuudet jopa voittaa kaksi seuraavaa peliä.

Seuraavassa pelissä vastassa on kotona Kalpa, jonka Ilves voitti edellisessä kohtaamisessa kotonaan 5-3. Tämän jälkeen vastaan asettuu vieraissa liigan tämän hetken huonoin joukkue Pelicans, joten vieraspelistä huolimatta mahdollisuudet voittoon ovat olemassa. Toki lauantain vieraspelistä Pelicansia vastaan tekee haasteellisen edellisen päivän Kalpa-ottelu, kun samalla Pelicans on saanut levätä torstaista saakka.

Jos molemmista peleistä tuloksena on selkeät tappiot, on valmennuksen syytä tarkastella tekemisiään tarkemmin. Nykyisen kokoonpanon on pystyttävä voittamaan pelejä selkeästi aiempaa tiiviimpään tahtiin.
[/quote)
Katselin tota jatko ohjelmaa vähän tarkemmin : Seuraavien 9 päivän aikana 5 peliä kotona Kalpa ,Tappara ja IFK ja vieraissa Peliganes ja Kalpa ,jos noista saa 4 pistettä tai enemmän niin on kova suoritus :-\

Ikurin Vire

Heikot sortuu, vahvat porskuttaa.

Eroa Raipe vielä, kun voit!

bruttokansantuote

Luottopelaaja

Ikurin Vire sanoi:
Eroa Raipe vielä, kun voit!

Niin hieno pelaaja, kuin Raipe olikin ja niin hieno ihminen, kuin Raipe onkin, niin sais Raipekin tajuta jo, ettei toi peli etene tosta käytännössä yhtään parempaan suuntaan, ja aika on Raipen itse erota. Mutta kai se Raipe sitten ajattelee, ettei halua jättää Ilvestä pulaan, eikä siksi itse eroa. Vaikka pahemmassa pulassa Ilves on, kun jatkaa Raipen päävalmentamana, kuin ilman Raipea.

HekeK

Administrator
Ylläpidon jäsen

Puolustuspään merkkauspeli ihan kuralla. Hyökkäyspeli täydellisen mielikuvituksetonta kulmissa pyörimistä. Helmisen & Viitakosken avut eivät tuon solmun purkamiseen riitä.

larppafin

Rivipelaaja

HeGe41 sanoi:
Puolustuspään merkkauspeli ihan kuralla. Hyökkäyspeli täydellisen mielikuvituksetonta kulmissa pyörimistä. Helmisen & Viitakosken avut eivät tuon solmun purkamiseen riitä.

Allekirjoitan kirjaimellisesti.

Dirty deed

Luottopelaaja

Pitäisköhän alkaa putkimieheksi. En mä niitä hommia osaa, mutta ikäni olen paskalla käynyt. Tällä periaatteellahan suomessa voi toimia vaikka päävalmentajana.