Vs: Sami Sandell
HeGe41 sanoi:
Itse lähtisin etsimään Sandellin haastajaa / paikkaajaa, eli Laakso olisi lähtökohtaisesti kolmossentteri. Keskusta tulisi tietysti aika kallis tällä tavalla. Ei ehkä ole realistista kuitenkaan.
Niin tässähän on nyt scouttausryhmän/-henkilön iskun paikka. En millään jaksa uskoa, että Sandellille haastajaa löytyy - ainakaan Ilveksen budjetilla. Mutta ehdottomasti tuohon kolmosen keskelle täytyisi löytää kiekollisesti pätevä kaveri, jolla on valmiutta ottaa vastuuta, mikäli Sandellin uskomattoman huono onni jatkuu ensi kaudellakin. Jonkun nuoren kaverin olisi tuossa kolmosessa aivan mahtavaa kasvaa ja totutella sapluunaan sellaisten herrojen kuin Sandell ja Laakso siipien suojissa sekä Kiven, Salon ja Myrrän opissa.
Jos tarve vaatii, niin keväämmällä on aivan satavarmasti valmis ottamaan vastuuta ihan ykkösessäkin. Mestareista ei ainakaan jäisi kiinni tämän kisällin oppiminen.
Kaikkein maukkain pelaaja tuohon olisi joku läpimurron kynnyksellä oleva, esim. Robert Leino, Tadas Kumeliauskas, Arttu Ilomäki tai Antti Kalapudas. Näistäkin joutuu kuitenkin jo maksamaan, kuten joutuisi jostain varmasta suorittajasta, josta ei välttämättä ykkössentteriä kuoriutuisi (esim. huhuissa esiintyneet Vänttinen ja Kokkala).
Joten voipi olla, että Ilves joutuu turvautumaan todella nuoreen itse kasvatettavaan pelaajaan. Scouttausketjussa esiintynyt Joni Ikonen sekä erittäin varovaista huhuilua aiheuttanut Arttu Ruotsalainen olisivat tällaisia pelaajia. Molemmat kelpaisivat kyllä.
Mutta tosiaan, olen varma, että Ilveksen budjetilla ei voi - eikä ole järkeä - hankkia Sandellille haastajaa. Joten nyt kannattaisi olla fiksu, ja hankkia tuohon nuori, innokas ja eteenpäin menevä kaveri, jolla on potentiaalia imeä kaikki mahdollinen opettajiltaan, ja jolla on tarvittaessa valmius ja potentiaali nousta ykkössentterin rooliin.