Samuli Ratinen

hanhenkaula

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
242
Mese on pelannut ihan hyvin, mutta sitä maalinteon vaaraa ei kyllä hänellä ole edes sitä vähää kuin Ratisella, ei juurikaan pääse paikoille. Toki väläytellyt pelintekijänä .
Huonosti muotoilin sanani, mutta tarkoitin yleisesti antia maalintekoa kohtaan.
Jos maalia pitäisi hakea ja pitäisi valita kentälle Mese tai Rati, niin kyllä itse tuikkaisin Mesen.
Toisaalta Rati on hyvä pelaaja kovaan paineistuspeliin, jolloin saa jalalla annettua hyvän paineen.
Tuon kun saisi vielä johtamaan kiekonriistoon ja sen jälkeiseen hyvään kiekolliseen ratkaisuun niin voi olla todella tyytyväinen.

Odotukset oon toki ladannut korkealle, mutta jotenkin jäänyt Ratisesta sellainen kuva ettei ole jäänyt hirveästi kapasiteettia/potentiaalia käyttämättä. Meskasella taas historia kertoo, että joskus on potentiaali ulosmitattu hienosti. Molemmille toki toivon oman kapasiteettinsa maksimaalista ulosmittaamista tällä kaudella.
 

Meklari

Luottopelaaja
Viestejä
7 429
Huonosti muotoilin sanani, mutta tarkoitin yleisesti antia maalintekoa kohtaan.
Jos maalia pitäisi hakea ja pitäisi valita kentälle Mese tai Rati, niin kyllä itse tuikkaisin Mesen.
Toisaalta Rati on hyvä pelaaja kovaan paineistuspeliin, jolloin saa jalalla annettua hyvän paineen.
Tuon kun saisi vielä johtamaan kiekonriistoon ja sen jälkeiseen hyvään kiekolliseen ratkaisuun niin voi olla todella tyytyväinen.

Odotukset oon toki ladannut korkealle, mutta jotenkin jäänyt Ratisesta sellainen kuva ettei ole jäänyt hirveästi kapasiteettia/potentiaalia käyttämättä. Meskasella taas historia kertoo, että joskus on potentiaali ulosmitattu hienosti. Molemmille toki toivon oman kapasiteettinsa maksimaalista ulosmittaamista tällä kaudella.
Niinku joku joskus täällä sanoi niin siitä saatais aika kova pelaaja kun Ratisen ja Meskasen yhdistäis :D. Ratisen liike ja Meskasen ratkaisukyky.
 

Mestaruusjuna

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
183
Sanon tähän vain sen mitä pohjustin jo Kapen ketjussa. Meillä on pirusti massaan hukkuvia pelaajia ykköskentän ulkopuolella, ihan hmv osastoa. Ratinen on näkyvimpiä pelaajia hyvässä (luistelulla, kiekon pitämisellä) ja pahassa (viimeiset ratkaisut).

Ei ole ainakaan omissa kauheasti Ratin virheitä kolissut. Itse olen valmis katsomaan viihdearvoa tuovaa pelaajaa.

Oikeastaan se parempi kysymys on, että ketä sinne kärkiketjuihin kuuluu (monikossa)? Meillä on ollut yksi kärkiketju+Stransky.
No tämähän se ongelma tietenkin on ja ite ainakin uskoisin, että jos Ratinen pelais nelosen energisessä roolissa 11 minuuttia per peli niin voisi olla toimiva palanen, mutta tulosroolissa pitää saada tulostakin aikaseks
 

JärvisenPera

Luottopelaaja
Viestejä
1 535
Ratinen taitaa ikävä kyllä olla sellanen klassinen pelaaja, joka näyttää hyvältä ja omaa ihan sarjan kärkitason lajitaidot (luistelu, kiekonkäsittely) mutta sitten jää ratkaisevan paljon piippuun näistä asioista mitkä ei saman tien heti päällepäin näy eli pelisilmä, viimeistely, tilannekovuus ja röyhkeys. Osa noista valitettavasti vielä sellaisia, mitä ei oikein pysty opettamaan. Niitä joko on tai ei.
 

Etäilves

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
481
Ratinen taitaa ikävä kyllä olla sellanen klassinen pelaaja, joka näyttää hyvältä ja omaa ihan sarjan kärkitason lajitaidot (luistelu, kiekonkäsittely) mutta sitten jää ratkaisevan paljon piippuun näistä asioista mitkä ei saman tien heti päällepäin näy eli pelisilmä, viimeistely, tilannekovuus ja röyhkeys. Osa noista valitettavasti vielä sellaisia, mitä ei oikein pysty opettamaan. Niitä joko on tai ei.
Juurikin noitten mainitsemiesi avujen ansiosta voisi kuvitella ja tähän haluan vielä uskoa, että Ratisesta olisi saatavissa enemmän ns. irti.

Vaikeatahan se saattaa olla, kun varsinkin tota pelisilmää on tosiaan vaikea kenellekään opettaa. Toisaalta voisi nyt kuvitella, että tolla valmentajaköörillä olisi rittävästi osaamista, jotta Ratin pelaamiseen saataisiin enemmän suoraviivaisuutta ja tehoja. Riittää, kun kertoo, että nyt sitten jatkossa loppuu se ...tanan maalin taakse luistelu paikoista, joista pitäisi ampua.
 
Ylös