Samuli Ratinen

Eilenkin oli kokonaisvaltaisesti kentän parhaita. Se laukaus vaan tosiaan on kehno.

Tämä sinun Ratis-kommentointi on opettanut mulle yhden tärkeän asian.
Sen millaisia ajatuksia muissa herättää mun Lööke-kommentointi. Ihan vitun raskasta seurattavaa ja typerää yhden pelaajan lähes pelkkää nega-laseilla seuraamista :D

Haastan sinut seuraamaan Samuli Ratisen positiivisia edesottamuksia jouluun saakka. Ei yhtään nega-viestiä vaikka mieli tekisi ja aihetta olisi? Itse otan saman Jensin suhteen.
No, nyt ammutaan kovilla pyhäpäivän ratoksi :)

Jäädään mielenkiinnolla seuraamaan, kummalla pettää pokka ensin. Jos siis jäsen-Janko ottaa haasteen vastaan :)

Tämä sinun Ratis-kommentointi on opettanut mulle yhden tärkeän asian.
Sen millaisia ajatuksia muissa herättää mun Lööke-kommentointi. Ihan vitun raskasta seurattavaa ja typerää yhden pelaajan lähes pelkkää nega-laseilla seuraamista :D

Haastan sinut seuraamaan Samuli Ratisen positiivisia edesottamuksia jouluun saakka. Ei yhtään nega-viestiä vaikka mieli tekisi ja aihetta olisi? Itse otan saman Jensin suhteen.
Meissä on kuules se ero että minun kommentointi Ratisesta osuu millilleen maaliinsa toisinkun sinun tunteenpurkauksesi Löökestä. Onhan tuo nähty että kun voit tappioiden vuoksi huonoksi niin siirrät pahan olosi joko Löökeen tai Näppilään. Ennen tästä ihanuudesta sai nauttia Eemeli Suomi.

Toinen meistä myös ymmärtää edes jotain itse pelistä kun taas toiselle tämä foorumi toimii ikäänkuin päiväkirjana johon purkaa kaikki ikävät asiat pelaajien niskaan.

Anskattoo ylittääkö Ratinen tällä kaudella 20. pisteen rajapyykin. Vastuuta tulee varsinkin loukkaantumisten vuoksi enemmän mitä ansaitsisi ja pelaajaominaisuudetkin ovat laukausta lukuunottamatta kuulemma huippuluokkaa joten tuo rajapyykki pitäisi olla aivan paperia.

Tässä uunituore Jatkoajan juttu Ratisesta joka kannattaa kaikkien Ratisen vihaajien lukea:

"Valhe, emävalhe, tilasto. Näin kertoo vanha sanonta. Ilveksen hyökkääjä Samuli Ratinen on kuitenkin kiistatta ollut sekä joukkueensa että jopa Liigan mittapuulla erinomainen pelaaja juurikin tilastojen perusteella."

Tässä uunituore Jatkoajan juttu Ratisesta joka kannattaa kaikkien Ratisen vihaajien lukea:

"Valhe, emävalhe, tilasto. Näin kertoo vanha sanonta. Ilveksen hyökkääjä Samuli Ratinen on kuitenkin kiistatta ollut sekä joukkueensa että jopa Liigan mittapuulla erinomainen pelaaja juurikin tilastojen perusteella."

Samuli voi mennä johonkin toiseen jengiin ensi kaudeksi erinomaisten tilastojensa kanssa. Tärkein tilasto, pisteet, kun laahaa aika saatanasti.

Nuo heikkoudet ja hyvyydet oli kyllä tiedossa varmaan liki kaikilla Ilvestä seuraavilla, ilman tuota juttuakin.

• Tykkää
Reactions: OTP
Samuli voi mennä johonkin toiseen jengiin ensi kaudeksi erinomaisten tilastojensa kanssa. Tärkein tilasto, pisteet, kun laahaa aika saatanasti.
Malliesimerkki siitä että kun peli päättyy on edistyneet tilastot vain muisto menneisyydestä.

Toivotaan, että Samuli pääsee johonkin toiseen jengiin ja saa ansaitsemansa arvostuksen. Toki uskon, että tämänkin foorumin heitterit lienee vain äänekäs vähemmistö.

Toivotaan, että Samuli pääsee johonkin toiseen jengiin ja saa ansaitsemansa arvostuksen. Toki uskon, että tämänkin foorumin heitterit lienee vain äänekäs vähemmistö.

Tuskin niitä pisteitä siellä toisessakaan jengissä yhtäkkia alkaisi tulemaan sen kummemmin kuin aikaisemminkaan.

Jos nyt jotain ihmeitä ei tapahdu viimeisten ratkaisujen ja laukauksen kanssa aiempaan verrattuna.

Ajattelinkin että kukahan on mahtanut jutun kirjoittaa, mutta olikin itse rakiticin frendejä :D

Ohan Ratin kohdalta posia kuitenkin, että laukauksen parantaminen ei luulisi olevan mitään rakettitiedettä.
Näinhän sitä kuvittelisi, vaan miksi sitä ei sitten ole selvästikään reenattu? Mitään mistään tiedä, mutta kuvittelisin ettei laukauksen reenaaminen ole suinkaan mitään turhaa hommaa pelaajalle aikuisiälläkään, mutta miksei valmennus ole laittanut ystäväämme Ratia hommiin asian tiimoilta?

Ratisella on hyviä ominaisuuksia, mutta nuo välttävät kyvyt viimeisissä ratkaisuissa on sellaisia, että kärkiketjuihin ei kyllä pitäisi olla asiaa. Kolmosketjussa pitäisi olla miehen paikka ja joukkueen pitäisi näyttää siltä, että siihen on kuusi Ratista kovempaa ukkoa edelle.

Eikö tämän kaverin kohdalla about kaikki sekä tilastoja tutkimalla että Ilveksen pelejä katsomalla kerro, että

a) Ratisen ollessa mukana joukkue suorittaa paremmin ja kuten moneen kertaan on todettu, on yksi parhaita tuomaan kiekkoa hyökkäysalueelle ja varsin hyvä myös takakarvaamaan ja kamppailemaan, mutta

b) tuo krooninen tehottomuus ja heikko laukaus ovat kuitenkin niin isoja puutteita, että kun 27-vuotiaana oma pistesaldo on vakiintunut 20 pinnan tuntumaan, ei se kyllä siitä enää todennäköisesti kamalasti tule muuttumaan.

Itse ainakin näkisin Ratisen edelleen mielellään porukassa, mutta tuloksentekijöitä pitäisi silloin olla nykyistä enemmän. Engbergin tavoin aivan ihanteellisia alaketjujen laitureita, koska voivat myös tuurata kärkiketjuissa ja pelata erikoistilanteita oikein roolitettuina.

Se, että joukkueen tuloksentekijät alisuorittavat massiivisesti ei ole Ratisen vika. Tuo voittavaa tekemistä kentälle niillä ominaisuuksilla missä on hyvä, ja muun joukkueen pitäisi sitä pystyä hyödyntämään. Se, että edistyneet tilastot ovat joku muisto menneisyydestä ovat aivan täyttä paskaa ihmisiltä, jotka eivät ymmärrä lajista tai tilastoista yhtään mitään.

Takaisin