Kauhea määrä foorumilla on jengiä, jotka suorastaan hyljeksii Ratista. Itse olen eri mieltä.
Olen samaa mieltä haukkujien kanssa siitä, mitkä ovat puutteet. Pelinlukutaito, oikeiden valintojen tekeminen tilanteissa on välillä haasteellista, joskin nähtiin myös yksittäisiä loistosyöttöjäkin, jotka maaleihin kauden aikana johtivat.
Sitten avaan niitä vahvuuksia. Kaikki toitottaa, että joukkuehan oli liian hidas pärjäämään liikkuvia joukkueita (etunenässä KalPa) vastaan. Niin oli, joukkueessa oli tahmaista jalkaa ihan liikaa, nostetaan vaikka Nättinen, Väisänen, Borg, Lieriö, Björqvist, Meskanen, Könönen. Tämä on vaan liikaa.
Jos ei olisi ollut / ensi kaudella olisi Ratista, niin sehän olisi liikkeeseen taas valtava isku huonompaan suuntaan. Rati pystyy yksinään tuomaan kiekkoa alueelle. Vielä kun omaisi paremman vedon (tätä pitää harjoitella!), olisi laitanousujen kautta maalia kohti valtava uhka vastustajille.
Eniten lämmitti Ratisessa NE LUKUISAT TAKAKARVIT, niin Tappara- kuin KalPa-sarjassakin. Sai lukuisia kiekonriistoja niistä tai vähintään tyrehdytettyä vastustajan mahdollisesti vaaralliseksi muuttuvan hyökkäyksen.
Ratisella on jo pelkästään tämän suurimman vahvuuden eli liikkeen ansiosta aina paikka minun joukkueelle. Toivottavasti saa ensi kaudella kutiaan parannettua, niin pääsee tehoilemaan vielä nähtyä enemmän. Tappara-pelin hatullinenkin lämmitti kyllä sydäntä, vaikka kyseessä olikin Tapparan suurin sulaminen, suorastaan luovuttaminen kyseisessä 4.pelissä.
Mihin ketjuun Ratista sitten pitää asetella ensi kaudella? Siihen vaikuttaa niin moni asia, tärkeimpänä ensi kaudelle tulevat pelaajahankinnat /-tyypit, että turha tällaista on yhtään vielä miettiä. Ja ilman muuta voi herra kehittyä vielä mm. sen pelinäkemyksen ja kudin suhteen.