Scouttaus-, fantasiointi- ja MuTuilu-ketju

Meklari

Luottopelaaja
Viestejä
7 648
Juu, ei Klasen Tukholmasta liikahda, kun eläkkeelle. Ja viime vuodet on pelaillu "kotona ja muissa leppoisissa sarjoissa" - siks mä en näe mitään motiivia kaverille liikahtaa. Tekijämies olis varmaan vielä, mutta kovin tiikerinsilmä ja moti on varmaan jo hiipunut.

Jotenkin vaan haluaisi nähdä näitä "persesilmällä syöttelijöitä" Liigassa enemmän kuin laput silmillä koohottajia.
Pitää varmaan soittaa Carter Camperille. Sillä on vähän tuoreemmat näytöt. Ikä täsmää. Ihan siis oikeasti hänet voisin ottaa.
 

Rauno Repomies

Tähtipelaaja
Viestejä
13 084
Nooo. Eipä me tulla tätä näkeen, niin ei kummankaan tartte sanojaan syödä. :) Lehteräkin näyttää konkkapolviselta vanhukselta, mutta niin vaan pelisilmällä, kamppailuvahvuudella ja oikea-aikaisuudella nöyryyttää nuorempiaan.

Siinä olet oikeassa, että Liiga on nuorempien koohottajien sarja, en mä vain tiedä aina tuleeko koohotuksella parhaat numerot tulostaululle.
Tämä niin perkeleesti. Voit olla vaikka ja kuinka kova luistelija, mutta jos lajitaidot on vajaat niin minkäs teet. Esim. Pelisilmää ei reenata. Se joko on tai ei ole. En ymmärrä yhtään sitä miten paljon nykyään oikeesti nostetaan näitä puurtajia ja koohottajia kuinka ovat niin kovia tekeen hommia, oikeasti aika harvalla se johtaa sinne tulostaululle.

Tätä yritin kertoa, mutta on kuin puille puhuisi. Ja mikä edes on ”tyylikäs pelaaja”. Saako siitä jotain pisteitä voittavaan kiekkoon. Ylempänä verrattu Niinimäki on lähinnää tyylikäs vertaus uran haaskaamisesta. Ykköskierroksen puolen välin varaus joka pelasi 5 hyvää vuotta uralla.

Kaikki kunnia Niinimäelle silti. Jos taitavaa pelaajaa etsitään puurtajien sijaan niin en tiedä miksi se Jämsen sitten tyrmättiin niin lujaa.
Tyylikäs pelaaja pitäisi olla Ilvesläisille tuttu. Se on sitä veijaria ja virtuoosia, pilkettä silmäkulmassa. Syöttö ennen laukausta. Persoonia, jotain mitä yleisö tulee katsomaan. Yksilöitä, jotka voivat omilla teoillaan ratkaista pelejä. Sitähän me kai nyt haetaan?

Niitä puurtajia on kyllä joka paikka väärällään, kymmenen tusinassa. Kieli pitkällä, vailla järkeä.
 

Robert ja Nollakulma

Luottopelaaja
Viestejä
5 978
No kyllä aika moni sanoi tossa jokunen sivu sitten, että kiitos ei hiusten värjääjälle. Voi käydä kaivamassa, kun siitä spekulaatiota oli.

Heh no joo aika erikoisia kommentteja varsinkin kun futiksen puolella Ilveksellä oli hyökkääjä, kuka lakkasi kynsiä? Siis sillä, että mitä sitten, jos tulosta tulee ja muutenkin. Toki nuo nyt ovat sellaisia kommentteja, että kertovat enemmän niiden kirjoittajasta, kuin itse pelaajasta.

Pitää varmaan soittaa Carter Camperille. Sillä on vähän tuoreemmat näytöt. Ikä täsmää. Ihan siis oikeasti hänet voisin ottaa.

Sen verran vielä Klasenista, että on viime keväät pelannut vahvasti karsinnoissa. Toisin sanoen kyllä siellä on vielä ainakin tähän asti pärjätty niissä kovemmissa peleissä. Enivei turhaa spekulaatiota. koska ei varmasti ole mitään kiinnostusta tähän suuntaan.

Camperista jäi jotenkin vaikutelma, että hyvästä kaudesta huolimatta ei oikein homma Suomessa napannut. Tai siis ainakaan täällä jatkaminen.
 
Viimeksi muokattu:

Meklari

Luottopelaaja
Viestejä
7 648
Tyylikäs pelaaja pitäisi olla Ilvesläisille tuttu. Se on sitä veijaria ja virtuoosia, pilkettä silmäkulmassa. Syöttö ennen laukausta. Persoonia, jotain mitä yleisö tulee katsomaan. Yksilöitä, jotka voivat omilla teoillaan ratkaista pelejä. Sitähän me kai nyt haetaan?

Niitä puurtajia on kyllä joka paikka väärällään, kymmenen tusinassa. Kieli pitkällä, vailla järkeä.
Puurtajia on tarpeeksi ja ratkaisijoita tarvitaan. Tämä on totta. Toki jos puurtaja on Suomen tai Lööken kaltainen työmies niin tervetuloa heti. Ja laukaus saa myös lähteä ennen syöttöä.
 

Toutain

Luottopelaaja
Viestejä
7 245
Tyylikäs pelaaja pitäisi olla Ilvesläisille tuttu. Se on sitä veijaria ja virtuoosia, pilkettä silmäkulmassa. Syöttö ennen laukausta. Persoonia, jotain mitä yleisö tulee katsomaan. Yksilöitä, jotka voivat omilla teoillaan ratkaista pelejä. Sitähän me kai nyt haetaan?

Niitä puurtajia on kyllä joka paikka väärällään, kymmenen tusinassa. Kieli pitkällä, vailla järkeä.

Puolileikillä on pakko rientää äkkiä korjaamaan, että ei helvetissä tarvita nyt sellaista veijaria ja virtuoosia, jolla syöttö ennen laukausta, vaan sellaista, joka painaa kakkosketjussa kiekkoa maaliin :D
 

Rantsukoff

Luottopelaaja
Viestejä
3 495
Jesse Niinimäki ja Ville Snellman olivat näitä virtuoosia, muttei heidän pelaamisessa ollut mitään voittavaa elementtiä. Muutama mieleen painuva hetki per kausi toki eli tuottivat niitä elämyksiä.
 

Rauno Repomies

Tähtipelaaja
Viestejä
13 084
Jesse Niinimäki ja Ville Snellman olivat näitä virtuoosia, muttei heidän pelaamisessa ollut mitään voittavaa elementtiä. Muutama mieleen painuva hetki per kausi toki eli tuottivat niitä elämyksiä.
Kannattaa nyt muistaa, että ei koko Ilveksessä ollut yhtään voittavaa elementtiä.

Vai väitätkö että jos sen hetkinen Jesse tuotaisiin nyky-Ilvekseen, niin ei kelpaisi?
 

Ilveksenmiäs

Tähtipelaaja
Viestejä
14 604
Puolileikillä on pakko rientää äkkiä korjaamaan, että ei helvetissä tarvita nyt sellaista veijaria ja virtuoosia, jolla syöttö ennen laukausta, vaan sellaista, joka painaa kakkosketjussa kiekkoa maaliin :D
Mää haluaisin veijarin joka kikkailee kiekon maaliin ja sen jälkeen ihan v***uuttaan ja ärsyttääkseen survoo sen vielä uudestaan maaliin. Plussaa jos survoo vielä maalivahdinkin verkkoihin ja voittaa siitä seuranneen tappelun.

Mutta juu .. liikaa mielestäni arvostetaan nykypäivänä urheilullisuutta ja luisteluvoimaa.. lajiteknisen osaamisen kustannuksella.
Tottakai pitää ensin mainitutkin olla kohdallaan, mutta ne yksin eivät pitkälle kanna. Sen sijaan pelisilmällä ja maalintekotaidolla korvaa paljon muuta.
 

Slite

Luottopelaaja
Viestejä
1 121
Mä vähän luulen että Filppulan "vaisuus" voi olla perua siitä, että tämä todennäköisesti ajatteli jo oikeasti lopettavansa uransa, mutta sitten heräsi tähän Jokerikuvioon vasta myöhemmin. Hänhän ei edes vielä aloittanut pelejä Mestiksen avaukseen mennessä, eli varmaan jonkinlaiselle kuntokuurille siihen jätettiin tilaa. Luulen että kesällä ei ole painettu ihan kieli vyön alla.
 

Meklari

Luottopelaaja
Viestejä
7 648
Mä vähän luulen että Filppulan "vaisuus" voi olla perua siitä, että tämä todennäköisesti ajatteli jo oikeasti lopettavansa uransa, mutta sitten heräsi tähän Jokerikuvioon vasta myöhemmin. Hänhän ei edes vielä aloittanut pelejä Mestiksen avaukseen mennessä, eli varmaan jonkinlaiselle kuntokuurille siihen jätettiin tilaa. Luulen että kesällä ei ole painettu ihan kieli vyön alla.
Veikkaan kanssa samaa. Kyllä Filppulalla silti jo tapahtui aika iso lasku viime kaudella jo sieltä ihan Euroopan kirkkaimmalla huipulta ja pisteet puolittui. Tuohon, kun lisää taas vuoden ikää ja huonon valmistautumisen. Järjen mukaan silti pitäisi heikkoa Mestistä dominoida ihan miten haluaa.

Liigassa voisi lopulta olla ollut aika isokin pettymys, koska tuntui ihmisillä olleen aika järjettömät odotukset. Jo siis ennen Mestis siirtoa julistettiin Liigan mahdollisesti kovimmaksi pelaajaksi. Nyt ei vaikuta olevan edes Mestiksen kovin vaan tuo Kangasniemi pelaa ihan omilla sfääreillä etukäteen heikommaksi oletetussa jengissä.
 
  • Tykkää
Reactions: 000

reiska

Luottopelaaja
Ylläpidon jäsen
Viestejä
7 156
Tämmösiä löytyy NHL seuroilta.




















Todellisuudesta en tiedä, mahdollisia varmaan joku. Yksi pakki bonuksena mukana.
 

Rantsukoff

Luottopelaaja
Viestejä
3 495
Mä vähän luulen että Filppulan "vaisuus" voi olla perua siitä, että tämä todennäköisesti ajatteli jo oikeasti lopettavansa uransa, mutta sitten heräsi tähän Jokerikuvioon vasta myöhemmin. Hänhän ei edes vielä aloittanut pelejä Mestiksen avaukseen mennessä, eli varmaan jonkinlaiselle kuntokuurille siihen jätettiin tilaa. Luulen että kesällä ei ole painettu ihan kieli vyön alla.
Pelannut ppg, ja varmasti pystyy parantamaan. Ei ole muutenkaan ollut ikinä mikään pisteruisku. Odotettu alku.
 

Toutain

Luottopelaaja
Viestejä
7 245
Pelannut ppg, ja varmasti pystyy parantamaan. Ei ole muutenkaan ollut ikinä mikään pisteruisku. Odotettu alku.

Siis Filppulalla on Sveitsin sarjassa 145 peliin 131 pistettä ja pelasi vielä vielä toissa kaudella Genevessä yli piste per peli. NHL:ssä miehellä on tuhanteen peliin 0,5 p/p. Joo, mies osaa paljon kaikkea, mutta sellaisia statseja on "pisteruiskunakin", että Mestiksessä odotusarvo vielä tässäkin vaiheessa uraa on jotain ihan muuta kuin piste per peli :)

Ei tämä nyt sentään odotettu aloitus ole ollut missään tilastoissa eikä minkään valossa. Parantamaan varmasti pystyy.
 

Mastodontti

Rivipelaaja
Viestejä
74

Leo Lööffistä puheen ollen löytyi samasta jengistä tämmöinen haku.
Ensimmäinen vuosi tulokassoparista meneillään ja ei näytä mahtuvan pelaamaan AHL:ssa.
Aiemmilla kausilla muutamia pelejä SHL:ssä, mutta suurinosa lainalla Allsvenskanissa. Todellinen läpimurto siis vielä tekemättä.
Hyvä laukomaan ja tekemään töitä.
Sopisi hienosti Stranan / Najmanin kenttään ja 2 yv:lle laukojan paikalle
 

Asylum

Luottopelaaja
Viestejä
5 168
Kyllä itse uskoisin, että Linus Klasen olisi vielä aika hyvä tekijä Liigassa. Mutta enpä usko, että enää tänne olisi tulossa.
 

Meklari

Luottopelaaja
Viestejä
7 648
Pelannut ppg, ja varmasti pystyy parantamaan. Ei ole muutenkaan ollut ikinä mikään pisteruisku. Odotettu alku.
Oli toi Sveitsissä kyllä pisteruisku ainakin kaks ekaa kautta vielä oikeasti jo iällä. Olis varmaan aika kovia tehoja tullut kotimaisessakin sarjassa. Änärissähän noi pari vikaa kautta ennen sitä oli jo keskiarvo pelaajaa heikompi Detroitissa. Ihan niistä uran kovimmista kausistahan Vallella on jo 10+ vuotta aikaa. Loppuaika Detroitissa ja alku Tampassa. Silloin oli jopa Änäri tasolla hyvä pisteruisku ns ”low scoring eralla” 60 pisteen kausia.

On tuo alku Mestiksessä ollut yllättävän vaisu ihan kaikilla mittareilla sekä Jokereilta että Vallelta. Mestiksen ja Liigan välilläkin ero on niin valtava. Mestis pelaajista varmasti suuri osa käy ihan palkkatöissäkin.
 
Ylös