No on sekin aika epärehellistä kutsua Thomasia vain kasaksi paskaa tai julistaa jo 0+0-mieheksi. Kyseessä on kuitenkin pelaaja, joka on NHL:ssäkin päässyt vetämään, jolla on olympialaiset, jolla on kovat statsit AHL:stä ja Sveitsistä ja joka on käynyt onnistumassa myös Liigassa. Tämä kaikki täysin puolustelematta mahdollista hankintaa ja hehkuttamatta pelaajaa, jonka nykytasosta mun "analyysini" voi lukea tästä ketjusta. Tällainen mies ei olisi hankintana "Möttönen" eikä Rockwood, vaikka saattaisi tosiaan osoittautua nykytasollaan ihan turhakkeeksi.
Sitä paitsi, mun silmissäni Thomas ei nyt yhden huhun myötä vielä ole Ilveksen tuleva hankinta ja kommentoin aihetta yleisesti ottaen. Juuri tällaisen pelaajan siirtyminen mihin tahansa Liigan kärkijoukkueeseen kesken kauden ei yllättäisi yhtään. Se olisi ihan odotusarvon mukainen siirto.
Jokseenkin ärsyttävää, kuinka äärilaidoilta täällä meuhkataan ja vielä analysoidaan toisten kirjoituksia. Esimerkiksi mun näkemykseni on se, että juuri nyt näyttää siltä, että joukkueen kasaamisessa on epäonnistuttu, eikä UTJ todellakaan saa puhtaita papereita, ja lisäksi vielä pitäisin tätä "hasbeen" Thomasia tai vastaavaa hankintaa täysin arpana, ja sitten kun kirjoittelen mielestäni perustellusti Liigan vetovoimasta ja siitä, että pidän tämän tason siirtoa realismina, niin se on kuitenkin etukäteen selittelyä ja mitä kaikkea.