Kunto
Luottopelaaja
Kunto älä ny tee enempää itestäs hölmöä.Kannattajat ovat pettyneet siihen ettei joukkuetta ole vahvistettu puheista huolimatta.Aikaa ollu koko kausi.Pelaajia kyllä on jos on rahaa ja taitoa löytää.Naurattaa Kunto:Ilvekseen tulee vaan oikeita vahvistuksia tyyliin Osala.Lopputulos mestisarpa.Siinä ne puheet ja teot.
Tarkoitus ei ole tehdä itsestäni hölmöä. Itsekin olen pettynyt, ettei olla saatu niitä pelaajia, joita halausin tai joita yritettiin. Kymmenien pelaajien kanssa neuvoteltiin, mutta vain muutaman kanssa päästiin sopimukseen. Siinä olin hölmö, kun kerroin Ilveksenkin neuvotelleen Osalan kanssa. Aiemmin keväällä huhuiltiin, että Osala menisi Tapparaan, mutta Tampereen sijasta hän valitsi Kärpät ja on odotetusti loistanut siellä. Tuolla hetkellä kirjoitin, että olin yllättynyt, kun Ilveskin oli neuvotellut Osalan kanssa.
Kun joukkue oli valmis lähtemään kauteen, niin johto (toimisto, hallitus, valmennus) linjasi sen, että joukkuetta täydennetään alkuperäisen suunnitelman mukaisesti vain kärkihankinnoilla. Barker noudatti tätä linjausta. Mutta jääkiekossa tilanne elää koko ajan. Jotkut pelaajat kehittyvät paljon ja ottavat suuria askeleita saadessaan vastuuta ja peliaikaa. Pelaaja elää näistä asioista. Kaikki haluavat paljon peliaikaa ja sen tunteen, että valmennus luottaa häneen. Tämä kaunis lauselma pohjustuksena sille, että me kaikki olemme esimerkiksi saaneet nähdä, että meillä onkin ykkössentteri. Arttu Ruotsalainen. Valmennuksen ilmaisema tarve ei välttämättä ole enää se, että Sandell täytyy korvata. Kun kauden aikana on loukkaantunut pelaajia alemmista ketjuista (mm. Ahtola, Savilahti, Halmo), on suht normaalia, että Ilves ottaa kokeiluun pelaajan kilpailemaan peliajasta.
Tämän ketjun aiheena on mm scouttaus. Niko Peltola on ollut minun mielestäni erinomainen haku täydentämään Ilveksen puolustusta. Varsinaisesta scouttaamisesta ei voida puhua, koska hän on pelannut Liigassa vuosia ja on tuttu mies. Toni Henttosen kohdalla puhutaan jo scouttaamisesta, koska meillä kannattajilla ei ole oikeastaan minkäänlaista käsitystä, miten hän sopeutuu Ilvekseen, Ilveksen pelityyliin ja miten hän suorittaa Liigatasolla. Minun mielestäni Ilves ei tuossa voi paljoakaan hävitä. Hyvällä lykyllä saadaan ensi kaudeksi tunnollinen pelaaja alakenttiin. Oma junnutuotanto sakkaa tällä hetkellä, joten tarvitsemme täydennystä muualta.
Meillähän ei ole mitään käryä, ketä Ilves on yrittänyt ja kuinka monesta on tehty tarjous. KooKoo on alustavasti ilmoittanut, että he eivät lähde tyhjennysmyynteihin ja samaa viestiä on tullut Mikkelistä. Siirtoaikaa on kymmenen päivää ja mm näillä kahdella joukkueella on aikaa odotella. Se ei vielä riitä, että valmennus haluaa pelaajan ja Ilveksen toimisto tekee isonkin tarjouksen.
Itse janoan samalla innolla mitä menneinä vuosina kuulla uutisia Ilveksen huippuvahvistuksista. Tämä into oli minulta pitkään poissa. Toisaalta olen valmentanut aikoinaan ja siellä piti tulla toimeen niillä pelaajilla, jotka pukivat Ilvespaidan päälle.
Huomenna on vastassa Sport. Mielelläni olisin nähnyt tässä kohtaa Kolppasen maalissa, Marttisen pakissa sekä Malten/Hakulisen Ruotsalaisen laidalla sekä huippusentterin kakkosen keskellä. Realismia lienee, että yksikään noista toiveistani ei toteudu. Olen pettynyt, mutta toisaalta tämä nykyinen kokoonpano on tuottanut paljon iloa. Se on huomennakin meidän Ilves.