• Foorumilla on nyt mahdollista käyttää myös ns. tumman tilan teemaa, jossa taustaväri on tummempi ja tekstit vaaleammat. Valinta tapahtuu oletuksena automaattisesti käyttöjärjestelmän asetuksen mukaan, mutta sen voi vaihtaaa myös alapalkin vasemmasta laidasta tai omista käyttäjätiedoista.

Scouttaus-, fantasiointi- ja MuTuilu-ketju

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minzu85
  • Alkaa Alkaa
Täällä, ku puhutaan Suomen "korvaajasta" nii en tiedä onko sellasta olemmassakaan?
Itelle kävis hyvin, jos siihen tulis joku selkeesti tasonsa osottanu laituri ja sit se, minkä taidossa häviää Suomelle, paikataanki esimerkiks tuomalla se kuuluisa kärkitason kakkossentteri.

Rakennetaan joukkue tällä kertaa vähän eri tavalla.
Sehän on just nimenomaan näin. Unohdetaan suorat korvaajat ja rakennetaan kokonaisvaltaisesti parempi joukkue. Ja muistutetaan nyt 10 kerran, että Suomenkin kevätkauden anti jäi loukeista johtuen hyvin pieneks. Me totuttiin jo viime kaudella paljon siihen, että ei ole se E Suomi siellä ykkösen laidassa. Ei todellakaan ole mahdotonta parantaa viime kaudesta.

Sehän on just nimenomaan näin. Unohdetaan suorat korvaajat ja rakennetaan kokonaisvaltaisesti parempi joukkue. Ja muistutetaan nyt 10 kerran, että Suomenkin kevätkauden anti jäi loukeista johtuen hyvin pieneks. Ei todellakaan ole mahdotonta parantaa viime kaudesta.
Kirjoitin tuossa yllä pitkästi, mutta itse en ajattele pisteiden valossa näitä niinkään.

Onneksi Hölö tuntee Jämsenin ja osaa varmasti arvioida onko pojasta sitoutumaan Ilvekseen, työskentelyyn, asenteeseen, ryhmähenkeen jne. Jos Jämsen Ilvekseen tulee, on asiaan saatu Hölön siunaus ja silloin luotan tähän arvioon.

Täällä, ku puhutaan Suomen "korvaajasta" nii en tiedä onko sellasta olemmassakaan?
Ei ole sellaista tietenkään eikä voida ajatella sitä tulevaa ykkösen laituria uutena Eemelinä.
Tulee kohtuuttomat saappaat sille kaverille täytettäväksi jos me odotetaan siitä Eemeli vol2:sta.
Käy valmiiks jo sääliks sitä pelaajaa joka siihen ykkösen laitaan istutetaan ja puoli Tamperetta odottaa Eemelin tyyppistä möyrintää. :D

Tulee omilla vahvuuksilla ja katotaan mihin riittää.

Samaa mieltä ja toivon, että jälkeläiset kasvaa tähän ajatukseen. Mutta. Realismi on realismia.

Mitä jos vaikka pelaaja X ei vaan mahdu Ilveksen suunnitelmaan, mutta viihtyy Tampereella tai haluaa asua Tampereella perhe-/puoliso-/tjsp. syistä? HPK on yksi vaihtoehto lyhyellä etäisyydellä, mutta HPK:n fasiliteetit, maksukyky ja kaikki on eri tasolla kuin Tapparalla. Jääkiekko on siitä hankala ammatti, että sen toteuttaminen on rajattua. Jos ei ole paikkaa Ilveksessä, niin vaihtoehdot on "mene muualle ja luovu kaupungista ja sen tarjoamista asioista" tai pue oranssit housut. Ei ole helppoa.

Juu juu, mutta mä oon intohimoinen jääkiekkoseuraaja ja mun päiväni menee pilalle kun Ilves häviää ja päinvastoin. Lisäksi vihaan jotain jääkiekkojoukkuetta. Se kaikki on itsessään jo niin järjetöntä, se osa-alue mun elämässäni, jossa analyyttisyys heitetään tieten tahtoen mäkeen, etten mä nyt siinä kontekstissa vaivaudu vielä pohtimaan, mistä syistä joku jääkiekkoilija päätyi pukemaan sini-oranssia. Siinä maailmassa sellaiset on ihan perseestä ja sillä selvä :D

Jämsen - Jasek - Klingberg
Török - Mäntykivi - Lööke
Engberg - Nättinen - Svejkovsky
Ratinen - Borg - Kierto
Sikäli mikäli Ilveksen peluutusta yhtään tulkinnut niin Ratinen tuskin nelkusta löytyy tuosta rosterista. Ennemmin kakkosesta.

Jämsen+Jasek on mielenkiintoinen, koska pelanneet kyllä samassa jengissä, mutts jotenkin silti tekisi mieli hajauttaa. Jotenkin ajattelee, ehkä liikaa taitelijaa olevan sitten samassa kentässä tai jotain.

Juu juu, mutta mä oon intohimoinen jääkiekkoseuraaja ja mun päiväni menee pilalle kun Ilves häviää ja päinvastoin. Lisäksi vihaan jotain jääkiekkojoukkuetta. Se kaikki on itsessään jo niin järjetöntä, se osa-alue mun elämässäni, jossa analyyttisyys heitetään tieten tahtoen mäkeen, etten mä nyt siinä kontekstissa vaivaudu vielä pohtimaan, mistä syistä joku jääkiekkoilija päätyi pukemaan sini-oranssia. Siinä maailmassa sellaiset on ihan perseestä ja sillä selvä :D
Ymmärrän ja itsekin ajattelee pitkälti niin :D Mutta kun noita pelaajia tuntee useamman, niin tulee se inhimillisyys siihen mukaan. Vaikea se olisi kaverille todeta, että oot läpimätä paska jos menee naapuriin pelaamaan :D

Sehän on just nimenomaan näin. Unohdetaan suorat korvaajat ja rakennetaan kokonaisvaltaisesti parempi joukkue. Ja muistutetaan nyt 10 kerran, että Suomenkin kevätkauden anti jäi loukeista johtuen hyvin pieneks. Me totuttiin jo viime kaudella paljon siihen, että ei ole se E Suomi siellä ykkösen laidassa. Ei todellakaan ole mahdotonta parantaa viime kaudesta.
Niin unohdetaan. Ykkönen on jo lukittuna siis: Rati - Mänty - Lööke.

Mietin vaan tuossa, että onko sieltä tulossa nyt yhtään ketään mainittavaa. Locker roomkin on kuukautta aikaisemmin kuin viime vuonna, niin kai ne yrittää myydä kamaa pihalle sieltä, ennen kuin kasa Ugandan mestiksestä haettuja pelaajia julkistetaan. Eikä mulla siis ugandalaisia vastaan ole mitään. Joku tän radiohiljaisuuden syynä nyt on. Eikö siellä ole ketään enää töissä vai onko rokulipäivät venähtänyt.

Kun miettii muiden kärkijoukkueiden kärkiketjuja, niin ehdottomasti Ratinen max. kolmosen laitaan tai kausikortti jää uusimatta. Niin puutteellisia ovat miehen viimeiset ratkaisut.
Tillu&Hölö vetää taktisen hihasta ja Rati siirretään ykköseen vasta kun oot ostanu kausaris

Vittuako ne kymmenen jälkeen illalla julkistaisi?
Sillon just paras niin jää vähemmälle huomiolle. Voidaan täällä foliohattuilla sitten, että "damage controllia" :D

Annetaan nyt ensin niiden sopimusten tulla julki. Tehdään sit analyysejä.

Joko toimistolla ollaan paniikissa kun mitään isoa ei saatukaan ja päätetään olla hiljaa.

Tai sitten siellä naureskellaan kun tiedot eivät ole vuotaneet ja kohta hullut jännityksessä saavat loistavia uutisia.

Jos hyvää kakkossenaa ja laituria ei tule niin usko tekemiseen alkaa itsellä horjua.

Kun miettii muiden kärkijoukkueiden kärkiketjuja, niin ehdottomasti Ratinen max. kolmosen laitaan tai kausikortti jää uusimatta. Niin puutteellisia ovat miehen viimeiset ratkaisut.
No miltä ne muiden kärkijoukkueiden, eli KalPan ja SaiPan kärkiketjut näyttävät?

Takaisin