Scouttaus-, fantasiointi- ja MuTuilu-ketju

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minzu85
  • Alkaa Alkaa
Nimenomaan. Toivottavasti Svejkovsky pidetään ja kaikki paukut on ladattu yhden sentterin ja pakin hankintaan.

Olen varmaan pessimisti tässä, mutta toi Mäntykiven tilanne on todella huolestuttava. Hyvä sentteri pystyy pelaamaan kyllä laiturinakin. Jos Mäntykiven kausi menee tätä rataa, niin Jasekille pitää saada tukea sentteriosastolle. Pahimmassa tapauksessa Mäntykiven kausi jää jossain kohtaa
Itse uin tässä täysin vastavirtaan sinuun nähden ja olen sitä mieltä, että Svejkovskyn voi myydä pois. Nyt on nähty 22pelin ajan, (joista Svej on onnistunut pelaamaan 16) että nyt ei vaan lähde. Ilves on parempi joukkue ilman Svejkovskya jäällä.

Tällä kaudella miestä on kokeiltu jo useaan kertaan kaikkien kärkimiesten rinnalla, eikä ketjuista yksikään ole toiminut lainkaan. Näen mieluummin kolmosen laidalla Engbergin ja Ratisen, kuin Svejn. En vain itse näe skenaarioita, missä Svej nousee hyödylliseksi palaseksi. Voin tietysti olla täysin väärässä.

Omaa ajattelua ohjaa tietysti osittain myös ajatus siitä, että Svejkovskyn myynnillä säästetään pieni määrä rahaa, minkä voi sitten käyttää esimerkiksi siihen puolustajaa.

Itse uin tässä täysin vastavirtaan sinuun nähden ja olen sitä mieltä, että Svejkovskyn voi myydä pois. Nyt on nähty 22pelin ajan, (joista Svej on onnistunut pelaamaan 16) että nyt ei vaan lähde. Ilves on parempi joukkue ilman Svejkovskya jäällä.

Tällä kaudella miestä on kokeiltu jo useaan kertaan kaikkien kärkimiesten rinnalla, eikä ketjuista yksikään ole toiminut lainkaan. Näen mieluummin kolmosen laidalla Engbergin ja Ratisen, kuin Svejn. En vain itse näe skenaarioita, missä Svej nousee hyödylliseksi palaseksi. Voin tietysti olla täysin väärässä.

Omaa ajattelua ohjaa tietysti osittain myös ajatus siitä, että Svejkovskyn myynnillä säästetään pieni määrä rahaa, minkä voi sitten käyttää esimerkiksi siihen puolustajaa.
Hyvä mielipide tuokin on. Ite perustan ajatuksen siihen mitä nähtiin viime kaudella ja myös tämän hetkiseen tilanteeseen. Meillä on tällä hetkellä huutava tarve tehokkaalle rightin laiturille. Sen puolen piti olla vahvuus, mutta eihän se olekaan. Nyt jos sieltä laitetaan vielä yksi pois, niin tarve on kahdelle rightin laiturille.

Svejkovskyn luisteluvoima erottuu koko muusta porukasta, laukaisuhalukkuus ja ratkaisukyky on parhaimmillaan todella kovaa luokkaa. Palola on nyt ottanut Svejkovskyn paikan, mutta ei häntä voi parhaalla tahdollakaan ajatella kärkiketjuihin. Joukkueen jätkä ehdottomasti, mutta kun ei kerkiä niin ei kerkiä.

Toi on aika jännä, että Török sentterinä korttia ei olla missään kohtaa syystä tai toisesta haluttu lähteä katsomaan. Ei edes vaikka Mäntykivi sekä Jasek oli molemmat pois. Henman pelannut melko paljonkin keskellä ja ollut junnuja Mottardia ja Laitista jossakin peleissä yhdellä sentterin paikalla. Jopa Hermonen pelasi jossakin pelissä keskellä.
Hyvä nosto. Török taisi pelata Tapparaa vastaan sentterinä puoli peliä, kun Mäntykivi putosi. Mutta siinä se on ollut. Timo taisi puhua launchissa, että pitkän tähtäimen suunnitelmana on kasvattaa hänestä sentteri. Ensi kaudelle lähtisinkin häntä sovittelemaan kärkiketjuihin sentterinä.

Olisiko tuossa sellainen homma, että kun Török on lähtenyt laiturina lentoon, niin valmennus ei ole halunnut sotkea hänen peliään? Ja tottahan sekin on, että jos hänet otetaan laidasta pois, niin sinne ei kärkiketjuihin paljon jää.

Hyvä puoli tässä on, että meiltä löytyy rosterista Török ja Henman, jotka voi keväällä sentteriksi laittaa, jos Mäntykivi tai joku muu putoaa sieltä pois.

Turvallisempi olo olisi, jos tuonne löytyisi yksi kova sentteri lisää, mutta mistäpä niitä revit tässä kohtaa. No yksi kova laiturikin auttaisi tilannetta kovasti. Alaketjuihin on ukkoja kyllä riittävästi, mutta rightin maalintekijää huutaa.

Lööke 1 maali, Svejkovsky 2, Calle loukissa. Eipä olisi kukaan uskonut ennen kauden alkua tällaista.

Takaisin