Scouttaus-, fantasiointi- ja MuTuilu-ketju

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minzu85
  • Alkaa Alkaa
Sä ihan tosissasi luulet olevasi niin kyvykäs realiteetteines, että tiedät nyt jo ensi kauden menevän vituiksi rosterin takia. Ihailtava näkemys omista kyvyistä ja realismista.
No älä tule mulle ainakaan kiukuttelemaan kun huomaat että Ilves on tipahtamassa taas jollekkin "ässille".

Jätit nämä pois:

"Voisin minäkin syntini tunnustaa ja anoa anteeksiantoa. KalPa sarjassa kritisoin ylivoimaa ja sitä, että miksi aina haetaan Jasekille laukaisupaikkaa kun seurauksena on keskinkertainen sutaisu. En kritisoi enää, vaan ymmärrän kyseessä olleen kalibrointia kohti isompia pelejä. Nyt osuu ja paukkuu oikein kivasti!"

"Käsittämätön tasonnosto kyllä playoffeihin ja nyt Jasu on kyllä se johtava pelaaja, joka varmasti ansaitsee palkkansa. Toivottavasti meno jatkuu tuommoisena jatkossakin, niin ei ainakaan Jasekin takia kaaduta."

"Nyt playoffeissa on nähty sitä parasta Jasekia jolloin se on tehnyt juuri noita mainitsemiasi asioita eli joka on taklannut ja raastanut ja pitänyt myöskin hermonsa tarpeeksi hyvin kurissa, vaikka sitä on tökitty rajusti.
Tämä playoff-Jasek on yllättänyt mut täysin ja olen tyytyväinen että olin väärässä ajatellessani ettei Jasekista ole kantamaan joukkuetta kovissa peleissä, mutta se on pistänyt parastaan pöytään ja näyttänyt myös tunnetta maalien jälkeen!"

"Jasek juuri nyt: Play Offeissa on koko liigan paras keskushyökkääjä! Paras alivoimalla, varsinkin Hämäläisen parina. Oikein hyvä ylivoimalla. Oikein hyvä 5v5, sekä hyökkää, että puolustaa hyvin.
Muistakaa myös, että Jasek on se mitä rikotaan eniten! Ja sitten on Kontiolaa ja Tikkaa, jotka sikailevat aina mahdollisuuden saadessaan! Kyllä Jasek tekee nuo suorituksensa vaikka on erityistarkkailussa!
Lisäksi Jasek on jostain oppinut myös hyväksi aloittajaksi! Ennen ei voinut tuota osa aluetta kehua!"

-> Eikös noissa nimenomaan yleinen käsitys ole, että niissä tärkeissä peleissä on ollut parhaimmillaan. Vai? Haetaanko tässä runkosarjapelaajia, vai kevään pelaajia?
No jos jaksaa kaiken mennessä nappiin pelata yhden kevään ihan hyvälläkin asenteella niin hurraa. Ei ole ruotsin suunnalta paljonkaan tuollaista puhetta enää kuulunut, mutta asenteesta kyllä on jaksettu marista.

No jos jaksaa kaiken mennessä nappiin pelata yhden kevään ihan hyvälläkin asenteella niin hurraa. Ei ole ruotsin suunnalta paljonkaan tuollaista puhetta enää kuulunut, mutta asenteesta kyllä on jaksettu marista.
Voi se olla niinkin. Ei tämä kausi tosiaan kulkenut ollenkaan. Omille verkkokalvoille on vaan jäänyt se viimeinen peli meitä vastaan välierissä, kun kyykytti meidän jätkiä aloituksissa ja hääräsi piikkinä lihassa kaukalon joka puolella. Piti oikein tarkistaa: 24 aloitusta joista voitti 18. Peliaika 24.43.

Siis ei Jasekista mitään työmiestä saa, se on fakta. Pisteitä toki tekee, vastapainona sitten saattaa surffailla ties missä.

Kaikilla näillä spekuloiduilla senttereillä (Schnarr, Leino, Jasek, Ruohomaa) on omat vahvuutensa ja heikkoutensa. Silti jokainen näistä neljästä olisi kärkitason sentteri ihan jokaiseen joukkueeseen. Tätä vasten on se sitten Ilves tai mikä tahansa muu joukkue tässä sarjassa, niin se on kyseiselle seuralle iso voitto.

Tarkoittaen sitä, että tuollainen sentteri saadaan eikä oteta.

Hyviä huhuja pojat.

Kannattaa varmaan lukea ketjun otsikko. Missä siinä mainitaan, että tämä on huhu-ketju?

Kaikilla näillä spekuloiduilla senttereillä (Schnarr, Leino, Jasek, Ruohomaa) on omat vahvuutensa ja heikkoutensa. Silti jokainen näistä neljästä olisi kärkitason sentteri ihan jokaiseen joukkueeseen. Tätä vasten on se sitten Ilves tai mikä tahansa muu joukkue tässä sarjassa, niin se on kyseiselle seuralle iso voitto.

Tarkoittaen sitä, että tuollainen sentteri saadaan eikä oteta.
Olen samaa mieltä ja itselleni kyllä Jasek kelpaisi. Virtuoosi.

Kommentoin vain yleisesti sitä, millainen pelaajana on.

Olen samaa mieltä ja itselleni kyllä Jasek kelpaisi. Virtuoosi.

Kommentoin vain yleisesti sitä, millainen pelaajana on.

No siis varmasti olisi näistä vaihtoehdoista se viihdyttävin. Eriomainen luistelu & kädet kombinaatio. Varmasti kokonaisuutena parhaat hyökkäys-ominaisuudet. Ruohomaa ja Leino ovat kummatkin hyvin puhtaita playmaker-senttereitä. Schnarr omaa vastaavasti porukan parhaan laukauksen ja maalinedustan.

Jos kyse olisi fantasia-rosterin valinnasta, niin sentterin ominaisuudet tulisi painottaa muun hyökkäyksen vajavuuksia paikaten. Siis sillä jos näkökulma on vieläkin rakentaa joukkue, mikä on kaikilta ominaisuuksiltaan tasavahva.

Kannattaa varmaan lukea ketjun otsikko. Missä siinä mainitaan, että tämä on huhu-ketju?
Noo, suurin osa viesteistä ei mahdu minkään noista kolmesta kuvauksesta alle, ellei sitten fantasioida tulevan kaudenkin olevan hävitty koska joukkueen kasaus.

Noo, suurin osa viesteistä ei mahdu minkään noista kolmesta kuvauksesta alle, ellei sitten fantasioida tulevan kaudenkin olevan hävitty koska joukkueen kasaus.

Niin toki "MuTuilu" antaa aika laajan luvan kirjoittaa mitä vaan, vaikka kyse olisikin puhtaasta oksennuksesta.

Olen asiasta maininut jo aikaisemminkin, että tämä kyseinen ketju on liian laaja. Muutenkin tiukempi moderointi olisi kokonaisuutena suotavaa. Esimerkiksi kirjoitusoikeudet saa tälle foorumille aivan liian helposti.

Mä ottasin Jasekin, mutta laitaan. Tai sitten Nättinen laitaan ja Jasek keskelle.

Senterit:

Mänty
Jasek
Leino
Borg
(Nättinen)
Kyllä on hyvä olla laidalla yksi " sentterilaituri " minkä voi tarvittaessa siirtää keskelle. Pitkän kauden aikana useasti kuitenkin joku on poissa. Baun lähtiessä stunttaajat sen kuin vähenee.
Toki muutaman pelin jotain runkosarjaa nyt kuka vaan homman hoitaa.. jotenkuten.

Borg ja Nättinen ovat kumpikin pelanneet urallaan myös laiturin tonttia, joten keskikaistan ylitäyttökään ei muodostuisi ongelmaksi. En kuitenkaan usko skenaarioon, missä Ilves laittaisi senttereihin kiinni neljänneksen koko pelaajabudjetista.

Borg ja Nättinen ovat kumpikin pelanneet urallaan myös laiturin tonttia, joten keskikaistan ylitäyttökään ei muodostuisi ongelmaksi. En kuitenkaan usko skenaarioon, missä Ilves laittaisi senttereihin kiinni neljänneksen koko pelaajabudjetista.
En minäkään ja olisiko edes järkevää. Silti olisi neljän " vakiosentterin " lisäksi hyvä olla yksi siihenkin hommaan kykenevä. Valitettavasti omista junnuista ei ole noussut siihen ketään.

No älä tule mulle ainakaan kiukuttelemaan kun huomaat että Ilves on tipahtamassa taas jollekkin "ässille".
Ja se olisikin rosterista kiinni eikö niin?

Ja joo juuri sulle alan parkumaan privaviestein kun Ilves tippuu Ässille. Tilitän, että voi sua Janko, kun tiesit tän jo huhtikuussa ennen ensimmäistäkään uuden pelaajan julkaisua, että meidän rosteri ei tule riittämään Ässiä vastaan ensi kauden poffeissa.

Muutenkin tiukempi moderointi olisi kokonaisuutena suotavaa. Esimerkiksi kirjoitusoikeudet saa tälle foorumille aivan liian helposti.
Itse taas sitä mieltä että on juuri helvetin hyvä että täällä on vapaampi meno kuin esim. mouhoforkalla jossa vallitsee täysi diktatuuri modejen osalta. Jos täällä joku nimimerkki ärsyttää niin ei muuta kuin hiljentämään se.

Kakkosen keskelle sellanen 35-45p mies, yksi rw laituri, joka paukuttaa 100% 20 maalia rikki, yksi kiekollinen puolustaja, joka saa kiekkoa annettua lapaan ja saa jalalla itsekkin kiekon ylös tarvittaessa. Siinä on jo liikaa toiveita Tillulle, jos noista edes kaksi saa hankittua, niin ihme on.

Itse toivoisin Nyberg/Friman jatkosopimusta toiselle. Kakkossentteri ja 1 kärkilaituri jolla on kykyä ylivoima peliin. Kesken kautta on tullut pelaajia markkinoille niin yhtä laituria sieltä metsästämään. Rakenteelta haluaisin monen muun tavoin luisteluvoiman parantumista. Sormia ristiin että saadaan kovia kavereita sisään. Kyllä tillu varmasti tietää ettei ole varaa hänen epäonnistua

Takaisin