Scouttaus-, fantasiointi- ja MuTuilu-ketju

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minzu85
  • Alkaa Alkaa
Leftin jätkää on myös todella paljon helpompi puolustaa kun vahva puoli ei ole kohti laitaa, kiekon suojaaminen on todella vaikeaa ja vastaavasti puolustajan työ helpottuu, joo rystylläkin voi suojata mutta vaihtoehdot tällöin kiekolla minimoituvat.

Ei tosiaan ole tämä kätisyys mikään maailman isoin asia ja todennäköisesti ainakin jossain kentässä ensi kaudella on kaksi rightia laidoilla. Osahan on tottunut pelaamaan niin päin mutta valtaosa laitahyökkääjistä pelaa kätisyydensä puolella. Kysymys nyt on lähinnä siinä onko järkeä hankkia lisää rightin laitureita kun niitä on nyt jo riittämiin kärkikenttiin.

Ja mun vastaus kysymykseen on se, että ideaalitilanteessa hommattais ehkä nyt joku leftin ukko, mut jos tuolta on tulossa joku todella taitava rightin pelaaja nii ei kätisyys mielestäni mikää este oo sopimukselle. Lyödään sitten vasemmalle laidalle.

Mä oon tästä eri mieltä. Avaussyötöt, jotka tulee takaviistosta on iha yhtä hankalia ottaa vastaan, pelasit kummalla puolella vaan. Ja uskon, et noilta meidän Liiga-pelaajilta löytyy kyllä sen verran käsiä, et se kiekko tottelee molemmista suunnista.

Kätisyys avaa eri vaihtoehtoja pelaamiselle. Jos leftin jätkänä pelaat vasemmalla nii se helpottaa laitojen lähellä pelaamista ja esim. rännikiekkojen haltuunottoa. Mut jos leftin jätkänä pelaat oikeella, pääset leikkaa helpommin keskustaan ja ampumaan onetimereita.
Onhan se nyt kaikissa maailman sarjoissa huomattu, varsinkin kun peli nopeutunut, että jouhevampaa se syöttöpeli on kun on lavat auki peliä kohden. Hyökkääjät voi kyllä sitten vaikka leikata ristiin ym. jos halutaan variaatioita. NHL:ssäkin usein lähinnä venäläiset niitä jotka pelaavat "väärältä" puolelta.

Westerlund teki tällä kaudella enemmän pisteitä kun Simme.

Kyllä Johanssonin tämä kausi meni hieman pettymyksen puolelle.

Eli onko kuitenkaan tällä hetkellä Simmen ja Westerlundin tasossa hirveästi eroa suuntaan tai toiseen?
Aika reilu vertailu. Toinen pelasi 59 ja toinen 39 peliä. Playoffeissakin Simme ollut tehokkaampi.

Ja Westerlundilla neljä pistettä enemmän. Hienosti näkyy kyllä tuo ero pelimäärässä pistesaldossakin.
Jep. Täydessä runkosarjassa Simme olisi tehnyt tuolla tahdilla 33 pinnaa. Playoffit Westerlund 15. 0+5, Simme 11. 2+4. En vaihtaisi päikseen. En mitenkään.

Toki Westerlundistakin on kehittynyt erittäin hyvä pakki Liigaan.

Aika reilu vertailu. Toinen pelasi 59 ja toinen 39 peliä. Playoffeissakin Simme ollut tehokkaampi.

Joo, tarkoitin vain herättää keskustelua asiasta :) Mä tykkään Simmestä ja pidän itse kyllä häntä parempana kuin Westerlundia.

Point understood. Ensi kaudella Simme on vielä tämän kauden esitystään parempi, sitä odotan.

Viimeksi muokattu:
Vähän ohi aiheesta, mutta itse olen koko kauden ajatellut, että meitin Ipan puolustus on liigan paras.

Ja kyllähän se olikin hyvä, alivoimakin oli hyvää koko kauden.

Mutta sitten, kun tiputaan finaaleista ja kutospelissä Kalpa pistää 5 maalia pönttöön, niin alkaa ajattelemaan onko se puolustus sittenkään niin hyvä.

Onko sitä ajatellut vain niitä nimiä selässä tai aikasempia suorituksia. Vai onko sitä yliarvostanut omia puolustajiaan. Vai onko se valmennuksen vika.

Mutta joo, kyllä se hyökkääminenkin oli vaisua ja ongelmat paikkojen luonnissa sekä vauhdissa.

Vähän ohi aiheesta, mutta itse olen koko kauden ajatellut, että meitin Ipan puolustus on liigan paras.

Ja kyllähän se olikin hyvä, alivoimakin oli hyvää koko kauden.

Mutta sitten, kun tiputaan finaaleista ja kutospelissä Kalpa pistää 5 maalia pönttöön, niin alkaa ajattelemaan onko se puolustus sittenkään niin hyvä.

Onko sitä ajatellut vain niitä nimiä selässä tai aikasempia suorituksia. Vai onko sitä yliarvostanut omia puolustajiaan. Vai onko se valmennuksen vika.

Mutta joo, kyllä se hyökkääminenkin oli vaisua ja ongelmat paikkojen luonnissa sekä vauhdissa.

Noita pelikohtaisia repsahduksia nyt sattuu joka joukkueelle, oli kuinka hyvä puolustamaan tahansa. Sitä ennen viiten otteluun KalPa sai tehtyä 8 maalia. Joo, toki myös maalivahdista riippuu tämä, mutta yhden ottelun otannalla jossa sattui viisi menemään ei pysty kauheita johtopäätöksiä tekemään.

Noita pelikohtaisia repsahduksia nyt sattuu joka joukkueelle, oli kuinka hyvä puolustamaan tahansa. Sitä ennen viiten otteluun KalPa sai tehtyä 8 maalia. Joo, toki myös maalivahdista riippuu tämä, mutta yhden ottelun otannalla jossa sattui viisi menemään ei pysty kauheita johtopäätöksiä tekemään.

Enemmän tuntuu, että se on joku henkinen juttu. Mutta toivottavasti tälläset kiroukset murtuu ja ens vuonna Ilves pelaa finaaleissa. Se tästä aiheesta täällä.

Jasekkia en liigasta lähdöön jälkeen ole yhtään seurannut, mutta Ilvestä vastaan pudotuspeleissä Jasek oli aivan ylivoimainen sentteri ja miehen pelihuumori ei pudonnut yhtään vaikka kovuutta ja painetta sai. Kumma jos taso olisi ruotsissa pudonnut niin paljon, että ei meillä kelpaisi enemmän kuin hyvin kärkisentteriksi.

Takaisin