Share Ilveksen joukkorahoitushanke

LuikuriTattinen

Luottopelaaja
Vs: Share Ilveksen joukkorahoitushanke

Eipä siinä sitte. Se on erittäin yksinkertaista, joko vinnie myy, vinnie sijoittaa riittäväsi rahaa tai lappu luukulle. Muut polut on loppuun kahlattu.

Ilveksenmiäs

Tähtipelaaja

LuikuriTattinen sanoi:
Eipä siinä sitte. Se on erittäin yksinkertaista, joko vinnie myy, vinnie sijoittaa riittäväsi rahaa tai lappu luukulle. Muut polut on loppuun kahlattu.
Juuri näin..haetaan popparia ja nautitaan showsta :)

TorillaTavataan

Vakiokokoonpanossa

LuikuriTattinen sanoi:

Enmpä enään usko tohon lappuun luukulle. Jos ulkojäät ois flopannu olis ollu mahdollista mutta eiköhän vini pidä taas lainoilla just just vedenpinnan yläpuolella ja selviytymistaistelu jatkuu.

Ilveksenmiäs

Tähtipelaaja

TorillaTavataan sanoi:
LuikuriTattinen sanoi:

Enmpä enään usko tohon lappuun luukulle. Jos ulkojäät ois flopannu olis ollu mahdollista mutta eiköhän vini pidä taas lainoilla just just vedenpinnan yläpuolella ja selviytymistaistelu jatkuu.
Ei se jatku kovinkaan pitkään, jos näin käy. Kun kaikki jälleen kerran innostuneet, jälleen kerran pettyvät, niin joukkue pelaa tyhjille katsomoille. Ikävää joukkueen kannalta, mikä on kokolailla sijaiskärsijä.
Vincentin aika on tullut loppuun..hän yrittää bluffata itselleen mahdollisimman ison siivun, mutta mahdollisuutta enää jatkaa hänellä ei ole.

Nythän on virallisesti kerrottu, että ostajaehdokkaita on jopa monia. Enää ei voi selitellä, kuten Sjöblomin tapauksessa tehtiin.

NoGood

Vakiokokoonpanossa

TorillaTavataan sanoi:
LuikuriTattinen sanoi:

Tällä kertaa rahaa tarvitaan aika paljon enemmän kuin menneinä vuosina. Alla mainitun lisäksi katsojakeskiarvossa ollaan pahasti jäljessä ja mikäli menestys ei raketoi, tuskin keväällä tätä kiinni kurotaan. Itse näen ainoana järkevänä vaihtoehtona, kaikille osapuolille, uuden pääomistajan/omistajat.

Ilveksen oma pääoma on pakkasella noin 0,5 miljoonaa euroa. Manngard on SM-liigan hallitukselle luvannut, että pääoma on vähintään nollissa vuoden 2016 loppuun mennessä.

toskala

Luottopelaaja

Nyt olisi tietysti mukava kuulla Hege:n kommentti ja mikä on luottamus Honkalehtoon tämän viimeisimmän ulostulon myötä.

sämpylä

Luottopelaaja

Eikö huivimyynti olekka alkamassa? Oisin pari Vini vittuun huivia voinu ostaa.

Ilveksenmiäs

Tähtipelaaja

NoGood sanoi:
TorillaTavataan sanoi:
LuikuriTattinen sanoi:

Tällä kertaa rahaa tarvitaan aika paljon enemmän kuin menneinä vuosina. Alla mainitun lisäksi katsojakeskiarvossa ollaan pahasti jäljessä ja mikäli menestys ei raketoi, tuskin keväällä tätä kiinni kurotaan. Itse näen ainoana järkevänä vaihtoehtona, kaikille osapuolille, uuden pääomistajan/omistajat.

Ilveksen oma pääoma on pakkasella noin 0,5 miljoonaa euroa. Manngard on SM-liigan hallitukselle luvannut, että pääoma on vähintään nollissa vuoden 2016 loppuun mennessä.
Olenkin aina miettinyt, että miksi en perusta omaa yritystä. Jos homma menee täysin reisille, niin myyn sen voitolla pois. Hommahan menee niin, että uusi omistaja maksaa kaikki ryssimiseni ja vielä minulle enemmän mitä itse koskaan maksoin.

NoGood

Vakiokokoonpanossa

Ilveksenmiäs sanoi:
Olenkin aina miettinyt, että miksi en perusta omaa yritystä. Jos homma menee täysin reisille, niin myyn sen voitolla pois. Hommahan menee niin, että uusi omistaja maksaa kaikki ryssimiseni ja vielä minulle enemmän mitä itse koskaan maksoin.

Tämän liittyminen lainaamiisi viesteihin jäi minulle hieman mysteeriksi. Oma vastaukseni oli siihen skenaarioon, että Vinnie päättäisikin jatkaa pääomistajana.

Lynxlynx

On vain yksi.

toskala sanoi:
Nyt olisi tietysti mukava kuulla Hege:n kommentti ja mikä on luottamus Honkalehtoon tämän viimeisimmän ulostulon myötä.

Viimeisen viikon aikana tänne kirjoitetut kommentit ovat olleet niin eri sävyisiä, että eipä tarvitse paljon kysellä.

Tuttu tilanne. Propsit kaikille yrittäneille, myös Hegelle.

Ilveksenmiäs

Tähtipelaaja

NoGood sanoi:
Ilveksenmiäs sanoi:

Tämän liittyminen lainaamiisi viesteihin jäi minulle hieman mysteeriksi. Oma vastaukseni oli siihen skenaarioon, että Vinnie päättäisikin jatkaa pääomistajana.
Ei se siihen ollutkaan, vaan lähinnä ajatukseen, että vuosi vuodelta Ilveksen ostaminen tulee kalliimmaksi, koska nykyinen omistus ryssii. Onhan se hienoa olla yrittäjä, kun toiset kantaa riskit ja maksaa kulut...
Joku voisi toki ajatella niinkin, että kohta Ilves ei ole edes velkojensa arvoinen...

Sehän tässä vissiin nimittäin jälleen taustalla on, että Manngard haluaa tarpeeksi rahaa ?
Tässä bluffissa jää vielä luu käteen, jos kauan jatkaa. Ehkä nyt olisikin parempi " kaikkien " ostajaehdokkaiden sanoa, että pidä sittenkin ihan itse seurasi ja maksa itse leikkisi.

Robert ja Nollakulma

Luottopelaaja

Ilveksenmiäs sanoi:
NoGood sanoi:
Ilveksenmiäs sanoi:

Ei se siihen ollutkaan, vaan lähinnä ajatukseen, että vuosi vuodelta Ilveksen ostaminen tulee kalliimmaksi, koska nykyinen omistus ryssii. Onhan se hienoa olla yrittäjä, kun toiset kantaa riskit ja maksaa kulut...
Joku voisi toki ajatella niinkin, että kohta Ilves ei ole edes velkojensa arvoinen...

Sehän tässä vissiin nimittäin jälleen taustalla on, että Manngard haluaa tarpeeksi rahaa ?
Tässä bluffissa jää vielä luu käteen, jos kauan jatkaa. Ehkä nyt olisikin parempi " kaikkien " ostajaehdokkaiden sanoa, että pidä sittenkin ihan itse seurasi ja maksa itse leikkisi.

En oikein ymmärrä näitä edes puolileikillään heitettyjä vertauskuvia Ilveksen ja normaalin yritysmaailman kesken. Eiköhän sen pitäisi olla kaikille aivan selvää, että normaali yritysmaailmassa hockey Oy:tä ei olisi ollut enään moneen vuoteen, ja myöskään kukaan ei tuollaista firmaa ostaisi.

Ilveksenmiäs

Tähtipelaaja

Robert ja Nollakulma sanoi:
Ilveksenmiäs sanoi:
NoGood sanoi:
Ilveksenmiäs sanoi:

En oikein ymmärrä näitä edes puolileikillään heitettyjä vertauskuvia Ilveksen ja normaalin yritysmaailman kesken. Eiköhän sen pitäisi olla kaikille aivan selvää, että normaali yritysmaailmassa hockey Oy:tä ei olisi ollut enään moneen vuoteen, ja myöskään kukaan ei tuollaista firmaa ostaisi.
Mutta koska jääkiekkoseura, niin nyt ostaa ? Toivottavasti löytyy sitä seurarakkautta, eikä se ole saman luonteista mitä Manngardin tapauksessa.

toskala

Luottopelaaja

Ilveksenmiäs sanoi:
NoGood sanoi:
Ilveksenmiäs sanoi:

Jos se rahasta olisi kiinni niin sittenhän vain ilmoittaa sellaisen summan missä on tarpeeksi tinkimisvaraa ja ei kun neuvottelemaan. Ns. kesähallituksen nimittänyt liikemiesryhmä tarjosi ihan käypää hintaa Ilveksestä ja kun Sjöblomia alettiin savustamaan ulos, tämä ilmoitti olevansa valmis maksamaan koko pyydetyn summan. Ehei, jos se rahasta olisi kiinni, niin ostaja olisi varmasti löytynyt.

Kyllä tämä siltä näyttää että setä on alkanut taas pelaamaan jotain sairasta peliään saadessaan jotain kummallista nautintoa siitä kun voi kiusata muita Ilveksen omistajuudella. Koko hommassa on ollut koko ajan haissut ja raskaasti esim. se, että kuinka halukas Honkalehto tosiaan on etsimään uutta omistajaa, kun tietää että lähtö tulee samana päivänä kun uusi omistaja astuu puikkoihin. Ja Vincentin puheet vs. teot nyt on tiedossa niin pitkältä ajalta että tämä tuskin yllättää ketään.

Paine tietysti on nyt kovempi, mutta muuten näyttää menevän taas tuttua rataa, että hyvästä alusta huolimatta saa setä taas päähänsä ettei ostaja(t) ole sittenkään tarpeeksi "Ilves-henkisiä". 9.1. on tietysti Vincentin jotain sanottava miten aikoo jatkaa.

Ilveksenmiäs

Tähtipelaaja

toskala sanoi:
Ilveksenmiäs sanoi:
NoGood sanoi:
Ilveksenmiäs sanoi:

Jos se rahasta olisi kiinni niin sittenhän vain ilmoittaa sellaisen summan missä on tarpeeksi tinkimisvaraa ja ei kun neuvottelemaan. Ns. kesähallituksen nimittänyt liikemiesryhmä tarjosi ihan käypää hintaa Ilveksestä ja kun Sjöblomia alettiin savustamaan ulos, tämä ilmoitti olevansa valmis maksamaan koko pyydetyn summan. Ehei, jos se rahasta olisi kiinni, niin ostaja olisi varmasti löytynyt.

Kyllä tämä siltä näyttää että setä on alkanut taas pelaamaan jotain sairasta peliään saadessaan jotain kummallista nautintoa siitä kun voi kiusata muita Ilveksen omistajuudella. Koko hommassa on ollut koko ajan haissut ja raskaasti esim. se, että kuinka halukas Honkalehto tosiaan on etsimään uutta omistajaa, kun tietää että lähtö tulee samana päivänä kun uusi omistaja astuu puikkoihin. Ja Vincentin puheet vs. teot nyt on tiedossa niin pitkältä ajalta että tämä tuskin yllättää ketään.

Paine tietysti on nyt kovempi, mutta muuten näyttää menevän taas tuttua rataa, että hyvästä alusta huolimatta saa setä taas päähänsä ettei ostaja(t) ole sittenkään tarpeeksi "Ilves-henkisiä". 9.1. on tietysti Vincentin jotain sanottava miten aikoo jatkaa.
Siksi totesinkin, että Manngard bluffaa ja että nyt olisi parasta muiden viheltää peli poikki ja sanoa, että pidä itselläsi vaan koko seura. Tätä peliä voi nimittäin pelata muutkin ja kenenkään ei ole pakko ostaa. Jos Vincent jatkaa omistajana, niin hän maksaa ja katsomot tyhjenevät. En usko, että siellä vastapuolellakaan ihan tyhmiä pelureita on.

sämpylä

Luottopelaaja

VM ja areena 3500 katsojalla ;D, taitaa suuri mies kuolla köyhänä ja katkerana Ilves sylissään. Eikö sillä Ry:llä ole miesten joukkuetta, jos ei voiko semmosen perustaa ja nostaa pikkuhiljaa ylemmille sarjatasoille.

Gmoo

Luottopelaaja

Tällä hetkellä on kyllä niin kyllästynyt asenne tätä pelleilyä kohtaan, että oikeastaan aika helvetin sama jos Vinnie ei myy ja lappu menee luukulle. Pitäkööt tunkkinsa.

Brooks

Luottopelaaja

Paatelainen sanoi:
Eniten kuitenkin vituttaa tuo ns. toimitusjohtajana toimivan hattivatin täysin edesvastuuttomat kommentit mediassa kaupan olevan lähellä maalia. Aivan täyttä kusetusta koko homma.

Aina on olemassa sekin mahdollisuus, että Honkalehto tietää Manngardin mielentilasta enemmän kuin Jalo.

Eikä Honkalehto kai sanonut kaupanteon olevan "lähellä maalia"; hänen mukaansa "mahdollisuudet ovat nyt paremmat kuin koskaan aikaisemmin."

ShareIlveksenkin taholta on jo aikaisemmin tehty selväksi, ettei ole yhtä yhtenäistä pääomistajaehdokasta, vaan useampia kiinnostuneita tahoja, joita ShareIlves on yrittänyt tuoda neuvottelupöytään.

Prophet

Luottopelaaja

Sen ainakin luulisi olevan selvää, että kävi näissä kaupoissa miten tahansa, niin hallitus ja toimitusjohtaja vaihtuvat. Hallituksen puheenjohtaja Vesa ilmoitti aikoinaan, että hallituksen ykköstehtävä on löytää Ilves Hockey Oy:lle uusi pääomistaja. Nyt on kuvioihin naarattu Ilves-henkinen poppoo ostohousut jalassa ja rahastakaan tuskin jäisi kiinni, joten jos tuo ei Vinnielle kelpaa, niin hallituksen on ilman muuta vedettävä johtopäätöksensä ja erottava. Nimittäin jos Jalon vetämä porukka ei ole Vinnien mielestä sopiva, niin sitten ei ole kukaan. Ja tällöin hallitus ei mitenkään voisi enää toimia yrityksessä, joka ei anna sille mahdollisuutta toteuttaa päätavoitettaan.

Samalla oven avauksella lähtee tietysti myös toimitusjohtaja Esa, vaikka hän onkin meidän kaikkien riemuksi luvannut heilua mukana niin pitkään, kunnes Ilves Hockey Oy on jaloillaan. Eihän toimitusjohtaja missään olosuhteissa voi jäädä kuvioihin, jos hallituskin vaihtuu.

Että jotain hyvää sentään. Se on tietty hyvä todeta samaan hengenvetoon, että ovathan nämä meidän hessut ennenkin yllättäneet, joten tuskin heitä paljon hetkauttaisi, vaikka Vinnie vetäisi maton jalkojen alta.

En tiedä, voisiko Vinniellä olla sellaisia kuvitelmia, että hän jatkaisi pääomistajana, mutta yrittäisi kosiskella Jalon poppoota vetämään Ilves Hockey Oy:tä? Kuvio menisi siten, että Vinnie antaa velat anteeksi ja lyö riittävästi massia pohjille, jotta uudet herrat pääsevät touhuun heti täysillä kiinni. Tuollaisella rakenteella päästäisiin kyllä neuvottelupöytään menetettyjen sidosryhmien kanssa, kun Ilves Hockey Oy:n puolella olisi oikeasti todelliset Ilveksen miehet asialla, mutta tuskin Jalon porukasta ketään kiinnostaisi lähteä tällaiseen - etenkään, jollei Ilves Hockey Oy:stä lohkea siivua porukalle. Enkä muutenkaan pidättelisi hengitystäni sen suhteen, että Vinnie olisi oikeasti valmis puhdistamaan pöydän, kun ei ole siihen ennenkään ollut halukas. Nythän tuo olisi vielä huomattavasti kalliimpaa kuin esimerkiksi surkuhupaisan osakeannin aikaan vuonna 2010.

Jos taas kaupat vastoin kaikkia todennäköisyyksiä syntyvät, lähtee koko nykysakki niin että heilahtaa.

WsQ

Luottopelaaja

Mitä kuuluu säätiömallille? Vieläkö se on kuvioissa? Entä joukkorahoitus?