Ilveksenmiäs sanoi:
NoGood sanoi:
Ilveksenmiäs sanoi:
Olenkin aina miettinyt, että miksi en perusta omaa yritystä. Jos homma menee täysin reisille, niin myyn sen voitolla pois. Hommahan menee niin, että uusi omistaja maksaa kaikki ryssimiseni ja vielä minulle enemmän mitä itse koskaan maksoin.
Tämän liittyminen lainaamiisi viesteihin jäi minulle hieman mysteeriksi. Oma vastaukseni oli siihen skenaarioon, että Vinnie päättäisikin jatkaa pääomistajana.
Ei se siihen ollutkaan, vaan lähinnä ajatukseen, että vuosi vuodelta Ilveksen ostaminen tulee kalliimmaksi, koska nykyinen omistus ryssii. Onhan se hienoa olla yrittäjä, kun toiset kantaa riskit ja maksaa kulut...
Joku voisi toki ajatella niinkin, että kohta Ilves ei ole edes velkojensa arvoinen...
Sehän tässä vissiin nimittäin jälleen taustalla on, että Manngard haluaa tarpeeksi rahaa ?
Tässä bluffissa jää vielä luu käteen, jos kauan jatkaa. Ehkä nyt olisikin parempi " kaikkien " ostajaehdokkaiden sanoa, että pidä sittenkin ihan itse seurasi ja maksa itse leikkisi.
Jos se rahasta olisi kiinni niin sittenhän vain ilmoittaa sellaisen summan missä on tarpeeksi tinkimisvaraa ja ei kun neuvottelemaan. Ns. kesähallituksen nimittänyt liikemiesryhmä tarjosi ihan käypää hintaa Ilveksestä ja kun Sjöblomia alettiin savustamaan ulos, tämä ilmoitti olevansa valmis maksamaan koko pyydetyn summan. Ehei, jos se rahasta olisi kiinni, niin ostaja olisi varmasti löytynyt.
Kyllä tämä siltä näyttää että setä on alkanut taas pelaamaan jotain sairasta peliään saadessaan jotain kummallista nautintoa siitä kun voi kiusata muita Ilveksen omistajuudella. Koko hommassa on ollut koko ajan haissut ja raskaasti esim. se, että kuinka halukas Honkalehto tosiaan on etsimään uutta omistajaa, kun tietää että lähtö tulee samana päivänä kun uusi omistaja astuu puikkoihin. Ja Vincentin puheet vs. teot nyt on tiedossa niin pitkältä ajalta että tämä tuskin yllättää ketään.
Paine tietysti on nyt kovempi, mutta muuten näyttää menevän taas tuttua rataa, että hyvästä alusta huolimatta saa setä taas päähänsä ettei ostaja(t) ole sittenkään tarpeeksi "Ilves-henkisiä". 9.1. on tietysti Vincentin jotain sanottava miten aikoo jatkaa.