Vs: Sjöblomin esisopimuksen purkaminen
Päällimmäinen ajatus on suunnaton vitutus. Nyt kun tätä asiaa on päivän verran miettinyt niin en keksi yhtään mitään muuta syytä tähän kuin suunnaton kateus. Sjöblomin kanssa asioita on käyty jo pitkän aikaa, siis jo paljon ennen ennenkuin esisopimus tehtiin. Tuolloin Manngard sanoi ettei Marko ollut ainoa ehdokas, mutta oli ainoa ehdokas joka täytti hänen kriteerinsä saada ostaa seura. Tämä siis antaa ymmärtää että taustat on silloin selvitetty.Luulen että nyt kun Marko on saanut Ilvekseen positiivisen ilmapiirin ja rikkonut rajoja mm markkinoinnissa on se suututtanut vanhoja jääriä ja kun tuloksena on ollutkin yleisömäärien kova kasvu, mieletön määrä positiivista julkisuutta sekä Marko seisomassa fanien keskellä tunnustamassa väriä on nämä samat vanhat jäärät joutuneet ikäänkuin naurunalaiseksi ja sehän ei käy. Nyt on maalattu Vinnielle kauhukuvia ja marionetti vetää paniikkinappulaa, niinkuin vanhat jäärät tapaa tehdä. Minä toivon että tämän taustalta löytyy jotain miksi näin on tehty, mutta uskon että ei löydy. En usko, koska kukaan ei ole tullut ja kertonut, kuulostaako tutulta ? Kuitenkin aamulehdelle kerrottiin että johto kertoo illalla mistä on kyse ? Minä iltana ? Missä ? Nyt hallitus miettii meriselityksiä luultavasti jossain. Huomenna uskotaan että fanit on unohtanut koko jutun. Minä toivon että Marko on joku kovan luokan rikollinen tai muu hyväksikäyttäjä vain siitä syystä että jos näin ei ole, on Ilves ampunut itseään jalkaan. Jos vanhat jäärät, vailla visioita, vailla näkemyksiä tulee takaisin nyt jonain messiaina on edessä tuhon tie. Ilves tulee kuolemaan kolmessa vuodessa eikä kukaan enään koskaan osta tätä sirkusta jossa kehenkään ei voi luottaa, mitään uutta ei voi rakentaa eikä mitään uutta olla valmiita kokeilemaan koska pelätään liikaa. Pelkään että jokerit/ilves logon tempaus on suututtanut ry:n väkeä ja oppositio on alkanut kasaantua Markoa vastaan ja lopputulos nähdään tässä.
Oli syyt mitkä tahansa, tapa jolla asiat on tänään hoidettu ei edusta minun tapaa toimia. En halua olla mukana nimelläni tämänkaltaisessa toiminnassa, en tukemassa enkä muutenkaan osallisena. Toivon että minun nimeäni ei julkaista Ilveksen yhteydessä ja sen viestin laitan myös toimistolle, ja valitettavasti, minä lähdin tukemaan uutta, raikasta Ilvestä joka ei pelkää laittaa itseään likoon edes pienen riskin ohella, ja siinä Marko onnistui. Nyt tulee todella kusetettu olo.
Te kaikki vanhat jäärät, Lumme, Jässe, Piikkituominen ja muut jotka jätitte uppoavan laivan viime syksynä ja keväällä kun teitä olisi tarvittu, tulette nyt paistattelemaan ja jeesustelemaan kun Marko on saanut positiivisen kierteen aikaan. Menkää peilin eteen, ostakaa paksu köysi, ja ratkaiskaa yksi oma ongelmanne ensimmäisen kerran elämässänne, if you know what I mean.