Rauno Repomies
Tähtipelaaja
Toivottavasti, itse olen skeptinen tämän suhteen.Toisaalta taas pääset karsintasarjaan olemalla neljän parhaan joukossa B-sarjassa, ja nousuun riittäisi se, että olisit kaksinkertaisessa karsintasarjassa kahden parhaan joukossa. Vaihtuvuuteen siis riittää mm. se, että kahdesta epäonnistuneesta A-sarjan joukkueesta toinen epäonnistuu myös karsintasarjassa. Mä veikkaan vahvasti, että tällä systeemillä nähdään vaihtuvuutta. Ei toki joka kausi.
Jokereilla oli kaikkien aikojen Mestis-jengi viime kaudella eikä niillä ollut mitään palaa vaikka toki malli oli erilainen.
B-liigaan tippuminen saattaa merkitä kullekin nykyiselle liigakaupungille jääkiekon huipputason totaalista tippumista todellakin B-sarjaan, siksi näkisin että se suora nousu olisi palkitsevampaa.
Juu mutta ei tässäkään kerrota että saako tippunut joukkue jotain ”kipurahoja” vai onko putoaminen suora kuolinisku.Toiseen asiaan:
"Liigan keskitetyt tulot eli mediasopimuksen ja vedonlyöntisopimusten tuotot on tarkoitus jakaa 14+10-mallissa suhteessa 80 ja 20 prosenttia ylemmän ja alemman sarjatason kesken. Jos ylemmän sarjan joukkuemäärä kapenee 12 joukkueeseen, jaetaan tulot suhteessa 70–30.
Ylemmän sarjan osalta tulot jakautuvat tasan seurojen kesken, mutta alemmassa jakosuhteeseen vaikuttaa seurojen kyky täyttää asetetut kriteerit."
Mitähän mahtaa olla asetetut kriteerit..