SM-Liigan yleisömäärät - nyt ja jatkossa

TaikuriLuttinen

Luottopelaaja
Viestejä
4 522
Ohhoh. Tapu myynyt melkein 9000 tämän päivän matsiin.

Ovela strategia tuo että lapset pääsee ilmaiseksi (eli Modulight ostaa lipun) ja sitten vanhemmat joutuu vielä ostamaan lipun matsiin. Kova yleisömäärä kuitenkin yhtäkaikki, olisikohan ilman Modulightia tullut edes kolmasosaa tuosta :D
 

Vovlo

Tähtipelaaja
Ylläpidon jäsen
Viestejä
10 746
Noh, hyvä että jotain yrittävät. Kaikkien kannalta on parempi mitä enemmän Liiga-joukkueet myyvät lippuja. Toki runsas määrä ilmaislippuja ei oikein ikinä ole hyvä juttu, ihmiset tahtoo tottua tuohon pitemmän päälle.
 

Toutain

Luottopelaaja
Viestejä
8 183
Ei ole silti sama asia. Mainostavatkin tuota niinkuin siellä olisi nyt 9000 ihmistä käynyt lippuluukuilla.

Sama asia kuin mikä? Alkuperäinen viesti oli, että Tappara on myynyt tuon verran lippuja ja se pitää paikkansa.

Jos vetovoimasta puhutaan, niin ei tietenkään ole sama asia kuin kerätä tuollainen yleisömäärä "normaalisti", mutta ei niin kukaan väittänytkään.
 

Okafani

Luottopelaaja
Viestejä
1 054
Ilta näyttää ilmaisjakelun todellisen suosion. Irtolipun ostajana harmittaisi löytää hyvä paikka, jos ilmaisjakelun paikkoja jää paljon käyttämättä. Toivottavaa olisi, että tällaiset "vapaaliput" pitäisi vaihtaa erikseen numeroiduiksi paikoiksi. Näin olisi nk. normilipun ostajilla enemmän vaihtoehtoja.
En tunne nykyistä käytäntöä, ehkä asia on tuolta osin hoidossa.
Onneksi kyse on nyt Tapparan ottelusta, joten ei vaikutusta itselle.
 

Eetu Fucking Mäkiniemi

Luottopelaaja
Viestejä
6 452
Tappara on nyt kaksi kautta jäänyt yleisössä ja tunnelmassa Ilvestä niin paljon jälkeen, että siellä on tarvinnut tekohengittää näennäisesti asiaa. On kova imagotappio jäädä kiinnostuksessa kaupungin kakkos-seuraksi. Ovat silti onnistuneet puhaltamaan ilmaa todella hyvin tyhjähköön patjaansa! Kausikorttikampanja ja nämä alkukauden tempaukset onnistuneet Ilvestä paremmin.
Tämä toki näkyy kauden jälkeen tuloksessa.

Toisaalta mainostulot/yhteistyökumppanit arvostavat näkyvyyttä ja eikös t*ppara ole tuossa myynnissä vielä Ilvestä edellä.

Myös ihmiset tuovat ihmisiä, se että uutisoidaan buumista ja isoista yleisömääristä tuo jostain syystä lisää katsojia. Samoin menestys.

Mikäli Ilves olisi myös tehnyt yhtäpaljon työtä yleisömäärien eteen oltaisiin vielä isommin edellä. Nyt ollaan edellä nipin napin, mutta euromääräisesti varmasti vielä isommin. En lähtisi tähän tuudittautumaan, ja pieni tunne on Ilveksen mukavoitumisesta asiaan.
Kaipaisin myös Ilvekseltä kampanjoita juuri esim kouluihin josta saa uusia faneja ja puhetta välituntikeskusteluihin ja toreille.

Maanantaipeli, Sport vastassa ja jos 10.000 puhkaistaan on se koko areenan ajan kovin temppu johon voitaisiin vastata ja pitäisikin!! Monessa pelissä sitä on pohtinut Ilveksen heikkoa reagointia tilanteisiin, esim. katsomojen avaamiseen ja kamppiksiin!! Nyt olisi syysloma ja tähän kun olisi paukauttanut jotain kiinnostavaa oheishommaa ei jäätäisi kakkos-seuraksi tällä viikolla.
 

Toutain

Luottopelaaja
Viestejä
8 183
Tappara on nyt kaksi kautta jäänyt yleisössä ja tunnelmassa Ilvestä niin paljon jälkeen, että siellä on tarvinnut tekohengittää näennäisesti asiaa. On kova imagotappio jäädä kiinnostuksessa kaupungin kakkos-seuraksi. Ovat silti onnistuneet puhaltamaan ilmaa todella hyvin tyhjähköön patjaansa! Kausikorttikampanja ja nämä alkukauden tempaukset onnistuneet Ilvestä paremmin.
Tämä toki näkyy kauden jälkeen tuloksessa.

Toisaalta mainostulot/yhteistyökumppanit arvostavat näkyvyyttä ja eikös t*ppara ole tuossa myynnissä vielä Ilvestä edellä.

Myös ihmiset tuovat ihmisiä, se että uutisoidaan buumista ja isoista yleisömääristä tuo jostain syystä lisää katsojia. Samoin menestys.

Mikäli Ilves olisi myös tehnyt yhtäpaljon työtä yleisömäärien eteen oltaisiin vielä isommin edellä. Nyt ollaan edellä nipin napin, mutta euromääräisesti varmasti vielä isommin. En lähtisi tähän tuudittautumaan, ja pieni tunne on Ilveksen mukavoitumisesta asiaan.
Kaipaisin myös Ilvekseltä kampanjoita juuri esim kouluihin josta saa uusia faneja ja puhetta välituntikeskusteluihin ja toreille.

Maanantaipeli, Sport vastassa ja jos 10.000 puhkaistaan on se koko areenan ajan kovin temppu johon voitaisiin vastata ja pitäisikin!! Monessa pelissä sitä on pohtinut Ilveksen heikkoa reagointia tilanteisiin, esim. katsomojen avaamiseen ja kamppiksiin!! Nyt olisi syysloma ja tähän kun olisi paukauttanut jotain kiinnostavaa oheishommaa ei jäätäisi kakkos-seuraksi tällä viikolla.

Kyllä Tappara rahat niistä lipuista saa silloin, kun joku(tässä tapauksessa Modulight) ne seuralta ostaa jakaakseen ne pois. Joten kyllä tämä taloudellisesti lipunmyynnin osalta näkyy tuloksessa aivan normaalisti. Eri asia sitten, mikä on todellinen yleisömäärä paikalla.
 

Eetu Fucking Mäkiniemi

Luottopelaaja
Viestejä
6 452
Kyllä Tappara rahat niistä lipuista saa silloin, kun joku(tässä tapauksessa Modulight) ne seuralta ostaa jakaakseen ne pois. Joten kyllä tämä taloudellisesti lipunmyynnin osalta näkyy tuloksessa aivan normaalisti. Eri asia sitten, mikä on todellinen yleisömäärä paikalla.

Näin varmasti tässä pelissä, mutta elän käsityksessä, että aiempiin peleihin jaettu paljon myös ilmaislippuja sekä vielä enemmän kaikenmaailman alelippuja. Tämä näkyy kauden jälkeen lipputulojen euromäärässä Ilveksen eduksi.
 

Jäähykuningas18

Luottopelaaja
Viestejä
6 169
Sama asia kuin mikä? Alkuperäinen viesti oli, että Tappara on myynyt tuon verran lippuja ja se pitää paikkansa.

Jos vetovoimasta puhutaan, niin ei tietenkään ole sama asia kuin kerätä tuollainen yleisömäärä "normaalisti", mutta ei niin kukaan väittänytkään.
Kyllä Tapparan mainonta on silti harhaanjohtavaa. Tuosta saa sen kuvan että ihmiset, siis fanit, olisivat ostaneet noin paljon lippuja ja sehän ei pidä paikkaansa. Ymmärsit varmasti mitä tarkoitin.
 

Jäähykuningas18

Luottopelaaja
Viestejä
6 169
Tappara on nyt kaksi kautta jäänyt yleisössä ja tunnelmassa Ilvestä niin paljon jälkeen, että siellä on tarvinnut tekohengittää näennäisesti asiaa. On kova imagotappio jäädä kiinnostuksessa kaupungin kakkos-seuraksi. Ovat silti onnistuneet puhaltamaan ilmaa todella hyvin tyhjähköön patjaansa! Kausikorttikampanja ja nämä alkukauden tempaukset onnistuneet Ilvestä paremmin.
Tämä toki näkyy kauden jälkeen tuloksessa.

Toisaalta mainostulot/yhteistyökumppanit arvostavat näkyvyyttä ja eikös t*ppara ole tuossa myynnissä vielä Ilvestä edellä.

Myös ihmiset tuovat ihmisiä, se että uutisoidaan buumista ja isoista yleisömääristä tuo jostain syystä lisää katsojia. Samoin menestys.

Mikäli Ilves olisi myös tehnyt yhtäpaljon työtä yleisömäärien eteen oltaisiin vielä isommin edellä. Nyt ollaan edellä nipin napin, mutta euromääräisesti varmasti vielä isommin. En lähtisi tähän tuudittautumaan, ja pieni tunne on Ilveksen mukavoitumisesta asiaan.
Kaipaisin myös Ilvekseltä kampanjoita juuri esim kouluihin josta saa uusia faneja ja puhetta välituntikeskusteluihin ja toreille.

Maanantaipeli, Sport vastassa ja jos 10.000 puhkaistaan on se koko areenan ajan kovin temppu johon voitaisiin vastata ja pitäisikin!! Monessa pelissä sitä on pohtinut Ilveksen heikkoa reagointia tilanteisiin, esim. katsomojen avaamiseen ja kamppiksiin!! Nyt olisi syysloma ja tähän kun olisi paukauttanut jotain kiinnostavaa oheishommaa ei jäätäisi kakkos-seuraksi tällä viikolla.
Mitkä tempaukset ovat onnistuneet paremmin kuin Ilveksellä? Ja eikös nuo kausikorttikampanjakin ollut niin että myivät halvemmalla kuin Ilves?
 
Viimeksi muokattu:

LalaTa

Luottopelaaja
Viestejä
2 526
Mutta rahat ovat saaneet silti, kun Modulight on liput Tapparalta ostanut.

Myytyjen lippujen ja paikalla olevan yleisön ero voi kuitenkin olla aika iso, kumpi noista kuulutetaan hallissa?

Oletetaan että Tapparan "normaali" yleisömäärä on vaikka 4500 kpl. Eli nyt ilmoitetuista "myydyistä" lipuista 4500 olisi noita ilmaislippuja (jotka toki maksettu, mutta ei katsojien toimesta), oletetaan että puolet lipuista on menneet Ilves-henkisille joita ei Sportti-läpsyttely kiinnosta = todellinen yleisömäärä voisi olla 7000-7500 katsojan paikkeilla illan matsissa jos lasketaan koululaisten huoltajat mukaan.

Olisi aika hullukurista, ylläolevan skenaarion toteutuessa, että Tappara on ensin mainiostanut illan tapahtumaan yli 9000 myytyä lippua, mutta sitten kolmoserässä yleisömääräksi ilmoitetaan 2000 katsojaa vähemmän. Toki Tappara saisi lipputulot tuosta 9000 lipusta.
 

ipa1970

Luottopelaaja
Viestejä
9 399
Hieno juttu kun näin syyslomaviikolla saaneet ilmaislippuja jakoon. Kun vielä maanantai niin hyvä ajankohta tempaukselle.
Ikäänkuin kaikki voittaa.
 

Southernmost

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
259
My 2 cents on the argument. I think it is correctly part of the marketing strategy to include this sort of free tickets, in particular considering young people of today could become a fan of tomorrow. Additionally in general kid needs parents to go to the stadium (if not associated with some school or so on), so this acts as a sort of incentive to have at least one person buys a ticket. This strategy should apply to some minor games where anyway you wouldn’t reach the 70% of the capacity of the stadium. As someone highlighted this shouldn’t be for all games, otherwise people will always wait for those
 

Eetu Fucking Mäkiniemi

Luottopelaaja
Viestejä
6 452
Mitkä tempaukset ovat onnistuneet paremmin kuin Ilveksellä? Ja eikös nuo kausikorttikampanjakin ollut niin että myivät halvemmalla kuin Ilves?

Niin tuostahan jo mainitsin että vaikka tempauksissa onnistuu keräämään yleisöä jää euroissa lipputuloista jälkeen, mutta sitten oli asian kääntöpuoli.
Ja onhan tapulla ollut jotain ilmaislippupelejä, hyväntekeväisyyslippuja ja kympillä peliin tai opiskelijat halvemmalla tms..tempauksia. Onko Ilveksellä ollut vielä mitään? Kausarikamppiksella sai oman pään täyttöasteen näyttmämään hyvältä. Ilveksellä on ajoittain ollut fanarissakin vähän tilaa/tyhjää.
 

TaikuriLuttinen

Luottopelaaja
Viestejä
4 522
Oli huvittavaa kun Liigan yleisökadosta tehtiin uutisia parin pelin jälkeen, mutta vähintään yhtä huvittavaa on tällaiset "yleisökato peruttu" heitot tämän päiväisen jälkeen :D


 

Janko

Luottopelaaja
Viestejä
6 284
Mouholaisuus on juuri sitä että oma joukkue kiinnostaa suurempaa yleisöä aikaisintaan keväällä eikä tämä sponssikampanja sitä muuksi muuta.
 
  • Tykkää
Reactions: CTS

vilperi

Luottopelaaja
Viestejä
1 193
SM-liigassa syksy on aina yleisökadon aikaa. Kunhan lumi tulee maahan, tulee myös katsojia halliin. Perheiden rahoista ja vapaa-ajasta taistelevat tietysti muutkin tahot.
 
Ylös