Nimenomaan koululaisiin kohdistettu ilmaislippujakelu on äärimmäisen fiksun oloista toimintaa, jossa katse on siirretty tulevaisuuteen.
Jääkiekkobisneksen suurimpiin haasteisiin kuuluu tällä hetkellä se, kuinka nuoria, eli niitä potentiaalisia tulevia kuluttajia saataisiin kiinnostumaan lajista.
Itse näin -80-luvulla syntyneenä homma meni niin, että mun ikäluokkani koululaisista "kaikki" urheilusta kiinnostuneet olivat kiinnostuneita juuri jääkiekosta. Meitä on kyllä nyt edelleen jääkiekkokatsomoissa.
Mutta nyt näin mm. omat teini-ikäiset lapseni, sukulaislapset ja lasten kaveripiirit tuntevana on helppo todeta, että (suomalainen) jääkiekko on menettänyt asemansa nuorison kiinnostuksenkohteena täysin. Urheilua seurataan kyllä, mutta (suomalainen) jääkiekko on marginaalissa.
Nyt meillä on Tampereella sellaiset puitteet, joihin nykylapsia ja nuoria voi saada viihtymään ja positiivia kokemuksia kartuttamaan, niin pitäisihän se nyt olla itsestään selvä ratkaisu hyödyntää tätä tilaisuutta ilmais- ja alennusjakelun kautta. (Usein tämä vielä tarkoittaa sitä, että lasten ja nuorten mukaan saadaan rahaa kuluttavia aikuisia).