Jos kesätreenit on vedetty vihkoon, niin sitä ei enään korjata kesken kauden. Silloin Ilveksen fysiikka ja liike ei riitä toteuttaan nykyistä aktiivista pelitapaa.
Niin kävi Kerholle toissa kaudella.
JOS kesätreenit on ryssitty, niin pitäisi alkaa pelaamaan tiukan puolustuksen kautta, eli puolustaa omaa maalinedustaa tiiviisti, ja luottaa vastaiskuihin. Jos pidämme vastustajan 1-2 maalissa, niin pelaamme voitosta joka ilta
Itse en välttämättä usko, että Ilveksen kesätreenit on fysiikan puolelta vedetty vihkoon. Jos fyysinen puoli ei nyt pelaa ni ennemmin uskon, että vedetty kovaa pitkään ku liian vähän koko kesä.
Ennemminkin näyttäis, että taktista puolta ei ole käyty juuri lainkaan läpi.
Eli pelaajien tehtävistä ja rooleista milloin ja mitä missäkin tilanteessa pitää tehdä niin puolustaessa silloin kuin vihulla kiekko ja kiekollisena esim. omissa hyökkäyksiin lähdöissä.
Niinkuin Brooks toisessa ketjussa kirjoitti Petteri Sihvosen kirjoittaneen, että Kivi ottaa kesät löysästi ja, alkaa, vasta kesken kauden valmentaan tosissaan, niin siltä tämä alkaa todellakin näyttämään.
Mutumuistilla, yhtä kautta lukuunottamatta jotkut perusasiat Ilveksellä Kiven aikana aivan alkutekijöissään alkukaudesta.
Näyttää siltä karrikoidusti, että ikäänkuin Kiven aikana lähdetään kauteen ilman taktisia palaverejä ja katotaan mitä tapahtuu ja antaa pelien näyttää, mitkä taktiset asiat täytyy käydä läpi ja korjata kauden aikana. Erikoistilanteita lukuunottamatta mun mielestä monia epäkohtia edelliskausilla myös saatikiin hyvin korjattua kesken kauden.
Tältä se mun silmään näyttää tällä hetkellä tuo touhu.