Tammelan stadion

harkkapilli

Luottopelaaja
Viestejä
2 133
Saako stadionille tuoda oman (avaamattoman) vesipullon?
Väittäisin, että ei saa tuoda edes tyhjää tai avaamatonta pulloa. Sen verran iso läjä niitä takavarikoituja pulloja on portin ääressä jokaisessa pelissä. Eri käytäntö siis kuin vaikka Nokia Arenassa, joka taitaa olla enemmänkin poikkeus.

Itse olen ottanut Tammelaan mukaan muovimukin, jonka olen täyttänyt vesipisteellä tai vessassa. Mukin kanssa on päässyt turvatarkastuksesta läpi ongelmitta.
 

Atte902

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
424
Väittäisin, että ei saa tuoda edes tyhjää tai avaamatonta pulloa. Sen verran iso läjä niitä takavarikoituja pulloja on portin ääressä jokaisessa pelissä. Eri käytäntö siis kuin vaikka Nokia Arenassa, joka taitaa olla enemmänkin poikkeus.

Itse olen ottanut Tammelaan mukaan muovimukin, jonka olen täyttänyt vesipisteellä tai vessassa. Mukin kanssa on päässyt turvatarkastuksesta läpi ongelmitta.
Joo se voi olla järkevintä, ettei ota mitään. Sieltä varmaan saa pahvimukin tiskiltä pyytäessäkin, johon saa vettä vesipisteeltä.
 

38 Special

Luottopelaaja
Viestejä
1 580
Itse olen ottanut Tammelaan mukaan muovimukin, jonka olen täyttänyt vesipisteellä tai vessassa. Mukin kanssa on päässyt turvatarkastuksesta läpi ongelmitta.
Myös vihreitä pahvituoppeja saa ottaa esim. B-käytävän myyntipisteistä omatoimista vesitäyttöä varten, jos ei halua kuskailla omaa mukia mukanaan.
 

harkkapilli

Luottopelaaja
Viestejä
2 133
Veikkausliiga-peleissä on tosiaan noita pahvimukejakin tarjolla. Naisten ja Kakkosen peleissä puuttuu yleensä ne käytävillä olevat myyntipisteet, niin on tullut tavaksi kuskata muovista Ilves-mukia mukana Tammelaan. Sieltä se mukikin on aikanaan tullut ostettua ennen remonttia.
 

Atte902

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
424
Sateenvarjot ja muovipullot, nuo äärimmäisen vaaralliset esineet, jotka on pakko takavarikoida portilla :D
 

Pok

Tähtipelaaja
Viestejä
10 604
Avaamattomat vesipullot ovat oikeasti vaarallisia esineitä jos niitä heitetään kentälle. Puolen kilon murkula kaaliin, niin voi olla taju kankaalla. Maailmalla jalkapallopeleissä korkki otetaan kassalla pois jos limu tai vesi myydään pulloissa.
 

jokuvaa

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
472
Avaamattomat vesipullot ovat oikeasti vaarallisia esineitä jos niitä heitetään kentälle. Puolen kilon murkula kaaliin, niin voi olla taju kankaalla. Maailmalla jalkapallopeleissä korkki otetaan kassalla pois jos limu tai vesi myydään pulloissa.
Mua ei haittaisi, jos korkki otetaan pois kassalla, kunhan saisin veden pullossa. Mukit menee aina jalkojen alla paskaks tuulettaessa maaleja, joita Tammelassa nähää aivan koko aja muutenki :D
 
  • Tykkää
Reactions: Pok

Mikko Määttänen

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
176
Tämä ei sitten todellakaan ole mitään valittamista tai negailua, mutta ihan neutraalisti:

Saako stadionille tuoda oman (avaamattoman) vesipullon?

Tässä taas hyvin nostettu yksi pieni asia, millä säästäisi epätietoisuutta ja mahdollisesti Ilvekselle suoraan tulevia kyselyitä. Kun on olemassa oma infosivunsa Ilveksen ottelutapahtumaa koskien, voisiko sinne lisätä tietoa esim. kielletyistä esineistä? Varmasti muutakin päivitystä voisi tehdä, esim. lähes joka matsissa joku seurueesta miettii missä on röökipaikka.

Ilves ei tietenkään voi stadionin kaikkien muiden järjestäjien / käyttäjien puolesta paaluttaa, että näin toimitaan AINA Tammelassa, mutta heidän omien tapahtumien puolesta voisi avata asioita jo ennakkoon. Niin ei sitten tarvitsisi arpoa ovella, että sattuuko kohdalle sellainen järkkäri joka päästää sateenvarjojen kanssa sisään vai sellainen joka ottaa Ilveksen fanikaupasta ostetun tyhjän juomapullonkin pelin ajaksi talteen.
 

Pohjolankatu

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
106
sattuuko kohdalle sellainen järkkäri joka päästää sateenvarjojen kanssa sisään vai sellainen joka ottaa Ilveksen fanikaupasta ostetun tyhjän juomapullonkin pelin ajaksi talteen.
Voisi stadionyhtiö hommata lokerot vaikka liikekeskukseen. Näitä ei kyllä turhan usein Suomessa näe. En voi käsittää, miten rautatieasemallekin saatiin vasta nyt.
 

harkkapilli

Luottopelaaja
Viestejä
2 133
Päivitystä muuten edelliseen kommenttiini, että eilen tuli Tammelan turvatarkastuksessa ensimmäistä kertaa ongelmia Ilves-muovimukin kanssa. Keltaliiviset ja heidän pomo oranssiliivinen järkkäri arpoivat, että saako sen kanssa mennä sisälle. Lopulta pääsin sisälle mukin kanssa, mutta minun annettiin ymmärtää, että muki olisi hyvä pitää jossain taskussa ja olla juomatta siitä mitään.

Älytöntä touhua, kun tähän mennessä saman mukin on saanut viedä jokaiseen Veikkausliigan, Kansallisen Liigan ja miesten Kakkosen otteluun. Eli tämä kokemus vahvistaa samaa, mitä @Mikko Määttänen kirjoittaa yllä. Monesti tuntuu olevan ihan mielivaltaista, mihin turvatarkastuksessa puututaan.

Tokihan muovimukin voisi jättää kotiin ja hakea myyntipisteiltä pahvisia joka otteluun, mutta sekään on tuskin Ilveksen vastuullisuusohjelman mukaista toimintaa heittää kertakäyttömukia roskikseen jokaisen ottelun jälkeen.

Huvittavinta oli kun järkkärit vitsailivat, että palautan stadionin ravintolasta ottamani mukin. Eivät olleet tietoisia, että jo vanhassa Tammelassa myytiin niitä mukeja ja sieltä tuli itsekin ostettua sellainen. Myös ainakin Vuoreksen Ilves-kentän kahvilassa on myyty samoja mukeja.

Mukin kanssa kävi lopulta niin huvittavasti, että täytin sen kyllä katsomoon mennessä vedellä, mutta joku onnistui kaatamaan lattialla olleen mukin ohi mennessä sillä aikaa, kun heilutin lippua kannattajakatsomossa. :D Joku korkillinen pullo tai kannellinen muki olisi siis parempi vaihtoehto, mutta menneiden sukupolvien idiootit ovat pullojen heittelyllä pitäneet huolen siitä, että tuohon on tuskin koskaan enää paluuta. Kansiareenalla se nyt on sallittu, kun päädyissä on verkot ja sivukatsomoista ei ole ainakaan toistaiseksi heitetty pulloja kaukaloon. Päädyissäkin vaan jonkun junnun takaraivoon. Onneksi tuollaista idiotismia on tarvinnut todistaa vain kerran.
 

Virta11

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
158
Äänentoistoa ei ole parannettu vieläkään? Meneekö siihen oikeasti näin kauan? Kuinka monta konsulttikierrosta siinä käydään?
 

Atte902

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
424
Äänentoistoa ei ole parannettu vieläkään? Meneekö siihen oikeasti näin kauan? Kuinka monta konsulttikierrosta siinä käydään?
Onhan se ollut parempi kuin ihan aluksi, mutta ei se vieläkään mikään timantti ole. Tosin se varmaan myös riippuu siitäkin, missä istuu.
 

Virta11

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
158
Ruotsalaistoimittajakin mainitsi asiasta.

Muuten kehui kyllä ja kirjoitti mainioita juttuja Fotboll Sthlm -sivustolle 3 päivän ajan.
 

AQ21

Luottopelaaja
Ylläpidon jäsen
Viestejä
3 854
Onhan se ollut parempi kuin ihan aluksi, mutta ei se vieläkään mikään timantti ole. Tosin se varmaan myös riippuu siitäkin, missä istuu.
E4-parvella ei kyllä eilen ollut enää valittamista ainakaan. En toki ollut hetkeen siellä istunut, niin en tiedä oliko kuinka uusi asia.
 

harkkapilli

Luottopelaaja
Viestejä
2 133
Eilen oli muuten pelin jälkeen Tammelankatu suljettu aidoin parkkihallin suuaukon ja Tammelan puistokadun välillä. Tullessa ainakaan vielä ennen kuutta tuota pätkää ei oltu suljettu, vaan ainoastaan ajorata oli kavennettu tötsillä ja siten saatu lisää leveyttä stadionin puolen jalkakäytävälle. En hoksannut ottaa vertailun vuoksi kuvaa ennen peliä, kun se ratkaisu on nähty aiemminkin ja tämä kadun sulkeminen aidoin oli mielestäni uusi juttu.

1000072732.jpg

1000072733.jpg
 

Tarinankertoja

Luottopelaaja
Viestejä
3 424
Tuo on ollut juuri tuolla tavalla suljettu useassa matshissa viimeaikoina, varsinkin näissä 7k yleisön otteluissa. .. ja jälleen kerran, tää katusuunnitelma ois voinut olla näin ihan alunperinkin, mutta...

EDIT;: tsekkasin niin ekan kerran postasin tästä videota 17.5. Haka pelin jälkeen
 
Ylös