Tampereen Tappara

Toutain

Luottopelaaja
Viestejä
7 073
Lapsellinen itkeminen on lapsellista itkemistä, vaikka sen suorittaisi ruutupaperilla.

1) Tässä puhutaan vain nettipalstojen nimimerkeistä, ei ihmisistä henkilöllisyyksineen, joten mitään suurempaa harmia tästä ei kenellekään hoidu.

2) Siellä Tapparan palstallakin naureskellaan tai ihmetellään Ilves-foorumin "idiootteja". Se, että mainitseeko nimimerkkejä vai ei, on melko merkityksetöntä, kun kuitenkin usein viitataan tiettyihin viesteihin, jotka voi sitten täältä kirjoittajineen käydä bongaamassa. Onko sekin lapsellista itkemistä, vai lasketaanko sellaiseksi vain, jos "omiaan" kritisoi?

3) Tällä palstalla annetaan rapaa myös "omille" (ja usein ihan syystä). Tapparankin palstalla sitä voi jossain määrin tehdä, mutta mitä sitä touhua seurannut, niin ei taida maksaa vaivaa kritisoida kauheasti ainakaan tiettyjä nimimerkkejä.

Enkä sano, etteikö muakin vähän vituttaisi lukea, jos Tapparan palstalla joku meikäläinen kertoisi kuinka perseestä se Toutain on(ja osaanhan mä ollakin :D ), mutta ihan vain huomiona nämä.
 

Tapparalainen

Rivipelaaja
Viestejä
64
Sallinet pienen korjauksen. Jos et, suosittelen nimimerkin muuttamista. Itkemässä täällä ja luettelemassa nimimerkkejä. Ei hyvää päivää.

Kiitos, mutta pidän alkuperäisen tekstini mieluummin.

Kyllähän Tapparan foorumilla on kerran jos toisenkin kiehahtanut esimerkiksi juuri Oijennuksen viesteistä. Tästä on ainakin ljpp (yksi moderaattori) kirjoittanut. Syystä tai toisesta tiettyjä kirjoittajia kohdellaan silkkihansikkain ja pelikieltoa ei jaeta samoilla kriteereillä.

Messi on puolestaan huomattavasti asiallisempi kirjoittaja, mutta vinoilun sijasta hän yrittää ohjata keskustelua haluamaansa suuntaan, sanoa viimeisen sanan ja lopullisen totuuden. Esimerkiksi kritiikki Haapalaa kohtaan näytti menevän hänellä ihon alle (ymmärrettävää, jos tuntee hyvinkin), mutta keskustelufoorumilla saa ja kuuluu keskustella.

Itse olen käyttänyt Tappara.co foorumia muistaakseni vuodesta 2016 ja sitä ennen Tappara.info foorumia, joten mielestäni minulla on suhteellisen hyvä näkemys kyseisestä foorumista. Valtaosa kirjoittajista on hyviä ja heidän kirjoituksiaan on mukava lukea. Sitten siellä on näitä "kuninkaita", jotka lyttäävät toiset. Messin kirjoituksissa on sentään hyvää tietoa ja näkemystä jääkiekosta, Oijennuksella ei tunnu olevan juuri siinäkään annettavaa.

Miksi nostin asian täällä esiin? Siksi koska se ärsyttää minua. Mr.Peter on arvostettu kirjoittaja Tapparan foorumilla ja hänen kirjoituksillaan tuntuu olevan foorumilaisten keskuudessa merkitystä. Huhut ovat useammin pitäneet paikkansa kuin olleet huteja (tänään hieman selasin viestihistoriaa). Kuten aiemmin kirjoitin, hän totesi hyvin varmasti että tämän kauden menestys ei jää senttereistä kiinni. Minä ja moni muu kyseenalaisti tätä, mutta Mr.Peterin pukukoppikäytävän huhu tuntui vahvalta ja järkevältä. Eihän Tappara nyt lähti mestaruuden jälkeiseen kauteen takki auki ja heikolla keskikaistalla?! No, kuten tiedämme, keskikaista on harvinaisen heikko ja uusia senttereitä huhutaan tulevaksi vasta myöhemmin.

Tuosta sitten omassa päässäni pääsin muihin kirjoittajiin ja erityisesti Oijennukseen, jonka vinoilusta olen saanut tarpeekseni. Hän on parikin kertaa lähtenyt vääntämään kirjoituksistani ja ei ole tarttunut asiaan, vaan asian viereen ja kirjoitusvirheisiin. Moderaattorit ovat hyvinkin oletettavasti nähneet nämä viestit, mutta sivuuttaneet ne "huumorina". Tässä täytyy miettiä, että mitä kyseinen nimimerkki saa irti kirjoituksistaan? Joskus vaikuttaa siltä, että korkeamman statuksen omaavan on mukava "kouluttaa" muita.

Itse olen päättänyt sivuuttaa Oijennuksen kirjoittamat viestit ja nauttia muuten laadukkaasta foorumista ja hyvistä kirjoituksista. Jos sinä nautit hänen vinoilevasta tyylistään, niin hyvä, se ei ole minulta pois.

Edit. Ja miksi minun pitäisi muuttaa nimimerkkiäni? Olen aktiivisesti kannattanut Tapparaa 90-luvulta ja koen itseni erittäin tapparalaiseksi. Silti joskus kritisoin Tapparan toimintaa, kuten nyt keskikaistan jättämistä heikoksi. Tappara.co foorumin käyttäjät eivät pääse tuon tapparalaisuuden verhon suojaan, sillä he ovat yksittäisiä kirjoittajia. Jos Tapparan organisaatiossa "suojeltaisiin" heitä, niin omaa suhtautumista täytyisi miettiä.
 

Suht hiljainen

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
579
Miksi nostin asian täällä esiin? Siksi koska se ärsyttää minua.
Näkisin rakentavammaksi tuoda kokemasi ongelmat esiin siellä, missä tunnet niitä kokevasi.

Moderaattorit ovat hyvinkin oletettavasti nähneet nämä viestit, mutta sivuuttaneet ne "huumorina".
En todellakaan näe ko. nimimerkkiä kohdellun silkkihanskoin. Hän on lomailua saanut useastikin.
Itse olen päättänyt sivuuttaa Oijennuksen kirjoittamat viestit ja nauttia muuten laadukkaasta foorumista ja hyvistä kirjoituksista.
Tuo on hyvä asenne. Itse olen vaimentanut kaikki ketjut, jotka käsittelevät paikallisvastustajaa. Pippelimiekkailun seuraaminen on rasittavaa. Sivuutan myös joidenkin yksittäisten hahmojen kirjoitukset tyystin.
Olen aktiivisesti kannattanut Tapparaa 90-luvulta ja koen itseni erittäin tapparalaiseksi.
Hail to you?

Edelleen, joidenkin nimimerkkien ristiinnaulitseminen paikallisvastustajan palstalla on lapsellista itkua. Ei ehkä sinusta, mutta minusta kyllä.

Vähemmän sanoja on enemmän sanoja.
 

Tapparalainen

Rivipelaaja
Viestejä
64
Näkisin rakentavammaksi tuoda kokemasi ongelmat esiin siellä, missä tunnet niitä kokevasi.

Yritin käydä keskustelua hänen kanssaan, mutta vinoilu vain jatkui. Sitten päätin antaa olla.

En todellakaan näe ko. nimimerkkiä kohdellun silkkihanskoin. Hän on lomailua saanut useastikin.

Väitän silti, että Oijennus saa enemmän vapauksia kuin joku muu nimettömämpi kirjoittaja. Ja yleensä jos useamman kerran on tullut samasta aiheesta bannia, niin lopulta koko tili pistetään kiinni. Kumma kyllä näin ei ole kuitenkaan vielä käynyt.
Hail to you?

Syystä tai toisesta kehotit minua vaihtamaan nimiä merkkiä pois Tapparalaisesta. Tarkoititko, että Oijennus (ja Messiä) kritisoimalla en olisi Tapparan kannattaja? Jos et, niin mitä tarkoitit? Halusin tuolla kertoa, että olen ollut Tapparan matkassa jo pitkään ja olen nähnyt ylä- ja alamäkiä joukkueen kanssa. Tietenkin jos tarkoitit jotain muuta, tulkitsin kirjoituksesi väärin.

Sinä saatat pitää minun toimintaani lapsellisena ja se on aivan sama minulle. Jos haluan mainita jostain epäkohdista, niin minulla on oikeus siihen. Jos näet jossain kiusaamista, niin eikö silloin ole oikeus kritisoida kiusaajaa? Tähänhän ei oltaisi menty jos keskustelun toinen osapuoli olisi lopettanut kun hänelle ilmaistaan kirjoittelun sopimattomuus ja epämiellyttävyys, myös palstan moderaattoreilta olisin toivonut aktiivisempaa otetta.
 

Pantterin Pensselit

Luottopelaaja
Viestejä
1 213
Onko tämä nyt tämän kauden uusi alkushow tai ainakin osa siitä? Hieno idea soittaa AC/DC:tä ja huutaa joukkueen nimeä. :D


Nyt on taas ylitetty jonkinasteinen parodiahorisontti. Eurooppa ja P-Amerikka on täynnä jääkiekko- ja urheiluseuroja hienoilla alkushow’lla. Miksi pitää olla laiska ja kopioida naapurista, kun voisi ottaa maailmaltakin vaikutteita? Luulisi, että tapufanitkaan ei riemusta kiljuen reagoi tällaiseen.
 

Rauno Repomies

Tähtipelaaja
Viestejä
12 772
Huuto vitun naurua.

Meneeköhän yli vai alle minuutti että tulee eka "kYlLä ILVESKIN kOpIoi aLkUShoWn RUOTSISTA!!!!"?
Tuo on jo oikeasti todella surullista. Aika pitkän listan saisi tehtyä kyllä noista jutuista mitä naapuri somessa yms kopioi meidän laatutekijöiltä.

Toki kopiointi/matkiminen on se imartelun korkein muoto. ;)
 

reiska

Luottopelaaja
Ylläpidon jäsen
Viestejä
7 025
Tuo on jo oikeasti todella surullista. Aika pitkän listan saisi tehtyä kyllä noista jutuista mitä naapuri somessa yms kopioi meidän laatutekijöiltä.

Toki kopiointi/matkiminen on se imartelun korkein muoto. ;)
Ei ne nyt ihan kaikkea kopioinut, Tappara tekstin paikkaa vaihtoivat, kaiken muun aikalailla matki vierestä.
 

harkkapilli

Luottopelaaja
Viestejä
2 133
Onhan tuo TNT aika suora kopio, mutta ei oikeastaan Ilvekseltä, vaan CHL-finaalin isännältä Luleålta.



Sinänsä AC/DC ja jääkiekko-ottelu ei nyt varsinaisesti ole mikään kovin uusi innovaatio, vaan enemmänkin jo jotain 40 vuotta vanha perinne, kuten vaikka Queenin We Will Rock You yms.

Tuossa Tapparan alkushow'ssa se AC/DC-osuus jäi omaan makuun vähän irralliseksi. Verrokkina vaikka Ilveksen introssa viime vuonna Thunderstruck-Ilveksestä siirtyminen Deutschlandiin toimi jotenkin saumattomammin. Tosin tuollaisen toimivan kokonaisuuden rakentaminen ei ole kyllä mitään helppoa hommaa.
 

Meklari

Luottopelaaja
Viestejä
7 363
Verrokkina vaikka Ilveksen introssa viime vuonna Thunderstruck-Ilveksestä siirtyminen Deutschlandiin toimi jotenkin saumattomammin. Tosin tuollaisen toimivan kokonaisuuden rakentaminen ei ole kyllä mitään helppoa hommaa.
Tuo transitio oli ihan täydellinen. Ei näissä Tapparan alku showssa ole koskaan päästy samaan omasta mielestä. Toki saa nähdä päästäänkö mekään uudella.
 
Ylös