• Moro! Perinteinen Ilvesfoorumin kevätveikkaus järjestetään nyt jo yhdeksättä kertaa. Suuren suosion saavuttanut veikkaus järjestetään omassa osiossaan täällä. Kaikki joukolla mukaan, ja veikkausonnea!

Tampereen Tappara

yellowgreen

Luottopelaaja
En kai niin sanonut. Mutta on se vähän eri asia kun ne tarjoukset on oikeasti pöydällä ja niissä on esim. 50t€ eroa. Urheilijan ura on verrattain lyhyt.

Onko muuten Mikko Rantanen ja muut änäripelaajat h****a kun mittauttavat oman maksimaalisen arvonsa tuola rapakon takana?
Eivät, koska Rantasen kasvattiseura ei ole hänen eka NHL-seura. Hänet varataan, hän ei voi valita. Hänet treidataan. Kysymättä häneltä.

Nytkin Rantanen sai isomman tarjouksen Carolinasta ja meni Dallasiin. Erittäin huono esimerkki, sillä Canesin leiristäkin sanoi, että Rantanen valitsi pelillisillä syillä.

50k€ on kertahetkessä paljon. Muutenkin isossa palkassa.

Seuraikonina saat takaisin myöhemmin enemmän.

Kun palvot ennen kouluikää yhtä logoa, et tallaa sen päälle 20v myöhemmin euroista. Se logo ei ole vain palkanmaksaja. Se logo on sun nuoruuden seurayhteisö. Se on se yhteisö ja organisaatio, joka junnuna mahdollisti halvat jäät ja vapaaehtoiset valmentajat. Se yhteisö teki ne kaikki työt, että sulla oli ne jäät käytössä.

Näin minä näen tämän. Ja siksi Suomi on omaa luokkaansa nykypelaajana. Ja siksi toivon, että omista lapsista kasvaa Eemeleitä eikä Mattiloita. Kiintymys ja juuret antaa elämään enemmän kuin eurot.

Kyllä jokainen ilvesläinen saa kokeilla muualla. Valmentaja, pelitapa, raha, seikkailu, ulkomaat... mikä ikinä onkaan syy. Vaan vaihtoehtoja on monia. Tappara ei niihin kuulu.

King98

Luottopelaaja
En oikeastaan halua tähän keskusteluun lähteä, mutta ei muuten tainnut Rantanen siellä rapakon takana sitten valita sitä rahakkainta mahdollisuutta?
Juuri näin, Rantanen olisi halunnut jäädä, mutta Avs ei nähnyt Rantasta heidän tulevaisuudessa. Mikä oli kyllä ihan fiksu veto heiltä, vaikka kuinka iso pelaaja heidän seuralleen olikin.

Toutain

Luottopelaaja
Eivät, koska Rantasen kasvattiseura ei ole hänen eka NHL-seura. Hänet varataan, hän ei voi valita. Hänet treidataan. Kysymättä häneltä.

Nytkin Rantanen sai isomman tarjouksen Carolinasta ja meni Dallasiin. Erittäin huono esimerkki, sillä Canesin leiristäkin sanoi, että Rantanen valitsi pelillisillä syillä.

50k€ on kertahetkessä paljon. Muutenkin isossa palkassa.

Seuraikonina saat takaisin myöhemmin enemmän.

Kun palvot ennen kouluikää yhtä logoa, et tallaa sen päälle 20v myöhemmin euroista. Se logo ei ole vain palkanmaksaja. Se logo on sun nuoruuden seurayhteisö. Se on se yhteisö ja organisaatio, joka junnuna mahdollisti halvat jäät ja vapaaehtoiset valmentajat. Se yhteisö teki ne kaikki työt, että sulla oli ne jäät käytössä.

Näin minä näen tämän. Ja siksi Suomi on omaa luokkaansa nykypelaajana. Ja siksi toivon, että omista lapsista kasvaa Eemeleitä eikä Mattiloita. Kiintymys ja juuret antaa elämään enemmän kuin eurot.

Kyllä jokainen ilvesläinen saa kokeilla muualla. Valmentaja, pelitapa, raha, seikkailu, ulkomaat... mikä ikinä onkaan syy. Vaan vaihtoehtoja on monia. Tappara ei niihin kuulu.

Mä lisään tähän keskusteluun sen, etten oikein ymmärrä, miksi mun jääkiekkokannattajana pitäisi muodostaa mielipiteeni jääkiekkoilijoista ja heidän seuravalinnoistaan rationalisoinnin kautta, kun ei tässä koko jääkiekkokannattamisessakaan ole sinänsä mitään järkeä. Valitset Tapparan Ilveksen sijaan - etenkin omana kasvattina - niin olet yksinkertaisesti ihan perseestä, eikä mua kiinnosta, oliko se taloudellisesti järkevää sulle. (Huoraksi en toki ketään huutele. Se jääköön muille).

yellowgreen

Luottopelaaja
Juuri näin, Rantanen olisi halunnut jäädä, mutta Avs ei nähnyt Rantasta heidän tulevaisuudessa. Mikä oli kyllä ihan fiksu veto heiltä, vaikka kuinka iso pelaaja heidän seuralleen olikin.
Kyllä ne teki tarjouksen sille. Periaatteet eivät kohdanneet Mikolla ja Coloradolla.

Canes teki isoimman tarjouksen, mutta ei halunnut jäädä sinne. Oli viisi seuraa minne halusivat puolisoineen, yksi niistä oli Dallas.

yellowgreen

Luottopelaaja
Mä lisään tähän keskusteluun sen, etten oikein ymmärrä, miksi mun jääkiekkokannattajana pitäisi muodostaa mielipiteeni jääkiekkoilijoista ja heidän seuravalinnoistaan rationalisoinnin kautta, kun ei tässä koko jääkiekkokannattamisessakaan ole sinänsä mitään järkeä. Valitset Tapparan Ilveksen sijaan - etenkin omana kasvattina - niin olet yksinkertaisesti ihan perseestä, eikä mua kiinnosta, oliko se taloudellisesti järkevää sulle. (Huoraksi en toki ketään huutele. Se jääköön muille).
Tämäpä tämä. Ja juuri siksi en näe miten voisin vanhempana kiirehtiä lastani allekirjoittamaan Tapparaan sopimusta. Siitähän tämä keskustelu lähti.

Miten voisin kannustaa lastani kun samalla pitäisi siis kannustaa Tapparaa? Ei vaan pystyisi :D

Kikuka

Vakiokokoonpanossa
En kai niin sanonut. Mutta on se vähän eri asia kun ne tarjoukset on oikeasti pöydällä ja niissä on esim. 50t€ eroa. Urheilijan ura on verrattain lyhyt.

Onko muuten Mikko Rantanen ja muut änäripelaajat h****a kun mittauttavat oman maksimaalisen arvonsa tuola rapakon takana?
Ai kun Rantasen vertaaminen meni pieleen. Ei ottanut edes netto ajattelulla rahakkainta… muut syyt painoi vaakakupissa.

Aika paljon vedät vihkoon…

Gregsu

Vakiokokoonpanossa
Eikö siellä samat fanit osaa kannattaa kaikkia seuran joukkueita. Ei hemmetti miten monikerros kannatusta. Mä en voi kannattaa kuin U20 porukkaa…. Mitä sekoilua siellä on joukkueessa ja faneissa?
Tuo taitaa olla kylläkin haku tuoda tapparan junnuille kannattajatoimintaa, eikä riistää tapparan edustukselta, jos ymmärsin viestisi oikein

Kikuka

Vakiokokoonpanossa
Tuo taitaa olla kylläkin haku tuoda tapparan junnuille kannattajatoimintaa, eikä riistää tapparan edustukselta, jos ymmärsin viestisi oikein
Pointti on se, että eikö samat fanit voi kannattaa samalla tavalla kaikkia, tartteeko siihen erillistä perustaa? Pitäskö Ilveksen U20 olla osasto 42?

Gregsu

Vakiokokoonpanossa
Pointti on se, että eikö samat fanit voi kannattaa samalla tavalla kaikkia, tartteeko siihen erillistä perustaa? Pitäskö Ilveksen U20 olla osasto 42?
Teoriassa tämä on totta, toteutuksessa ei. Onssit ei käy tapparan u20 peleissä, ja tämän pointti on kaiketi kasvattaa u20 kävijöitä organisoinnilla

Rauno Repomies

Tähtipelaaja
Eikös Ilveksellä ole jo joku Ilves nuorten kannattajat tms.

Ainakin Koulukadulla ovat olleet Winter Classiceissa kannattamassa.

Kikuka

Vakiokokoonpanossa
Teoriassa tämä on totta, toteutuksessa ei. Onssit ei käy tapparan u20 peleissä, ja tämän pointti on kaiketi kasvattaa u20 kävijöitä organisoinnilla
Sepä… mutta kun logo rinnassa, niin silloin myös mahdollisuuksien ja kiinnostuksen mukaan myös junnut saa osansa siitä… toki suomessa junnukannatus on yleisesti hyvin pientä

Gregsu

Vakiokokoonpanossa
Eikös Ilveksellä ole jo joku Ilves nuorten kannattajat tms.

Ainakin Koulukadulla ovat olleet Winter Classiceissa kannattamassa.
Jos olen ymmärtänyt oikein, niin ei

Koulukadulla oli tänä vuonna paikallispelissä Osaston alajaosto Vestito Di Nero

Puolestaan naisten ja junioreiden peleissä kannattajatoiminta on toteutunut yksittäiskannattajien muodossa.

Itse olen tämän kauden lopussa ruvennut käymään näissä tapahtumissa, parhaimmillaan on ollut sen 5 kannattajaa chänttäämässä.

Rauno Repomies

Tähtipelaaja
Jos olen ymmärtänyt oikein, niin ei

Koulukadulla oli tänä vuonna paikallispelissä Osaston alajaosto Vestito Di Nero

Puolestaan naisten ja junioreiden peleissä kannattajatoiminta on toteutunut yksittäiskannattajien muodossa.

Itse olen tämän kauden lopussa ruvennut käymään näissä tapahtumissa, parhaimmillaan on ollut sen 5 kannattajaa chänttäämässä.
”Ilves junioreiden kannattajat” ryhmän nimi. En tiennyt edes tämän olemassaolosta. Huikeaa.

Ehkä tämä siis oli vain joku yksittäinen tempaus. Oli siis -24 talvelta.

aaaa

Vakiokokoonpanossa
Aamulehden tutkivaa journalismia:

"Vaille vastausta jäi kuitenkin vielä kysymys, pitääkö sitkeä paikallislegenda paikkansa: onko Sastamalan Mouhijärvi Tappara-kannattajien syvintä seutua? Kävimme läpi seurojen myyntidatan, joka antaa selvän vastauksen. Mouhijärveläisille kuluvalla kaudella myydyistä ottelulipuista 70 prosenttia on mennyt Tapparalle."