Tampereen Tappara

ilvesperhe

Luottopelaaja
Viestejä
2 612
Herättää näköjään yllättävän paljon täällä tunteita naapuriseura. Tässähän alkaa jo ihmettelemään. Viha on lähellä rakkautta :D
Ajelin tässä Puolimatkankatua ja joku Mouhijärveltä tullut, suti edessäni liikennevaloissa. Auton perään oli lätkäisty tarra jossa luki: "Tappara, menee tunteisiin".
Liekö tuo sitten totta?
 

Jäähykuningas18

Luottopelaaja
Viestejä
5 889
Tunne kun Ilvesfaneja kiinnostaa Tapolan lehdistötilaisuudet voivoi. On se rankkaa. Sentään meillä on foorumimme laitamainos Hakametsässä
Ei ole kyllä sitten tippaakaan rankkaa, päinvastoin. Oikein pyydän teiltä että jatkakaa vaan tuota sakeaa touhuanne vaikka ajasta ikuisuuteen. Aivan parasta huvia katsella kun itse seurana upotatte laivanne.:D
 

Karjamies

Rivipelaaja
Viestejä
66
Tai "Varo ettei Terveystalos pala!"

Tuo olisi hyvä, en nyt ala lisää sotaa hillitsemään, menen eteenpäin ja toivon että myös muutkin. Liigalta tulee vielä sanktio Rautakorvelle jota todennäköisesti ei julkisuuteen kerrota, ainakin noin ymmärsin eilisestä IS artikkelista
 

Prophet

Luottopelaaja
Viestejä
2 854
Tämä juttu taitaa olla tapetilla eniten Ilves fanien keskuudessa enään.

Ei pidä paikkaansa; kyllä tätä vatvotaan ihan pitkin mediaa. Suurin syy siihen, miksi lumipallo edelleen pyörii, on Tapparaleiristä tuleva epäjohdonmukainen kommentointi. Viimeisin tiedote oli jo huomattava parannus siihen alkuperäiseen, mutta sitten tulee päävalmentaja ja täräyttää todellisen aivopierun lehdistötilaisuudessa. Sieltä on nyt vuorollaan tämän asian tiimoilta höpöjä päästelleet Aro, Rautakorpi ja Tapola. Lisäksi somen puolella Hrachovina sekä viimeisimpänä kaikkia muita syyttelevät ja lällättelevät kannattajat.

Sen, minkä Tamhockey sählää "perinteisessä" mediassa, toistavat kannattajat täällä somessa, jonne kaikilla on mahdolisuus kommentoida. Ja niin pitkään, kun omasta pesästä tuutataan jöötiä ilmoille, on varmaa, että lisää materiaalia kaivetaan esiin. Lehdistö odottaa vesi kielellä herkkupaloja, joten siksi tämä kakka kelluu tasan niin kauan, kunnes joku Tapparaleiristä ymmärtää pyytää koko yhteisöä pitämään päänsä kylminä.

Ei siitä kovin kauan ole, kun elimme Ilveksen osalta ihan samanlaisessa tilanteessa. Hpj, tj ja utj kävivät vuorollaan julkisuudessa laukomassa älyttömyyksiä ja jopa aukomassa päätä kaikille mahdollisille tahoille. Ja kannattajat sitten syyttelivät kaikkia Ilveksen vastaisesta asenteesta, joka puolestaan heitti lisää bensaa liekkeihin somen puolella. Tuolloin oli naapurileirinkin väki liikkeellä ja oikeastaan ihan aiheesta; skandaalit kiinnostavat aina ja itsepä niitä silloin aiheutettiin. Nyt kompassin neula osoittaa puolestaan naapurin suuntaan ja reagointi sieltä on ymmärrettävästi samanlaista kuin meidän leirissä aikoinaan.

Minua tämä tilanne ei sinällään riemastuta, mutta toteanpa vain, että tässä on jälleen hyvä esimerkki kannattamisen "me vastaan muut"-ajattelusta. Tällaisen tilanteen keskellä muiden joukkueiden kannattajat toteavat, kuinka "ainakaan meillä ei syyteltäisi muita jahdista, kun itse ovat tämän aiheuttaneet." Skandaalin keskellä olevan joukkueen kannattajat puolestaan todistelevat, etteivät vastaavassa tilanteessa kaivelisi asiaa koko ajan. Kuitenkin seuraavan joukkueen aiheuttaessa kohua, alkaa sama ralli, vain osallistujien roolit vaihtuvat.

Sekin on vielä todettava, että organisaation toiminnan todellinen laatu ja arvojen pitävyys mitataan kriisiaikana. Ei ole näemmä kriisitoiminta kestomenestyjällä yhtään sen kovemmalla tasolla kuin mitä se oli liigan pitkäaikaisella häpeätahralla. Tämä todistaa, että ihan jokaisen organisaation jokaisella henkilöllä pitää olla kristallin kirkkaana mielessä se, miten toimitaan, jos paska lävähtää tuulettimeen. Kriisin hallinnan ei tietenkään pidä olla toimintaa ohjaava tekijä, koska tällöin kaikki kehitys pysähtyisi, mutta sen pitää olla myös hyvinä aikoina taustalla pyörivä prosessi, jotta tarpeen tullen toiminta pysyy johdonmukaisena eikä kriisi halvaannuta kaikkea. Se kriisi voi nimittäin iskeä uskomattoman yllättäen; etenkin näin someaikaan.

Toivottavasti Ilveksessä ollaan aiemmista vuosista otettu oppia ja opeteltu kriisin hallintaa. Ja vielä toivottavammin niitä taitoja ei koskaan enää tosielämässä tarvita.
 

ilvesperhe

Luottopelaaja
Viestejä
2 612
Tuo olisi hyvä, en nyt ala lisää sotaa hillitsemään, menen eteenpäin ja toivon että myös muutkin. Liigalta tulee vielä sanktio Rautakorvelle jota todennäköisesti ei julkisuuteen kerrota, ainakin noin ymmärsin eilisestä IS artikkelista
Ymmärsit väärin, käsittelyä ei kerrota, sanktio tietenkin kerrotaan:
"Meillä on sisäisesti yhteisesti sovittu järjestelyistä, millä sanktiot käsitellään. Emme avaa tätä tarkemmin julkisuuteen, Kallioniemi totesi."
 

Simultaanieläin

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
562
...Sekin on vielä todettava, että organisaation toiminnan todellinen laatu ja arvojen pitävyys mitataan kriisiaikana. Ei ole näemmä kriisitoiminta kestomenestyjällä yhtään sen kovemmalla tasolla kuin mitä se oli liigan pitkäaikaisella häpeätahralla. Tämä todistaa, että ihan jokaisen organisaation jokaisella henkilöllä pitää olla kristallin kirkkaana mielessä se, miten toimitaan, jos paska lävähtää tuulettimeen. Kriisin hallinnan ei tietenkään pidä olla toimintaa ohjaava tekijä, koska tällöin kaikki kehitys pysähtyisi, mutta sen pitää olla myös hyvinä aikoina taustalla pyörivä prosessi, jotta tarpeen tullen toiminta pysyy johdonmukaisena eikä kriisi halvaannuta kaikkea. Se kriisi voi nimittäin iskeä uskomattoman yllättäen; etenkin näin someaikaan.

Toivottavasti Ilveksessä ollaan aiemmista vuosista otettu oppia ja opeteltu kriisin hallintaa. Ja vielä toivottavammin niitä taitoja ei koskaan enää tosielämässä tarvita.
Prophetin hieno kirjoitus huipentuu yllä lainattuun loistavaan kiteytykseen tapauksesta meidän organisaatiomme kannalta. Kannattajien kevyt vahingonilo on ymmärrettävää, mutta organisaation kannattaa visusti pitää tapaus mielessä esimerkkinä siitä, miten EI kannata toimia kriisiviestinnässä. Ja korostaisin nimenomaan sanaa viestintä, koska vaikka mokien ennaltaehkäisy onkin tärkeää, niin ei kannata tuudittautua siihen, ettei niitä tulisi omalle kohdalle. Ja silloin kriisiviestinnällä voidaan virheen vakavuudesta riippuen joko pelastaa se mikä on pelastettavissa tai kaivaa itsensä yhä syvemmälle kuoppaan. Kriisiviestintästrategia ja vastuunjako pitää olla kirkkaana mielessä kaikilla avainhenkilöillä etukäteen ja ennaltavarautuvasti. Jos tapauksessa on vähääkään omaa syytä, niin tunnustetaan ja pyydetään kunnolla anteeksi. Selittelyt, lieventäviin asianhaaroihin vetoaminen ja paeudoanteeksipyynnöt (ei pyydetään anteeksi niiltä, jotka ovat kärsineet vahinkoa, vaan pahoitellaan sidosryhmille aiheutettua mainehaittaa) ovat kontraproduktiivisia ja vain lisäävät kierroksia skandaalimyllyyn. Tämä on nähty kerta toisensa jälkeen myös politiikan, talouden ja esimerkiksi viihdebisneksen skandaaleissa.
En kuitenkaan tarkoita, että kyse olisi pelkästään viestintätaktiikasta. Organisaation toimijoiden moraali on vähintään yhtä tärkeää. Arvot eivät saa jäädä sanahelinäksi strategiassa ja visiossa. Niitä täytyy toteuttaa myös silloin kun niistä joustamalla saisi lyhyen ajan hyötyä (kuten salaisella ja lainvastaisella harjoittelulla). Omaa toimintaa ohjaavat lait PITÄÄ tuntea ja niitä EI rikota, piste. Epäselvässä tapauksessa niitä tulkitaan tiukasti ei löysästi.
 
Ylös