Luulen, en tiedä, mutta luulen että myös Tapparan toimistolla on nämä haasteet tämänpäivän osalta tiedostettu, mutta kuten ensimmäisessä viestissäni jo kirjoitin, ei sen yleisömäärän suhteen ole mitään syytä painella paniikkinappulaa.
Ei kummankaan joukkueen tarvitse nykyisillä yleisökeskiarvoilla painaa paniikkinappulaa. Keskimäärin tullaan pääsemään varmasti sellaiseen +7000 katsojaan, vaikka loppukausi menisi miten tahansa urheilullisessa mielessä.
En kuitenkaan itse hyväksyisi ainakaan omalta joukkueeltani selityksiä mallia "näitä tulee", jos kotoisen sarjan kärkipeleihin tai CHL:n pudotuspeleihin upouudessa areenassa ei saada kunnollista määrää maksavia katsojia. Ilves tietysti on rämpinyt vuosikymmenen alakastissa, joten oma vatsani kurnii eri lailla.
Jos olen oikein ymmärtänyt aiemmista seuratoimijoiden puheista, vaikka uuden hallin aitiot olisi myyty täyteen, pitäisi silti saada yli 5500 maksavaa katsojaa keskimääräisellä lipunhinnalla ottelutapahtuman saamiseksi voitolliseksi. Kukaan tuskin on budjetoinut ottelutapahtumia lähtökohtaisesti tappiollisiksi.
Tampereella ja sen lähiympäristössä on nyt kaikkiaan hyvä "pössis" niin jääkiekon kuin uuden Nokia Arenan ympärillä. Se tarkoittaa momentumia myös uusien katsojien houkuttelemiseksi halliin ja railakkaamman katsojakulttuurin luomiseksi. Toivon, että kumpikin tamperelaisseura tekee nyt kaikkensa, että tätä tilaisuutta ei päästetä lipsumaan käsistä.