Tampereen Tappara

Vovlo

Luottopelaaja
Ylläpidon jäsen
Viestejä
9 329
Syyskuisessa SaiPa pelissäkään ei ollut sen enempää kuin kolme pistettä jaossa niin ei tuossa sen vakuuttavampaa esitystä tarvitse.
 

kirvesrinnassa

Luottopelaaja
Viestejä
2 188
Taitaa se kuuluisa suuri yleisö valita tämän sijaan perjantain IFK-väännön.

Olet aivan oikeassa, mutta ärsyttää tällainen asennoituminen jota on havaittavissa aivan liikaa. Kyllä sinne hallille pitäisi mennä mikäli suinkin kykenee, sillä siellä pelaa meidän Tappara. Ei minulle ole ainakaan mitään merkitystä kuka siellä on vastassa vaikka pelien viihdyttävyydessä toki on suuriakin eroja, sitä ei voi kukaan tietenkään kiistää.
 

Rautakorven haamu

Luottopelaaja
Viestejä
1 517
Olet aivan oikeassa, mutta ärsyttää tällainen asennoituminen jota on havaittavissa aivan liikaa. Kyllä sinne hallille pitäisi mennä mikäli suinkin kykenee, sillä siellä pelaa meidän Tappara. Ei minulle ole ainakaan mitään merkitystä kuka siellä on vastassa vaikka pelien viihdyttävyydessä toki on suuriakin eroja, sitä ei voi kukaan tietenkään kiistää.
Sepä se, mutta kun näin ajattelevia on vain pieni osa yleisöstä. Itse toki tulen jokaiseen mahdolliseen peliin hallilta, mutta satunnaiskävijälle tämä ottelumäärä on yksinkertaisesti liikaa. Ymmärrän kyllä, miksi tällaiset SaiPa-pelit jätetään väliin ja keskitytään niihin niin sanoituisti tärkeisiin otteluihin.
 

hanhenkaula

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
223
Sepä se, mutta kun näin ajattelevia on vain pieni osa yleisöstä. Itse toki tulen jokaiseen mahdolliseen peliin hallilta, mutta satunnaiskävijälle tämä ottelumäärä on yksinkertaisesti liikaa. Ymmärrän kyllä, miksi tällaiset SaiPa-pelit jätetään väliin ja keskitytään niihin niin sanoituisti tärkeisiin otteluihin.
Milloin Liiga ottaa näihin "epäreiluihin" peleihin jotain CHL-tyylisiä lisäsääntöjä? :D
Esim ennen kiekon tiputusta kirjataan taululle Saipalle 3 maalin keula :D
Muutoinhan tossa ei ole mitään katsottavaa ja pelaajillekin turhaa kuormitusta/lisää loukkaantumisriskiä.

Tarkennetaan jo heti, että en tätä missään tapauksessa toivo, mutta on kyllä todella vaikea tapahtuma saada ihmiset paikalle ja vielä maksamaan siitä. Ihan sama järjestääkö T*ppara vai Ilves.
 

Les Is More

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
624
Sepä se, mutta kun näin ajattelevia on vain pieni osa yleisöstä. Itse toki tulen jokaiseen mahdolliseen peliin hallilta, mutta satunnaiskävijälle tämä ottelumäärä on yksinkertaisesti liikaa. Ymmärrän kyllä, miksi tällaiset SaiPa-pelit jätetään väliin ja keskitytään niihin niin sanoituisti tärkeisiin otteluihin.
Dynaaminen hinnottelu toimii valitettavasti vaan ylöspäin. Olis kiva jos näihin tiistai-saipapeleihin olis hinnat alempana.
 

TaikuriLuttinen

Luottopelaaja
Viestejä
4 176
Olet aivan oikeassa, mutta ärsyttää tällainen asennoituminen jota on havaittavissa aivan liikaa. Kyllä sinne hallille pitäisi mennä mikäli suinkin kykenee, sillä siellä pelaa meidän Tappara.

Tästä tuli mieleen äärimmäisen kaunis keskustelu kahden vanhemman herrasmiehen välillä jonka kuulin joskus muistaakseni Ilves-Ässät -pelissä.

Herra1: Ketä vastaan Ilves muuten tänään pelaa?
Herra2: Ei mitään hajua, olisiko SaiPa?

Ihannemaailmassahan se menisi aina noin, ei vastustajalla pitäisi olla mitään merkitystä.
 

Mr. Torrance

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
947
Olipahan hemmetin puuduttava peli ja en yhtään ihmettele, miksi katsojia oli vain kourallinen. Mutta näitä tappiollisiakin täytepelejä pitää ilmeisesti pelata se kuusikymmentä että saadaan rahaa. Tai jotain. Taitaa se kuuluisa suuri yleisö valita tämän sijaan perjantain IFK-väännön.
Takuuvarmasti on perjantaina väkeä enemmän kuin 4200, mutta mtv3:n maksuton lähetys varmasti vaikuttaa. Joten jotkut finaaleja odotellessa- tyypit ei taatusti paikanpäälle tule.
 

Rautakorven haamu

Luottopelaaja
Viestejä
1 517
Milloin Liiga ottaa näihin "epäreiluihin" peleihin jotain CHL-tyylisiä lisäsääntöjä? :D
Eilisessä pelissä oli ainakin käytössä nämä perinteiset apinapainisäännöt, eli se lupaus tiukemmasta tuomarilinjasta oli unohtunut jo tässä vaiheessa kautta. En tiedä, vaikuttiko asiaan että vastassa oli juurikin ennakkoasetelmissa heikompi SaiPa.
 

Rautakorven haamu

Luottopelaaja
Viestejä
1 517
Takuuvarmasti on perjantaina väkeä enemmän kuin 4200, mutta mtv3:n maksuton lähetys varmasti vaikuttaa. Joten jotkut finaaleja odotellessa- tyypit ei taatusti paikanpäälle tule.
Olen jutellut parin perheellisen kiekkofanin kanssa (kummastakin leiristä). He sanoivat, että peleissä käyminen koko perheen kanssa on nykyään niin kallista puuhaa, että runkosarjassa joutuu valitsemaan tarkkaan käydyt ottelut. Tosifanina on tietysti helppo tuomita satunnaiskävijät, mutta tätä tämä todellisuus valitettavasti nykyään on, pelien jättäminen väliin ei ole aina pelkästä halusta kiinni kun kukkaron sisältö ei anna myöten. SaiPat kauden alussa eivät kuulu siihen "tähän on pakko päästä" -laariin, samaan hintaan kun näkee paljon laadukkaampiakin pelejä.
 

Rauno Repomies

Tähtipelaaja
Viestejä
12 575
Kieltämättä pojilla ihan kinkkinen päätös edessä kun Grönborgin seuraajaa päätetään. Varmaankaan paluuta vanhaan ei ole, mutta harvassa on valmentajat tuon tason meriiteillä.
Voisiko olla jopa niin, että Ilveksen penkin taakse tulee Raipe ja Tapparan koutsiksi Ville Nieminen.
 

Rautakorven haamu

Luottopelaaja
Viestejä
1 517
Voisiko olla jopa niin, että Ilveksen penkin taakse tulee Raipe ja Tapparan koutsiksi Ville Nieminen.
Kummallakin taitaa olla vielä hetki harjoittelua edessä ennen tällaisen paikan vastaanottamista. En näe kumpaakaan ainakaan vielä valmiina Liigan kärkijoukkueen peräsimeen. Katsellaan silloin parin vuoden päästä miltä valmentajamarkkinat näyttää, nyt on vielä kaikki paniikinlietsonta turhaa.
 

Mr. Torrance

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
947
Olen jutellut parin perheellisen kiekkofanin kanssa (kummastakin leiristä). He sanoivat, että peleissä käyminen koko perheen kanssa on nykyään niin kallista puuhaa, että runkosarjassa joutuu valitsemaan tarkkaan käydyt ottelut. Tosifanina on tietysti helppo tuomita satunnaiskävijät, mutta tätä tämä todellisuus valitettavasti nykyään on, pelien jättäminen väliin ei ole aina pelkästä halusta kiinni kun kukkaron sisältö ei anna myöten.
Nyt sää Rautakorpi ymmärsit mut vähän väärin. En tuominnut satunnaiskävijöitä, vaan veikkasin että monet satunnaiset, plus gloryhunterit jäävät todnäk perjantaina kotisohvalle.

Lasken itseni tosifaniksi, mutta perheellinen sellainen olen minäkin (2 poikaa). Perus keskiluokkaa edustan, että ei rahassa kylvetä tällä puolen luuriakaan. Itse käyn kaikki kotipelit, ja kourallisen vieraspelejä katsomassa kauden aikana. Lapset ovat kuitenkin vielä alle kouluiässä, että ovat mukana noin 8-10 pelissä kauden aikana, riippuen ottelun alkamisajasta. Sekin huomattavasti enemmän mitä itse omassa lapsuudessa.
 

Rautakorven haamu

Luottopelaaja
Viestejä
1 517
Nyt sää Rautakorpi ymmärsit mut vähän väärin. En tuominnut satunnaiskävijöitä, vaan veikkasin että monet satunnaiset, plus gloryhunterit jäävät todnäk perjantaina kotisohvalle.
En tarkoittanut siis että sinä tuomitset, mutta yleisesti kiekkopiireissä aina tunnutaan helposti ajattelevan näin. Siinä missä aktiiviselle kiekkofanille kaikki ylimääräiset rahat voidaan ilman omantunnontuskia laittaa kiekkoon kaikessa sen eri muodossa, muutakin elämää ja harrastusta sisältävässä lapsiperheiden elämässä asioita tarkastellaan hieman eri prioriteetein. Liiga on kolmenkymmenen kotiottelun kanssa siinä pisteessä, ettei satunnaiskävijät mitenkään jaksa innostua jokaisesta ottelusta. Vaikka kuinka puhutaan Liigan joukkueiden tarvitsevan nämä kaikki pelit talouden pitämiseksi kunnossa, ei näistä muutaman tuhannen katsojan peleistä jää oikeastaan kenellekään käytännössä ollenkaan rahallista hyötyä. Nokia Arenalla tilanne on päinvastoin, nämä tällaiset pelit tuottavat tappiota ja runsas ottelumäärä pitää muutenkin otteluiden tason huonompana.

Itse en syyllistä pelit väliin jättäneitä katsojia, sen sijaan sormi osoittaa Liiga-tuotteen kehityksestä vastaavien suuntaan. Tätäkö oikeasti halutaan, määrä korvaa laadun? Se Tappara-SaiPa oli kaikkien kentällä olijoiden osalta ihan unista sontaa.
 

IhanJuniori

Junioripelaaja
Viestejä
15 964
Mää alan kallistuun sen puoleen, että on melkein se ja sama kuka Tapparaa valmentaa.

Joukkue on vuodesta toiseen sitä luokkaa, että eihän sillä voi kun onnistua. Ja pelaajia hommataan lisää just niin paljon kun valmentaja haluaa.
 

#68

Luottopelaaja
Viestejä
2 951
Mää alan kallistuun sen puoleen, että on melkein se ja sama kuka Tapparaa valmentaa.

Joukkue on vuodesta toiseen sitä luokkaa, että eihän sillä voi kun onnistua. Ja pelaajia hommataan lisää just niin paljon kun valmentaja haluaa.
Noh. Katsotaan nyt jos erehtyvät jonkun ex-pelaajan joskus palkkaamaan, tai Lämsän. Hyviä valkkujahan siellä on ollut toinen toisen perään, niin vähän vaikea sitä on sanoa.
 

IhanJuniori

Junioripelaaja
Viestejä
15 964
Noh. Katsotaan nyt jos erehtyvät jonkun ex-pelaajan joskus palkkaamaan, tai Lämsän. Hyviä valkkujahan siellä on ollut toinen toisen perään, niin vähän vaikea sitä on sanoa.
Siis Tapola on omissa papereissa kovin suomalainen valmentaja ei kahta sanaa.

Grönborg on myös kova, mutta ei ole ihan vielä muodostunut kokonaista kuvaa hänestä kun viime kaudella se rosteri tosiaan oli mitä oli.

Joo joku nepotismi veto entisen pelaajan kanssa voisi olla virhe ja Lämsä nyt on ihan poika vielä.
 

Rouhija

Luottopelaaja
Viestejä
6 810
Viestejä
2
Voisiko olla jopa niin, että Ilveksen penkin taakse tulee Raipe ja Tapparan koutsiksi Ville Nieminen.
Moro ,Kaikille.
Olen sitä Mieltä Ville Niemisestä (Jota olen seurannut hänen D-Juniori ajasta alkaen) ,että Villestä ei tule koskaan Tapparan Valmentajaa,
Toki ymmärrän ,että Raunolla saattoi olla "Ketunhäntä kainalossa"
 
Ylös