Haastattelu vain vahvisti kuvaa miten jääkiekko piireissä hommat menee.
Otatko sanasta sanaan mitä kaupungilla pelaajat sanoo? Tottakai he sanovat perus jargoniat.
Ja sinäkö ostat tuollaisen selityksen että "en saa parasta itsestäni irti kun ei ole varmaa pelipaikkaa ja ketjukaverit vaihtelee"? Ihminen yleensä toimii niin että kun sille antaa mahdollisuuden selitellä huonoa suorittamistaan jollain ulkoisella tekijällä niin se tarttuu siihen.
Kerro vaikka niitä nimiä, jotka ovat omasta mielestäsi jääneet liian pieneen rooliin potentiaaliinsa, urakehitykseensä ja
esityksiinsä nähden? Itse olen kyllä nähnyt että jokainen saa peliaikaa niin paljon kuin esityksillään ansaitsee. Paitsi ehkä Bau liikaakin, mutta eipä nelosen keskelle ole muuta heittää. Mitä taas näihin menneisiin tapauksiin tulee, niin ei ole niin Grewe, Mieho, Oden kuin Nallikaan esittäneet mitään sellaista, miksi heistä olisi pitänyt kynsin hampain kiinni pitää.
Ilveksessä, joka pelasi vielä 10. sijasta voitiinkin pistää johtoajatukseksi joukkueen kokoamisessa se, että kaikilla pitää olla kivaa ja kenelläkään ei saa olla paha mieli. Nyt haetaan mestaruutta. Se tarkoittaa sitä, että aina ei voi olla niin kivaa ja miellyttävää vaan omaa ja joukkueen pahaa oloa pitää sietää, pistää se taka-alalle ja tehdä oma työnsä joukkueen eteen ajatuksella en minä, vaan me. Ja kun se oma näytön paikka tulee, se pitää käyttää. Koska se tulee, tavalla tai toisella eikä siitä yleensä paljon ennakkoon varoitella. Se on sitä ammattimaisuutta.
Ja mitä siihen pahaan oloon ja joukkuehenkeen tulee, niin eipä Kärpissä, JYP:ssa tai Tapparassakaan kaikki pelaajat ole olleet 100% tyytyväisiä omaan rooliinsa tai kohteluunsa niiden menestysvuosina, mutta onpahan pitänyt vain niellä kiukkuaan ja ajatella että kannusta tässä pelataan, muulla ei ole väliä. Kun se nimi kannun kyljessä komeilee, siinä ei ole reunamerkintää oliko siinä joukkueessa pelatessa hyvä tai huono fiilis.