Kolmosvahti
Vakiokokoonpanossa
Tillu ainakin itse sanoi viime kaudella vierailussaan Ilvestyskirjassa, että kolmistaan Jalon ja Sepän kanssa käydään hankinnat läpi, kun Vatu kysyi tekeekö urheilujohtaja itse hankinnat vai juuri Sepän ja Jalon kanssa.Ymmärrän esimerkiksi budjetin ylittävät hankinnat, mutta että joukkueen rakentamisvaiheessako Timon täytyy hallitus namutella liigatason sentterin hankkimiseksi, ettei mene naapuriin?
Ymmärrän myös ettei ylihintaa haluta maksaa, mutta kaiken puolin kuulostaa kyllä erittäin ihmeelliseltä. Ei minusta hyvän hallintotavan mukaan tarvitse antaa, kuin rekrytointi lupa sovittuun budjettiin asti.
Tämä on nyt onneksi aika hataralla pohjalla olevaa mutuilua asian tiimoilta, mutta jos näin niin tämä kyllä estää myös paljon Timon työn arvioimista, koska vastuuhan ei silloin välttämättä olekaan UTJ:lla, vaan hallituksella. Onneksi ei ole itse tuossa työnantaja-asemassa arvioimassa, sillä eihän työntekijä voi onnistua roolissaan, jos se on täysin ohjattua jonkun tietyn summan ylittävän palkan suhteen.
Karjalaisen puheista toki sai myös kuvan, että hallitus laajemminkin osallistuu operatiiviseen toimintaan taustalta.... Itse taas näen, että sitä varten meillä on palkatut henkilöt, jotka voidaan sitten irtisanoa tai olla tekemättä jatkosopimuksia, mikäli urheilullinen tulos ei vastaa odotuksia tai hallituksen asettamia tavoitteita.
Sillainhan isot firmatkin pyörii, että hallitus tekee suuremmat linjaukset ja tavoitteet, mutta operatiivisen johdon henkilöt epäonnistuessaan vapautetaan tehtävistään....
Toivottavasti meillä ei ole mitään puuhastelutason toimintaa, kuten vähän sai sellaisen kuvan. Toki voin olla ymmärtänyt jonkun asian aivan täysin väärin, joka tosin on varmasti se todennäköisempi vaihtoehto, onhan?
Jakso 24. Aika 56.20-> eteenpäin, jos joku osaa tulkita sen vielä paremmin.