Timo Koskela - Ilveksen urheilujohtaja

Kroisos Pennanen

Vakiokokoonpanossa
Nyt puhutaan selvästi eri asioista. Suurin osa varmasti peilaa tätä meidän rosteria sellaiseen millä voitaisiin voittaa mestaruus. Pelin parantuminen on aivan itsestään selvä asia ja kaikki ymmärtää, että näin varmasti tapahtuu. Mestaruuteen ei lääke pelkästään muualta löydy vaan vaatii järeitäkin toimia.
Vaikeita asioita. HIFK:lla oli viime kaudella aivan älyttömän seksikäs rosteri mutta koko kausi oli ihme pupellusta. Pienet marginaalit käänty aina väärin päin. Nyt IFK heikenty mutta marginaalit kääntyy heille ja peli on paljon paremman näköstä. Ilvekselle vois käydä samoin, tai huonommin.

Jo Aren lähdöstä asti joukkueeseen on hankittu ykkössentteriksi kysymysmerkkejä. Tämä on ollut suurimmalle osalle faneista enemmän kuin ok. Itse oon liputtanut varmempaa ykkössenaa. Ja hankinnat on olleet todella onnistuneita joka on peittänyt alleen tuon riskaabelin hankintapolitiikan. Varmasti houkutus nostaa hankintojen riskitasoja ja saada halvalla hyvää on ollut suuri, koska faneille se on ollut ok. Nyt ekaa kertaa näyttäisi suuren profiilin hankinnoissa tulleen ainakin osittainen huti, ja kahden onnistumisen jälkeen huudellaan ettei tää olekaan hyvä tyyli. Missä nämä vaatijat oli silloin kun Kontiola ja Palve onnistui, vaikka tiedossa oli että heidän hankkiminen sisälsi normaalia suurempia riskejä?

Ykköskategorian laitureiden puute sitten asia erikseen. Mutta tuollaiset asiat faneista säteilee äkkiä myös johtoon, että tuollainen hankintapolitiikka on ok.

El Reino

Tähtipelaaja
Nyt puhutaan selvästi eri asioista. Suurin osa varmasti peilaa tätä meidän rosteria sellaiseen millä voitaisiin voittaa mestaruus. Pelin parantuminen on aivan itsestään selvä asia ja kaikki ymmärtää, että näin varmasti tapahtuu. Mestaruuteen ei lääke pelkästään muualta löydy vaan vaatii järeitäkin toimia.

Jos luet viestini yltä, niin puhuin juuri tästä.

Nykyiselläkin materiaalilla pitäisi olla kärkijoukkueiden joukossa, mutta mestariksi asti en minäkään usko tämän riittävän. Vahvistuksia tarvitaan.

Paatelainen

Luottopelaaja
Varmasti puhutaan. Esim. Sportin ja HPK:n rosteri kalpenee Ilvekselle 100-0, vaikka ottaisi ketjullisen parhaita pelaajia pois (kärjistys).

On ihan toinen asia, onko kokoonpano riittävän hyvä oikeita kärkijoukkueita vastaan.

Siinä mielessä oli hämmentävää, että tappioputkessa voitto tuli juuri saman budjetin joukkuetta vastaan ja vielä aika lailla ottelua halliten. Lukonkaan osalta puute ei liene Lämsän pelaajien laadussa.

Lukko peli oli hyvin tasainen niinkuin Tampereella ja Ilves teki kaksi maaleistaan maalin takaa. Se oli tärkeä voitto ja hyvä tsemppaus.

Ilveksen haluttomuus ja huono joukkuehenki on ollut Ilveksen tavaramerkki pitkään. Täällä samat nimimerkit käyvät selittämässä, että huonosta joukkuehengestä ei ole mitään todisteita. Se, että joukkuetta ei kiinnosta, penkki on kuollut, pelaajat eivät laita itseään likoon tai valmistautuvat huonosti peleihin on valitettavasti juuri sitä. Täällä ollaan pitkään haluttu Ilvekseen johtavia pelaajia, jotka pistävät perseilijät ruotuun, mutta näin ei ole tapahtunut. On tietysti kaikkien vastuulla tämäkin asia, mutta peräänkuulutan vahvempaa kapteenistonkin vastuuta tästä. Supit ja Frimanit vaikuttavat liian kilteiltä pistämään meidän velttoa runkoa ruotuun.

Soho

Tähtipelaaja
Lukko peli oli hyvin tasainen niinkuin Tampereella ja Ilves teki kaksi maaleistaan maalin takaa. Se oli tärkeä voitto ja hyvä tsemppaus.

Ilveksen haluttomuus ja huono joukkuehenki on ollut Ilveksen tavaramerkki pitkään. Täällä samat nimimerkit käyvät selittämässä, että huonosta joukkuehengestä ei ole mitään todisteita. Se, että joukkuetta ei kiinnosta, penkki on kuollut, pelaajat eivät laita itseään likoon tai valmistautuvat huonosti peleihin on valitettavasti juuri sitä. Täällä ollaan pitkään haluttu Ilvekseen johtavia pelaajia, jotka pistävät perseilijät ruotuun, mutta näin ei ole tapahtunut. On tietysti kaikkien vastuulla tämäkin asia, mutta peräänkuulutan vahvempaa kapteenistonkin vastuuta tästä. Supit ja Frimanit vaikuttavat liian kilteiltä pistämään meidän velttoa runkoa ruotuun.
Tai Kontiolat tai Tikat. Vaikea kysymys, että kuka sitten olisi sellainen johtaja, joka yksinään pistää rungon ruotuun. Helpompi huudella vierestä.

Minä en usko, että tuollaista supermiestä edes on saatavilla.

Paatelainen

Luottopelaaja
Tai Kontiolat tai Tikat. Vaikea kysymys, että kuka sitten olisi sellainen johtaja, joka yksinään pistää rungon ruotuun. Helpompi huudella vierestä.

Ei varmasti kukaan yksin pysty siihen vaan se vaatii kyllä useamman vahvan kaverin ja toimintakulttuurin missä lepsuilua ei sallita. Ilveksessä sellaista ei selkeästi löydy. Sellaista joukkuehenkeä kuitenkin vaadittaisiin menestymiseen, että tuollaista alisuorittamista ja huijaamista ei hyväksyttäisi. Ilveksessä näkee, että siellä liian helppo mennä siihen kiukuttelu ja mua ei kiinnosta moodiin, jossa käännetään selkä viimekädessä joukkueelle, valmentajalle ja faneille.

Paatelainen

Luottopelaaja

Kontiolat ja Tikat on kyllä siinä kaikkein huvittavin esimerkki, että tuolla kaudella he olivat ne jotka olisi pitänyt pistää ruotuun ja johtavina pelaajina näyttivät kyllä niin huonoa esimerkkiä. On päivän selvää, että muilta ei voida vaatia mitään, jos itse laistaa ekana rivistä.

Soho

Tähtipelaaja
Kontiolat ja Tikat on kyllä siinä kaikkein huvittavin esimerkki, että tuolla kaudella he olivat ne jotka olisi pitänyt pistää ruotuun ja johtavina pelaajina näyttivät kyllä niin huonoa esimerkkiä. On päivän selvää, että muilta ei voida vaatia mitään, jos itse laistaa ekana rivistä.
Tätä juuri tarkoitin. Kokeneita pelaajia, joiden olisi pitänyt olla johtajia, mutta ilmeisesti olisivat tarvinneet itse kaitsijaa. Hyvä esimerkki siitä, että aina se kokemuskaan ei ole kaikki kaikessa.

Minä en usko, että tämä homma on yhdestä kapteenista kiinni. Enkä pysty ulkopuolelta sanomaan, että Niklas Friman on liian kiltti.

Kontiolamaisen sentterin kyllä ottaisin tuonne joukkueeseen mukaan riemusta kiljuen.

VärienTunnustaja

Luottopelaaja
Jonkinlainen pysyvyys/jatkuvuus yhdistää.

Kuinka vaan mutta onhan nämä muutamat vuodet olleet härdelliä meidän ilveksessä.
Tämä vaihtuvuusasia on täällä tilastoilla todistettu jo useampaan kertaan, eli Ilves ei ole mitenkään eronnut joukosta jos vertaa muihin liigaseuroihin...

ipa1970

Luottopelaaja
Meillä taitaa olla sellainen nippu jossa on jäänyt vajaaksi vähän joka nurkasta.
Johtajuus varmasti yksi näistä

Ainakin supin 500 matsin kolumnissa myrrä osuvasti kertoi tämän luonteesta;

”Myrrä näkee Suomen seuralegendan aseman sen kautta, miten hän arjessa ja peleissä toimii.

– Kilpailijan luonne on se, millä on hän on tuota seuraa vienyt eteenpäin. Hän haluaa voittaa jokaisen tilanteen ja ottelun, ja se on suurempaa johtajuutta kuin se, että mouhoaa kopissa.

– Eemeli ei esitä mitään. Hän ymmärsi itsekin joskus, että koppiin tarvitaan muut miehet, kontiolat, miehot ja virtaset, pitämään älämölöä.”

Onko friman ainoa jolla potkua potkia nippua eteenpäin?

Omaan silmään pistää vahvasti että joukkueen ongelma on kuitenkin laajempi.
Palasia puuttuu useasta nurkasta;
-Johtajuus?
-Sentteristö?
-Kamppailuvoima/santapaperi?
-Liike/pelinopeus-raskasjalkainen rosteri?

Vaikea yhtälö on hölöllä ratkaista.
Muutokseen tarvitaan isoja muutoksia joukkueeseen.
Kolme laatupelaajaa sisään , pari ulos.

Jälkimmäiset vaikea toteuttaa, ensimmäiset lähes mahdoton toteuttaa.

Itse lähtisin metsästämään liigatasolle kovan luokan ykkös senaa.
Tähän rahaa kiinni.
Mäntykiven uskon nostavan tasoaan kun pääsee ”pienempään rooliin”, ikään kuin jakamaan tulospainetta haastajana kakkos senan paikalta.

Tähän päälle kun vielä löytyisi suoraviivainen maaliahne kanukki laituri.

Kuten mainittu, tässä kohtaa korjausliikkeet maksaa, tehdyt virheet maksaa.

Pok

Tähtipelaaja
Mistään ei saa kesken kauden liigatasolle kovan luokan ykkössenaa paitsi hirveällä tuurilla. Ei rahallakaan. Schnarr esimerkiksi oli viime kaudella arpa joka voitti. Oli edellisellä kaudella takonut O'Learymaiset 9 pongoa AHL:ssä.

Toki joku arpa voidaan hankkia, mutta lähes varmasti ei tulisi olemaan läheskään Mäntykiven tasoa.

Ennakkonkin kovia laitureita on mahdollista saada kesken kaudenkin nimenomaan rahalla, mutta vaikeaa sekin on. Tähän kuitenkin itse panostaisin sentteriarpojen ostamisen sijaan.

Stefan

Vakiokokoonpanossa
Vaikken allekirjoita kaikkea Tillu kritiikkiä niin tästä joukkuehengestä oon kirjotellut jo useamman vuoden. Kopissa on jotain hämärää. Oon käsityksessä että se on yksi syistä miksi Eemeli ei ole kapteeni ja Friman on. Mutta ei yksi kapteeni saa muutettua valloillaan olevia asioita, joukkueen sisältä on kummuttava halu ja tuki kapteenille siihen muutokseen. Yksittäisiä pelaajia voidaan laittaa ruotuun, mutta yksikään kapteeni tai valmentaja ei lähde sotaan koko joukkuetta vastaan, koska se kääntyy häntä itseään vastaan.

Eetu Fucking Mäkiniemi

Luottopelaaja
On tai luulisi Timolla olevan kädet täynnä töitä. Vaihtokauppoja voisi hyvinkin hieroa. Mutta silti niin että joukkueen henki/dynamiikka ei kärsi liikaa.
Pelimerkkejä olisi ainakin:
Könönen
Najman

Sisään sena ja laituri.

Ps. missä se julkistus luuraa??
Edelleen kuulin että se laituri on jo sisällä..? Mikä sitä julkistusta voi viivyttää en ymmärrä?

Iker78

Vakiokokoonpanossa
31915DA2-70C7-4A0E-B155-1BC92C52CDD7.jpeg

Janko

Luottopelaaja
Edelleen kuulin että se laituri on jo sisällä..? Mikä sitä julkistusta voi viivyttää en ymmärrä?
Kannattaa ehkä arvioida lähteesi luotettavuus uudestaan sillä siihen tahtiin nämä sun "huhut" menevät päin sitä itseään.

Lerppu

Luottopelaaja
Tämän illan voitolla heitettiin ämpärillinen vettä valtoimenaan roihuavaan pihasaunaan.

Toki Ilveksen voitto aina lämmittää mieltä. Sitten kun ajattelee, että tällä porukalla pitäisi pelata kultamitalista keväällä, niin parempi antaa sen homeisen saunan palaa karrelle, niin päästään joskus valamaan perustuksia valoisampaa tulevaisuutta varten.