Timo Koskela - Ilveksen urheilujohtaja

rakitic

Luottopelaaja
Hienoa, nyt pystytään jo sanomaan ääneen se minkä kaikki näkee. Johto säikähti viime kautta, ja naapuri painoi lisää kaasua. Iskettiin säästöä ja yhdistettynä huonoon joukkueenrakentamiseen kaikki voi nähdä lopputuotteesta. Tilanne on tämä.

Olen samaa mieltä, että tavallaan turha näitä itsestäänselvyyksiä on monessa paikkaa toitottaa, mutta kyllä isompi kysymys on se, miksi nämä opetuslapset käyvät jokaketjussa selittämässä, että ei mitään säikähdetty ja Tillu on kasannut oikein kilpailulykyisen joukkueen.
Tämä. Täällä pyritään jokainen moka selittämään jotenkin parhain päin. Ei olla valmiita katsomaan asiaa neutraalisti ja toteamaan, että vituiksi meni, jälleen kerran.

Mouhot mokasi bisnekset, mitä tapahtui? Osakeanti pystyyn ja isosti kiinni johonkin toiseen bisnekseen. Mouhojen juniorit kyykkäsi, mitä tehtiin? Ostettiin kaikkien muiden parhaat junnut ja laitettiin homma kuosiin. Jos joku osa-alue on vajaa joukkueessa, mitä tehdään? Ostetaan laatujätkät varmistamaan, että kilpailukyky on paras mahdollinen keväälle. Mitään ei jätetä sattuman varaan. Ei toivota. Ei selitellä joka kerta, kuinka vika on jonkun muun. Seliseli hallitus, seliseli huono vetovoima, seliseli Ruotsin ja Sveitsin maksukyky, seliseli veroraja, seliseli kuivat markkinat.

Ja edelleenkin odotan, että joku kertoo, kuinka Timo on onnistunut kehittämään junnupuolta kuuden vuoden aikana? Vastauksien ei tarvitse sisältää selittelyä vanhasta johdosta, kiitos :)

Tekeminen ratkaisee kaiken :)

Paatelainen

Luottopelaaja
En sanoisi katastrofikaudeksi kun ei tehty edes tappiollista tulosta. Tuollaiselta sen menon siirtomarkkinoilta pitääkin näyttää jos halutaan mouhoja haastaa.

Kyllä tuo oli täydellinen epäonnistuminen vaikka kuinka selität taas mustaa valkoiseksi. Isoimpia Ilvesyhteisön kyykkäyksiä pitkiinpitkiin aikoihin.

jurgen

Tähtipelaaja
En sanoisi katastrofikaudeksi kun ei tehty edes tappiollista tulosta. Tuollaiselta sen menon siirtomarkkinoilta pitääkin näyttää jos halutaan mouhoja haastaa.
Täydellinen katastrofikausi!

Janko

Luottopelaaja
Kerrotko taas kuinka Björkqvist on kauan kaivattu ratkaisu Ilveksen kovuusongelmiin, tuo mukavasti fyysisyyttä kärkiketjujen ja ykkös YV:n maalineduspeliin. Ja tuossa toisessa viestissä juuri kerrot kuinka edelliskautena tuotiin luksushankintana pakkia riviin ja sitten täydellisen mahalaskun seurauksena jätettiin Mattilat ja ostettiin Nättiset ja Björkqvistit. Ei, mehän ei säikähdetty ja siirrytty takaisin tarkanmarkanpeliin. Huh, simmut kiinni ja eteenpäin.
Näinhän se on varmasti mennyt että tiedostaen jätettiin Mattilat veks ja tuotiin Nättistä ja Björkqvistiä sisään.

Voi vittu mitä menoa.

• Tykkää
Reactions: M22

Janko

Luottopelaaja
Kyllä tuo oli täydellinen epäonnistuminen vaikka kuinka selität taas mustaa valkoiseksi. Isoimpia Ilvesyhteisön kyykkäyksiä pitkiinpitkiin aikoihin.
Katastrofikaudella viittasin vain ja ainoastaan taloudelliseen kauteen, älä vääristele sanojani.

Ei se voi olla mikään katastorifikausi jos ei tehdä perkele edes tappiota.

Janko

Luottopelaaja
Täydellinen katastrofikausi!
Sovitaanko että sinä et osallistu tähän keskusteluun kun ei sinulla ole siihen mitään annettavaakaan, kiitos.

Viimeksi muokattu:

M22

Luottopelaaja
No ihan varmasti otti. Väitätkö kirkkain silmin, että Tillu on hukuttanut tähän rosteriin sellaiset rahat? Jotain rajaa nyt näihin valkopesuihin.
Väitänkö minä jotain? Luitko oikeasti mun kysymyksen? Minä kysyi budjettien eroista viime syksynä ja tänä syksynä niin sää alat reuhuamaan jostain valkopesusta ja höpiset sekavia mun väittämistä.
Itse en edes muista mikä ero noilla budjeteilla on ja siksi kysyin, mutta ilmeisesti se ero ei ole kovin suuri, kun noin raakasti meni tunteisiin
Mitä tulee sitten siihen, että mennäänkö jotenkin säästölinjalla, niin hyvin voi olla että näin on ja esim viime kauden kaltaiset hankinnat (Clendening ja Niku) jäävät tekemättä. Toinen kysymys on sitten, että onko sellaisia edes tarjolla tänä vuonna, sitähän ei vielä tiedetä.
Mitä tulee budjettiin, niin minä en tiedä paljonko Ilves tämän hetkiselle joukkueelle maksaa, etkä muuten tiedä sinäkään. Mutta jos ilmoitettu budjetti on, oliko se nyt kolmanneksi tai neljänneksi suurin koko liigasta, niin puheet johdon säikähtämisestä ja jostain hirmuisesta säästökuurista nyt ovat (Kalle Päätalon sanoin) "yhtä kuin hevonen veteen paskantaisi, polske vaan kuuluu". Ja ennen kuin alat vakuuttamaan nykyisen joukkueen halpuutta tai jotakin vastaavaa, niin kertaa vielä, että mitä tarkoittaa "budjetti".

toskala

Luottopelaaja
Katastrofi tulee varmasti, jos menestystä ei tule.

Tapparako ei sitten vedä joka kausi ALL-IN?

Aina se vaan voittaa - vai puolivaloilla?

Heillä on tarjota pelaajille se mahdollisuus hypätä valmiiseen menestysjunaan. Heillä myös on seurassa niin helkkaristi tietotaitoa siitä kuinka niitä mestaruuksia voitetaan että sitä tuskin saadaan kiinni vain yksi Koskela potkimalla mäelle. Sen näkee sitten aikanaan pystyykö jalkapallopuoli tuottamaan sen tarvittavan lisärahan että pystytään niitä nimekkäitä joukkueita kokoamaan koska pelkkä kiekko tuotteena ei enää liigassa(kaan) joukkueita elätä vaan niitä sivutuloja kaivataan.

Ja vaikka ärsyttää varmaan tämä minun lässytys, niin sen verran tässä on tullut ikää että on huomannut että ei se kiukuttelu ja naapurin menestyksen manaaminen Ilvestä auta. 20 vuotta alkaen "poika ja Ilves" - projektista on tämä Ilveksen kannattaminen ollut yhtä sitkuttelua. Koko ajan on pitänyt odotella että se Ilveksen kannattaminen muuttuu euforiaksi SITTEN KUN tapahtuu joku X. Nyt pitäisi sitten varmaan odottaa että menestys alkaa sitten kun Koskela potkitaan pellolle ja saadaan joku oikea utj. sen tilalle? Ei kiinnosta enää. Minulle jokainen kausi on tästä lähtien potentiaalinen menestyskausi.

Jos tuosta hienosta futiksen kaudesta jotain voi ja kannattaa oppia oli se, että voittajat ei koskaan luovuta eikä luovuttajat koskaan voita. Oli siinä futis-Ilveksenkin kaudessa vaikeita hetkiä ja kirveleviä tappioita, joita manattiin ja uskottiin että nyt meni mestaruussauma, mutta niin oltiin vaan se syksyn paras joukkue ja tehtiin kaikki mahdollinen. Sille ei tietysti Ilves mitään voi että 4 mahdollisuudesta huolimatta mikään joukkue ei saanut niistettyä KuPSilta sitä 2 pistettä. Mutta se antoi uskoa että vaikka välillä voi näyttää huonolta, sillä voi menestyä että on parhaimmillaan kun sillä on oikeasti väliä eikä luovuta kautta jo marraskuussa.

Janko

Luottopelaaja
Mieti sitä ja lue samalla Ismo Lehkosen kommentit meidän Timon suorituksista.
Tästä huomaa että sulle on aivan sama kuka tai millä perustein Timoa kritisoidaan niin kaikki käy.

Jos on Lehkosen menoa kuunnellut viimeiset parisen vuotta niin tuota ei voi pitää mitenkään uskottavana kaveri enää.

jurgen

Tähtipelaaja
Heillä on tarjota pelaajille se mahdollisuus hypätä valmiiseen menestysjunaan. Heillä myös on seurassa niin helkkaristi tietotaitoa siitä kuinka niitä mestaruuksia voitetaan että sitä tuskin saadaan kiinni vain yksi Koskela potkimalla mäelle. Sen näkee sitten aikanaan pystyykö jalkapallopuoli tuottamaan sen tarvittavan lisärahan että pystytään niitä nimekkäitä joukkueita kokoamaan koska pelkkä kiekko tuotteena ei enää liigassa(kaan) joukkueita elätä vaan niitä sivutuloja kaivataan.

Ja vaikka ärsyttää varmaan tämä minun lässytys, niin sen verran tässä on tullut ikää että on huomannut että ei se kiukuttelu ja naapurin menestyksen manaaminen Ilvestä auta. 20 vuotta alkaen "poika ja Ilves" - projektista on tämä Ilveksen kannattaminen ollut yhtä sitkuttelua. Koko ajan on pitänyt odotella että se Ilveksen kannattaminen muuttuu euforiaksi SITTEN KUN tapahtuu joku X. Nyt pitäisi sitten varmaan odottaa että menestys alkaa sitten kun Koskela potkitaan pellolle ja saadaan joku oikea utj. sen tilalle? Ei kiinnosta enää. Minulle jokainen kausi on tästä lähtien potentiaalinen menestyskausi.

Jos tuosta hienosta futiksen kaudesta jotain voi ja kannattaa oppia oli se, että voittajat ei koskaan luovuta eikä luovuttajat koskaan voita. Oli siinä futis-Ilveksenkin kaudessa vaikeita hetkiä ja kirveleviä tappioita, joita manattiin ja uskottiin että nyt meni mestaruussauma, mutta niin oltiin vaan se syksyn paras joukkue ja tehtiin kaikki mahdollinen. Sille ei tietysti Ilves mitään voi että 4 mahdollisuudesta huolimatta mikään joukkue ei saanut niistettyä KuPSilta sitä 2 pistettä. Mutta se antoi uskoa että vaikka välillä voi näyttää huonolta, sillä voi menestyä että on parhaimmillaan kun sillä on oikeasti väliä eikä luovuta kautta jo marraskuussa.
Nyt oli asiallinen kirjoitus, kiitos.

Itse olen nähnyt 1985 mestaruuden ja sen jälkeen yhden finaalin. Jo alkaa riittämään.

Ilveksen tulee toimia kuten naapurin, koota poppoo valmiiksi ennen kauden alkua ja vahvistaa sitä tarpeen tullen.

Tuohon meillä ei vielä ole rahkeet riittäneet. Valitettavasti.

Siksi kritisoin tapahtumia, että jonnetkin tietäisivät mistä puhutaan.

Ilves ei ole voittanut kiekon puolella sitten yhtään mitään vuoden -85 jälkeen, pl. junnut ja naiset.

Ehkä Hölö on se, joka herättää... mutta oikeasti, antakaa edes kunnon pelurit tai edes vahvistukset.

rakitic

Luottopelaaja
Tästä huomaa että sulle on aivan sama kuka tai millä perustein Timoa kritisoidaan niin kaikki käy.

Jos on Lehkosen menoa kuunnellut viimeiset parisen vuotta niin tuota ei voi pitää mitenkään uskottavana kaveri enää.
Meinasin lisätä tämän, kun äsken kaverin kanssa viestittelin. Hän laittoi minulle "Turha sinne on tuota kirjoittaa, sieltä posipenat tulee vain kertomaan kuinka Lehkonen on samaa tasoa kuin Sihvonen ja muut pellet." Ei montaa minuuttia mennyt, niin sieltä se pamahti :D Noh, eiköhän Janko tiedä asiat paremmin. Ja näin on taas pyyhitty paskat maton alle. :)

Yohan

Luottopelaaja
Lehkonen on kyllä hämmästyttävän tuuliviiri nykyään mielipiteissään siihen nähden, että on kauan ollut ammattilaisena kiekkoilun ytimessä ja varmasti nähnyt erilaisten joukkueiden kausien kehityskulkuja sekä syklejä sisältäkin käsin. Nyt muutellut jo alkukauden aikana kolmeen kertaan mielipidettään Ilveksestä aivan täysin sen mukaan, minkälaista tulosta ja millaisia jaksoja ollut.

Janko

Luottopelaaja
Meinasin lisätä tämän, kun äsken kaverin kanssa viestittelin. Hän laittoi minulle "Turha sinne on tuota kirjoittaa, sieltä posipenat tulee vain kertomaan kuinka Lehkonen on samaa tasoa kuin Sihvonen ja muut pellet." Ei montaa minuuttia meni, niin sieltä se pamahti :D Noh, eiköhän Janko tiedä asiat paremmin. Ja näin on taas pyyhitty paskat maton alle. :)
Kannattaa ehkä tutustua Lehkosen ulostuloihin viimeisen parin vuoden aikana niin ymmärrätte kaverisi kanssa miksi näin.

rakitic

Luottopelaaja
Kannattaa ehkä tutustua Lehkosen ulostuloihin viimeisen parin vuoden aikana niin ymmärrätte kaverisi kanssa miksi näin.
Ymmärrän tuon pointin kyllä. Kerrotko arvon palstatietäjä hieman tuosta junioripuolen kehityksestä? Miten hommat on parantunut kuuden vuoden aikana? Lillukanvarsiin kyllä tartutaan, mutta antaa kuulua nyt sitten ihan asiaa :)

toskala

Luottopelaaja
Meinasin lisätä tämän, kun äsken kaverin kanssa viestittelin. Hän laittoi minulle "Turha sinne on tuota kirjoittaa, sieltä posipenat tulee vain kertomaan kuinka Lehkonen on samaa tasoa kuin Sihvonen ja muut pellet."

Yhden yhtäläisyyden olen huomannut niin Sihvosessa, Lehkosessa kuin vaikka Savolaisessakin. Nämä on kuulemma aina nähneet, ei pelkästään Ilveksen, vaan muidenkin joukkueiden puutteet, heikkoudet ja kipukohdat jo hyvissä ajoin, joskus jopa elokuun harjoituspeleissä. Jostain kumman syystä nämä tulevat sitten julkisuuteen kertomaan ne asiat jotka ovat tienneet jo piiitkän aikaa etukäteen vasta sitten kun joukkueille iskee se huonompi jakso.

60- ja 70-luvulla mainetta niittäneeltä selvännäkijä Aino Kassiseltakin kysyttiin aina jonkun lento-onnettomuuden yms. jälkeen että oliko tämä nähnyt sen jo ennalta. Aina oli kuulemma ollut tästä asiasta jo etukäteen tietoinen.

Janko

Luottopelaaja
Ymmärrän tuon pointin kyllä. Kerrotko arvon palstatietäjä hieman tuosta junioripuolen kehityksestä? Miten hommat on parantunut kuuden vuoden aikana? Lillukanvarsiin kyllä tartutaan, mutta antaa kuulua nyt sitten ihan asiaa :)
Eikös junnuihin alettu panostaa kunnolla vasta pari-kolme kautta sitten? Tottahan se on että parempaan olisi pitänyt pystyä jo ennen sitä, mutta:

Ei kai nyt kukaan oleta että ne korjaustoimenpiteet ruohonjuuritasolla näkyy heti ja välittömästi myös U20 sarjassa?

Tuloksia jos katsoo U16 ja U18 osalta niin näyttää siltä että parempaan päin homma on menossa, vihdoin ja viimein.