Uudet pelaajat tuo uutta virtaa ja energiaa. Samalla saadaan näitä alisuorittajia sivuun ainakin hetkeksi. Ei se huonompaan ainakaan enää voi mennä. Sehän siinä ajatus on että saataisiin VAHVISTUKSIA, eikä näitä tusinaukkoja mitä löytyy jo ihan tarpeeksi. Se voi vapauttaa niitä lukkoja ja onnistumisia.
Ostan osittain tämän ja sitä olen itsekin sanonut että vahvistusta tarvitaan. Tällä hetkellä alisuorittajien kokoonpanosta poistaminen vaatisi sellaista yhdeksän hyökkääjän ja viiden puolustajan hankintaa. Omalla tasollaan vetää ehkä Latvala, Päkkilä, Koskiranta, Bau ja varauksin Tikka ja Räty. Näkyy myös siinä, että näille joudutaan antamaan liian isoa roolia kun Päkkilä pelaa ykkösessä, Koskiranta kakkosessa ja Latvala oli tänään kentällä kun pelattiin kuudella. Siksi en uskokaan että vaikka uudet pelaajat tuo uutta energiaa, että he maagisesti nostavat muiden tasoa. Täytyy muistaa ettei Turkulainenkaan ole useampaan kauteen pelannut voittavassa joukkueessa. Hyppy huonon joukkueen tähdestä pelaajaksi jolta odotetaan isoja temppuja menestystä tavoittelevassa joukkueessa on iso. Gardinerhan valahti HIFK:ssa välillä kolmanneksitoista hyökkääjäksi, Markus Nenonen ei pystynyt murtautumaan Tapparassa edes kokoonpanoon (toki Nenosella kävi myös huonoa tuuria Haapalan tilanteen suhteen). Ensimmäinen askel on nyt minun mielestä se, että tuosta porukasta mitä meillä nyt on revitään kaikki irti, vaikka hankintoja tulisi nopeastikin niin todennäköisesti keskiviikkona on vielä käytettävissä tämä sama ryhmä mikä meillä nyt on (miinus Tikka ja Ikonen) ja siitä on revittävä irti paljon enemmän jo keskiviikkona. Mulla ei ole lääkkeitä siihen miten se tapahtuu, mutta valmennuksella on oltava, keskiviikkona on edessä viides peli putkeen jossa ei olla huonommalla rosterilla liikkeellä kuin vastustaja, neljä edellistä on nyt hävitty.