Timo Koskela - Ilveksen urheilujohtaja

Luottopelaaja
Reagoidaan tarpeisiin? Eikai mistään joukkueesta tiedä ennen ensimmäistäkään peliä, että miten ne palaset toimii yhdessä?

Tillua voi kyllä kritisoida tämän kauden joukkueesta, mutta tää nyt on jo ihan vitun naurettavaa.
Tarpeet näki kyllä ennen kauden alkua. Ihan turha selittää, että osaava urheilujohtaja ei tietäisi Meskasen olleen aivan täysin riittämätön kärkiketjuihin ja sitä, että meiltä lähti Ikosen, Palven, Kodytekin ja Nymanin lähtiessä 80+ maalia ja sisään tuli 16 maalin Lööke ainoana maalintekijäksi profiloituvana. Väität, että tuota tarvetta ei nähnyt ennen kuin Mesen oltiin nähty sohlailevan kakkosketjussa parikymmentä peliä? Se jos jokin on naurettavaa.

Toutain

Luottopelaaja
Reagoidaan mihin? No virheisiin. Miksi asioita täytyy kaunistella?

Niin vai rumenteletko sinä niitä?

Sillä on täysin normaalia, että urheilujoukkueita - myös menestyviä - rakennetaan kesken kauden. Enemmän tai vähemmän epäonnistuneita pelaajia lähetetään matkoihinsa, tehdään hankintoja jne. On myös ihan tavallista, että hierarkia joukkueen sisällä kehittyy: osa pelaajista siirtyy pienempään rooliin kuin alun perin ajateltiin, osa suurempaan. Miksi juuri nyt Ilveksen kohdalla tämä kaikki pitäisi paketoida virheiden paikkailemisen narratiiviin? :)

Mun puolestani voidaan ihan hyvin puhua myös virheiden paikkailemisesta, sillä sekin on aivan normaalia reagointia, jota toiset tekevät paremmin kuin toiset. Itse puhun silti mieluummin reagoinnista, koska virheitä on suhteellisen hankala määrittää. Kaikki heikkoon lopputulokseen johtavat päätökset/rekrytoinnit eivät ole virheitä, ja on vaikea määrittää, mitä olisi pitänyt tietää etukäteen ja mitä ei. Olen silti täysin vakuuttunut siitä, että virheitäkin on tehty ja niiden paikkailu on osa reagointia.

Subjektiivisella näkemyksellä joukkueen rakentamisesta sanon, että hyvää ja huonoa, kaiken kaikkiaan tällä hetkellä sellainen "ihan ookoo". Ei enempää, ei vähempää.

Blackhawk

Luottopelaaja
Reagoidaan mihin? No virheisiin. Miksi asioita täytyy kaunistella?
Voi vittu. Jos ja kun se on alunperin strategiana täydentää joukkuetta kauden aikana(kuten on tuotu julki, joukkue on valmis siirtorajalla!), niin aika saapas saa olla kun viitsii jauhaa vaan omaa hölynpölyään virheiden paikkaamisena.

Luottopelaaja
Kesken kauden tehtävät hankinnat on muutenkin vähän tuurista kiinni mitä sattuu olemaan ja tulemaan tarjolle. Nyt kävi onni, että osui hyvät palaset, mutta mitäs sitten, jos nämä eivät olisikaan vaihtanut seuraa kesken kauden? Mitään takeita ei siitä ollut ja oltaisi yhtä hyvin voitu päätyä ''katsellaan, mutta kuivat markkinat'' linjaan.

Rauno Repomies

Tähtipelaaja
Koska viimeksi meillä on ollut tällainen ”kädetön möyrijä”? Nämähän on ollut ihan satuolentoja Ilveksessä.

Vesa Viitakoski ja Raju-Eki Rajamäki, nyt Calle

Toutain

Luottopelaaja
Kesken kauden tehtävät hankinnat on muutenkin vähän tuurista kiinni mitä sattuu olemaan ja tulemaan tarjolle. Nyt kävi onni, että osui hyvät palaset, mutta mitäs sitten, jos nämä eivät olisikaan vaihtanut seuraa kesken kauden? Mitään takeita ei siitä ollut ja oltaisi yhtä hyvin voitu päätyä ''katsellaan, mutta kuivat markkinat'' linjaan.

Olisi ihan hyvin voinut tapahtua niin, että Stransky olisikin ollut sitä tai tätä ja olisi ihan hyvin voinut tapahtua vaikka mitä kaikkea. Jos ei oltaisi saatu juuri näitä pelaajia, jotka nyt saatiin, oltaisiin varmaankin saatu jotain muuta. Voihan näitä pyöritellä miten tahtoo, mutta kuinka oleellista se sitten on. Mielestäni on hieman ironista, että puhut siitä, kuinka muut kaunistelevat asioita, kun itse käännät jokaisen tekijän negatiiviseen suuntaan ja aika ristiriitaisesti vielä. Epäonnistuneet pelaajat ovat yksiselitteisesti virheitä ja onnistuneet kesken kautta tehdyt hankinnat enemmän tai vähemmän tuuria ja sattumaa jne.

Mä en edelleenkään anna Tillulle tästä kaudesta tähän mennessä kiitettävää arvosanaa, enkä oikeastaan edes hyvää, jos kouluarvoasteikolla mennään, ja silti mun mielestäni sun kirjoituksesi aiheesta ovat todella vääristeleviä ja/tai vääristyneitä.

ja 23 muuta

Vakiokokoonpanossa
En ole asuantuntija, mutta luulen ettei tohon ole yhtä oikeaa vastausta.

Onhan siinä myös riskiä, että ennen kautta joukkue on täynnä ja rahat käytetty.

Ja myös siinä on riskinsä, että jätetään joukkue ja kassa auki.

Jos kaikki massit olisi käytetty kauden alkuun mennessä niin meillä ei olisi tätä kovaa jälkeenpäin tullutta kolmikkoa. Olisiko ennen kautta löydetty vastaavat, epäilen.

Edelleenkään en kaikkia Tillun hankintoja ymmärrä, mutta lokaa en anna. Antaisin jos keskikaista olisi jätetty vajaaksi, mutta silloin senhetkisillä tiedoilla Najman vaikutti hyvältä ja Nättinenkin ookoolta.

Se on hyvä kysymys miksi meiltä lähti järkyttävä määrä maaleja, mutta ketään supermaalaajaa ei hankittu Lööken lisäksi.

Luottopelaaja
Olisi ihan hyvin voinut tapahtua niin, että Stransky olisikin ollut sitä tai tätä ja olisi ihan hyvin voinut tapahtua vaikka mitä kaikkea. Jos ei oltaisi saatu juuri näitä pelaajia, jotka nyt saatiin, oltaisiin varmaankin saatu jotain muuta. Voihan näitä pyöritellä miten tahtoo, mutta kuinka oleellista se sitten on. Mielestäni on hieman ironista, että puhut siitä, kuinka muut kaunistelevat asioita, kun itse käännät jokaisen tekijän negatiiviseen suuntaan ja aika ristiriitaisesti vielä. Epäonnistuneet pelaajat ovat yksiselitteisesti virheitä ja onnistuneet kesken kautta tehdyt hankinnat enemmän tai vähemmän tuuria ja sattumaa jne.

Mä en edelleenkään anna Tillulle tästä kaudesta tähän mennessä kiitettävää arvosanaa, enkä oikeastaan edes hyvää, jos kouluarvoasteikolla mennään, ja silti mun mielestäni sun kirjoituksesi aiheesta ovat todella vääristeleviä ja/tai vääristyneitä.
No eikö ne sinusta ole sattumaa vedonlyönnien asiantuntija, kun olet? Kuivia markkinoita täällä jaksetaan aina muistuttaa, kun pelaajia ei näy ja vertaillaan mitä muihin Liigaseuroihin on mennyt, niin ei niitä huippupelaajia ihan hirveästi ole tullut. Toki tästä Tillulle sulka, että nämä tänne sai, mutta kyllä siinä sattumalla ja tuurillakin oli tekemistä. Ihan hyvin ei olisi välttämättä irronnut kuin Nikolishnia, tai Beckiä.

En näissä kirjoituksissani kyllä ole vääristellyt yhtään mitään?

Viimeksi muokattu:

Janko

Luottopelaaja
Koska viimeksi meillä on ollut tällainen ”kädetön möyrijä”? Nämähän on ollut ihan satuolentoja Ilveksessä.

Vesa Viitakoski ja Raju-Eki Rajamäki, nyt Calle
Veskulla oli pehmeet kädet ainakin rankkareissa. Vettä korvasta ja lötä pussiin.

Luottopelaaja
Tartun nyt vielä tähän. Annat arvosanaksi 6-7, mutta virheitä ei ole silti tehty ja niitä paikkailtu? Mistä kohdassa olet edes kanssani eri mieltä? 6-7 ei ole hyvä arvosana ja silloin kaiketi virheitä on tehty ja ehkäpä jopa paikkailtu.

Lima

Luottopelaaja
Kai se ihan normaalia on lähteä vajaalla budjetilla kauteen. Annetaan alkukaudesta nuoremmille vastuuta ja katsotaan rauhassa mihin pelipaikalle tarvitaan vahvistuksia joko loukkaantumisten tai odotettua huonompien peliesitysten takia. Osa hankinnoista voi olla alunperinkin hankittu arpoina tyyliin Lööf, Räty, Väisänen, Björkqvist ym. Jos arvoista tulee voitto, niin sille paikalle ei tarvitsekaan hankkia vahvistusta kesken kauden vaan se raha voidaan käyttää jonkun muun korvaamiseen tai laittaa säästöön.

Lima

Luottopelaaja
Se on hyvä kysymys miksi meiltä lähti järkyttävä määrä maaleja, mutta ketään supermaalaajaa ei hankittu Lööken lisäksi.
Edeliskauden joukkueen maalintekotaito oli luultavasti liigahistorian kovin. Oli Ikonen, Nyman, Meskanen, Kodytek, Mäntykivi, Palve, Glendening, Niku, Pelli ym. Ilves oli reagoinut vähän yli, kun oli edelliset pudotuspelit kaatunut maalintekotaidon puutteeseen. Toki tuossa vähän sattumaakin, kun omista junnuista tuli Nyman ja Meskanen tuli vanhana pelaajana takaisin. Luultavasti näitä pelaajia ei olisi hankittu, jos näillä ei Ilves taustaa olisi ollut.

Eetu Fucking Mäkiniemi

Luottopelaaja
Ei lähellekään. Ja joidenkin pelaajien palkkapusseja on kyllä yliammuttu ja rajusti. Joku Najmaninkin foorumitotuudeksi muotoutunut 200.000€ täysin höpöä.
En ehtinyt lukea tulevia sivuja, mutta tartun vähän tähän. En kuitenkaan juuri sinun tektstiisi.

Se että Najman on nyt pelannut selvästi alle kaikkien odotusten saattaa näyttää nyt siltä että tuskin tuota hintaa on maksettu.

Mikäli oli pistepörssin kärkikahinoissa ja esiintyisi edukseen kärkisentterinä voisi olla totuus että sen tason sentteri ottaa ton n. 200k helposti tänä päivänä.

Asylum

Luottopelaaja
En ehtinyt lukea tulevia sivuja, mutta tartun vähän tähän. En kuitenkaan juuri sinun tektstiisi.

Se että Najman on nyt pelannut selvästi alle kaikkien odotusten saattaa näyttää nyt siltä että tuskin tuota hintaa on maksettu.

Mikäli oli pistepörssin kärkikahinoissa ja esiintyisi edukseen kärkisentterinä voisi olla totuus että sen tason sentteri ottaa ton n. 200k helposti tänä päivänä.
Najman-huhu nosti päätään jo aikalailla vuosi sitten muistaakseni. Siihen mennessä hänellä oli 38p runkosarja Tshekissä alla. Ei varmana ole maksettu mitään 200.000€ niillä näytöillä.