Timo Koskelalle kenkää!

Monesta asiasta voi olla sitä ja tota ja semmoista mieltä, mutta yhdestä asiasta olen hallituksen kanssa samaa mieltä. Täsmä rahoittaminen tiettyyn pelaajan on lopun alkua. Tuotteen pitää olla kokonaisuutena niin loistava, että yhteistyökumppanit tulevat Ilveksen luo. Ilves sitten päättää, että kenet hankitaan. Ulkopuolinen täsmätahoitus menee lopulta siihen, etä sponsorit lypsetään lopulta kuiviksi näillä ”supertähtihyper-rahoituksella”.
Itse olen edelleen eri mieltä tästä. Ymmärrän kyllä, ettei voida olla jatkuvasti tekemässä jotain silmänkääntöhankintoja. Muuten koko touhulta menee pohja. Mutta jos esim. kesken kauden tehtävässä täsmähankinnassa tai Ikosen kaltaisessa casessa homma oikeasti jäisi kiinni esim. 50k eurosta (päästä heitetty luku, en usko yhteenkään liikkeellä olevaan huhuun asiasta), niin kyllä sellainen pitäisi yrittää saada kasaan yhteistyökumppaneiden kanssa tai vaikka kannattajakeräyksellä.

Tämä taitaa kuitenkin ottaa liikaa toimistopoikien luonnon päälle. Ollaan niin isoja ja mahtavia jne. ja mieluummin selitellään sitten medialle kaikki jonkun hankintapolitiikan ja toimintatapojan alle.

Viimeksi muokattu:
Seuraava lause on kuultu Ilves-kasvatilta joka pelailee muualla :

”Voi olla Tillun aikana vähissä omien poikien paluut”

Itse epäilen, että kyseessä on yhdistelmä UTJ:n toimintatapa + raamit, eli 50 / 50 pomonsa kanssa

Jos tarjoukset jäävät huhujen mukaan, joka kerta kymppitonneista kiinni, niin kysymys kuuluu haluatteko te tosissanne Koskela / Jalo / Seppä niitä Ilves kasvatteja.

Tämän kokoluokan yrityksessä tuollaisten summien pitäisi olla olemattomia.

Seuraava lause on kuultu Ilves-kasvatilta joka pelailee muualla :

”Voi olla Tillun aikana vähissä omien poikien paluut”

Itse epäilen, että kyseessä on yhdistelmä UTJ:n toimintatapa + raamit, eli 50 / 50 pomonsa kanssa
Koska Tillu ei maksa mitä pitää. :cool: Surullista kyllä kuulla ja saa nähdä saako näitä U20 junnuja nyt sidottuna pidemmillä sopimuksilla. Nää Ratiset ja Korhoset sais jättää hankkimatta ja tarjota samalla peliaikaa omille kasvateille.

Timo taitaa olla vain Jalon ja Sepän työkalu joka toteuttaa täysin valittua tapaa kasata jengi, nuukailemalla ja maltillisilla tarjouksilla. Ei toimita niin kuin isojen pitäisi, nykyään ollaan organisaationa jo yksi isoista liigassa.
Väliportaan pomo joka saa paskat niskaa kun isommat pomot säätää ja määrää.

Eiköhän anneta Tillun jo olla. Jos hänelle annettaisiin toisenlaiset käskyt ja ohjeet niin kyllähän hän niitä noudattaisi. Vai meinaako joku että ihan jatkosopimuksen kanssa toimii niiden vastaisesti.

Väliportaan pomo joka saa paskat niskaa kun isommat pomot säätää ja määrää.

Eiköhän anneta Tillun jo olla. Jos hänelle annettaisiin toisenlaiset käskyt ja ohjeet niin kyllähän hän niitä noudattaisi. Vai meinaako joku että ihan jatkosopimuksen kanssa toimii niiden vastaisesti.
Vaikka olisikin vain väliportaan pomo, niin kyllä se jostain kertoo jos entisiltä Ilves-pelaajilta kuuluu sieltä täältä negatiivisia kommentteja miehestä.

Tillu ei ole yksistään syyllinen, mutta on osa ongelmaa.

Minä en ainakaan halua, että Ilves menee kerjäämään yhteistyökumppaneilta tai kannattajilta kolehtia yksittäisiin pelaajahankintoihin. Ei sen suurempaa perustelua, ei vaan sovi omaan ajatukseeni siitä kuinka itseensä kunnioittavan urheiluseuran pitäisi toimia.

Minä en ainakaan halua, että Ilves menee kerjäämään yhteistyökumppaneilta tai kannattajilta kolehtia yksittäisiin pelaajahankintoihin. Ei sen suurempaa perustelua, ei vaan sovi omaan ajatukseeni siitä kuinka itseensä kunnioittavan urheiluseuran pitäisi toimia.
Samaa mieltä, jos puhutaan kerjäämisestä. Tämänkin asian voi vaan "myydä" monella tapaa sidos/kannattajaryhmille. Jos nyt edelleen jankataan tällä Ikosen esimerkkitapauksella, niin kyllä tällaisen, nykyaikana jo todellisen oman pojan kotiin saaminen varmasti näyttäytyy tukijoillekin vain positiivisena pyrkimyksenä.

Mutta kuten todettua, Ilveksen toimistolla taidetaan ajatella juuri kuvailemallasi tavalla. "Tampereen Ilves on yksi suurista. Emme pyydä apua. Meillä on rahaa. Mestaruus on meidän tavoitteemme".

Ja nimenomaan tavoite. Keinot ei välttämättä.

Tästä kai vois päätellä että suuri ja mahtava sortuu kerjäläiseksi, toisin ku me paremmat Ilvesläiset ?

Enivei, emmä usko mihkään täsmähankintoihin ja sellasiin pitemmällä tähtäimellä. Ehkä toi toimis johki kevätpuolen, tai paluuhankintaan kesken kauden. Organisaatio muutoksilla vois olla hyvinki Ilveksen uus tuleminen mahdollista. Saattas rahottajiaki löytyä osakeannilla.

Tästä kai vois päätellä että suuri ja mahtava sortuu kerjäläiseksi, toisin ku me paremmat Ilvesläiset ?
En sano etteikö tuo olisi hyvin toimiva keino, ja miksei jopa paras mahdollinen. Mutta henkilökohtaisesti en pidä siitä, koska se ainakin omassa mielessäni halpuuttaa joukkueen imagoa enemmän kuin sen yhden tai kahden pelaajan menetys. Minun fiiliksilläni tosin ei ole mitään merkitystä, tulosurheiluahan tässä kuitenkin harrastetaan.

Enivei, emmä usko mihkään täsmähankintoihin ja sellasiin pitemmällä tähtäimellä. Ehkä toi toimis johki kevätpuolen, tai paluuhankintaan kesken kauden. Organisaatio muutoksilla vois olla hyvinki Ilveksen uus tuleminen mahdollista. Saattas rahottajiaki löytyä osakeannilla.
Eihän tuo kerjääminen pidemmän tähtäimen juttu saa olla. tosin joissakin spessutapauksissa ihan paikallaan varmaan. Samaa mieltä tuosta, että organisaatio kaipaa uudistumista. Nyt tuntuu siltä, että näivetytään kunnes ei oo edes varaa pelata Areenalla enää.

Mikä sitten on kerjäämistä ja mikä ei?
Mun mielestä, jos tällainen case-Ikonen tulisi eteen, ja rahat olisi jo viittävaille käytetty, olisi hyvä asia mennä niiden sponsorien jutulle.
Myydä ajatus oman pojan kotiuttamisesta.
Ja tehdä myös selväksi, ettei olla ainoita kilpalaulannassa.
Että nyt olisi hyvää imagolle tarjolla, sekä Ilvekselle että tämän mahdollistaville sponsoreille.
Sillä nämä omat pojat on niitä imagojuttuja.
Se pitää vaan osata myydä!

Vaikka olisikin vain väliportaan pomo, niin kyllä se jostain kertoo jos entisiltä Ilves-pelaajilta kuuluu sieltä täältä negatiivisia kommentteja miehestä.

Tillu ei ole yksistään syyllinen, mutta on osa ongelmaa.
Näin on. Jos jotain tuuletusta ei toimistolla tapahdu niin strategian muutos edes omien kotiuttamiseen.

Pakkohan tässä on jotain muutosta on saatava aikaan. Seura ei paljoa kiinnosta ilman omia ikoneita eikä muukalaislegioonat jotka sulavat aina keväällä.

Saa sitte tuoda vaikka kaikki allsvenskanin pelaajat tyhjälle areenalle.

Monesta asiasta voi olla sitä ja tota ja semmoista mieltä, mutta yhdestä asiasta olen hallituksen kanssa samaa mieltä. Täsmä rahoittaminen tiettyyn pelaajan on lopun alkua. Tuotteen pitää olla kokonaisuutena niin loistava, että yhteistyökumppanit tulevat Ilveksen luo. Ilves sitten päättää, että kenet hankitaan. Ulkopuolinen täsmätahoitus menee lopulta siihen, etä sponsorit lypsetään lopulta kuiviksi näillä ”supertähtihyper-rahoituksella”.

Tämä.

Toiminnan pitää olla elinvoimaista, jotta seuralla olisi riittävästi työkaluja hankkia seuralle sopivia pelaajia.

Rahankerääminen yksittäisiin pelaajahankintoihin on todellista vähävaraisen pikkuseuran toimintaa, jota mm. Sport on avoimesti harrastanut.

Kun täällä vielä puhutaan boikoteista, niin voin kertoa, että sellaisella toiminnalla hidastetaan vain toiminnan kehittymistä.

Takaisin