Jotkut on kirjoitelleet aikanaan Niemelän julkaisun jälkeen, että sama Vierumäki-pelisysteemi Niemelällä, kuin Pennasellakin pienillä muutoksilla.
Kyllä mun mielestä ero on aivan valtava ja hyvällä tavalla.
Itseäni ärsytti Pennasen pelitavassa se, että viisikko oli hyvin usein repaleinen etenkin hyökätessä. Niemelä haluaa, että viisikko on aina lähellä toisiaan niin kiekollisena, kuin ilman. Ai että mä tykkään.
Karvauspelaaminen on huomattavasti aktiivisempaa.
Alivoimalla ollaan todella aktiivisesti ja aggressiivisesti häiritsemässä kiekollista jos kiekollisella on vähänkään epäkontrollissa kiekko. Nää kaikki tehdään joukkueena eikä yksittäisen pelaajan touhuna.
Myöskin pyritään luomaan alueellinen ylivoima sinne, missä kiekko on, Pennasen ja Myrrän aikana tähän ei ikinä edes pyritty, mikä mua vitutti suunnattomasti. Laidoilla vihut tuplataan tai triplataan jos niitä on kaksi jos vihulla/ vihuilla on vähäänkään epäkontrollissa kiekko. Tätäkään ei tapahtunut ikinä Pennasen aikana.
Ylipäätään se viisikon tiiviys joka puolella kenttää kiekolla ja ilman. Se mahdollistaa niin paljon enemmän ja monia asioita.
Pakkeja ja muitakin on ohjeistettu laukomaan jos maalilla on omia. Pennasen aikana lyötiin mielummin ränniin.
Valtavan suuria eroja monessa asiassa ja isosti parempaan suuntaan menty juuri niissä asioissa, mitkä mua ärsytti suunnattomasti Pennasen kiekossa.
Ja todella viihdyttävän näköistäkin tämä Niemelän kiekko!