Tommi Tikka

FightBackIpa

Luottopelaaja
Viestejä
1 029
Jos Tikan pistetilastoja katsoo, niin raittiina olisi ilmeisesti voittanut pistepörssin. Runkosarja 53 17+18, playofsseihin vauhti vain kiihtyi 12 3+5.. Muutenkin tuntuu välillä, että keskustelun suunta on sellainen, että ukot olisivat krapulassa pelanneet, niin ahdistunutta osa joukosta on vieläkin.

Ps. Vaikka miten kääntäisi, Tommi Tikka oli toimistolta loistava haku, mies yllätti vain positiivisesti. Loistava pelaaja, ei olisi muuten Jalosen ringissäkään ollut pariinkin otteeseen.
 

Soho

Tähtipelaaja
Viestejä
19 177
Jos Tikan pistetilastoja katsoo, niin raittiina olisi ilmeisesti voittanut pistepörssin. Runkosarja 53 17+18, playofsseihin vauhti vain kiihtyi 12 3+5.. Muutenkin tuntuu välillä, että keskustelun suunta on sellainen, että ukot olisivat krapulassa pelanneet, niin ahdistunutta osa joukosta on vieläkin.

Ps. Vaikka miten kääntäisi, Tommi Tikka oli toimistolta loistava haku, mies yllätti vain positiivisesti. Loistava pelaaja, ei olisi muuten Jalosen ringissäkään ollut pariinkin otteeseen.
Tikka oli loistohaku. Ura otti suorastaan jättiloikan eteenpäin. Tulee ihan mieleen Robert Leinon tapaus muutama kausi sitten. Saatiin miehet juuri oikeaan aikaan joukkueeseen. Sen verran kovan kauden vaan pelasi, että vierailu jäi yhteen kauteen. Kertoo paljon ukon tasosta, että saa 3 vuoden pahvin SHL:ään.
 

Riksu

Tähtipelaaja
Ylläpidon jäsen
Viestejä
14 248

"Ilveksen ja Tommi Tikan keväällä 2022 solmimaan 1+1-vuotiseen sopimukseen sisältyi SHL-optio kaudelle 2023–2024 rahallista korvausta vastaan. Hyökkääjä käytti kyseisen option ja siirtyy ruotsalaisseura HV71:een kolmivuotisella sopimuksella."

Eli Ilves saanut rahallisen korvauksen.
 

Toppapöksy666

Luottopelaaja
Viestejä
3 360

"Ilveksen ja Tommi Tikan keväällä 2022 solmimaan 1+1-vuotiseen sopimukseen sisältyi SHL-optio kaudelle 2023–2024 rahallista korvausta vastaan. Hyökkääjä käytti kyseisen option ja siirtyy ruotsalaisseura HV71:een kolmivuotisella sopimuksella."

Eli rahaa tullut Ilvekselle.
Kuinkahan isosta summasta puhutaan?

Mielenkiintoinen tuo SHL-optio.

Kiitokset Tikille ja onnea sekä menestystä tulevaan.
 

Miika Lundin

Luottopelaaja
Viestejä
2 209
Tuolla jatkolla ei ollut merkitystä ainakaan Ilvekselle maksettavan korvauksen suuruuteen.
Ok. Itse olin siinä luulossa, että saattoi olla, mutta aina vanhakin oppii.

Itse tilannetta ei poista, että kauden jälkeisillä siirtokorvauksilla maksetaan käytännössä edellisen kauden työnteko ja vielä pirun hyvä sellainen.

Sovitaan sitten, että "löysi" Simmen. :) Sekin oli melko kiva veto.
 

38 Special

Luottopelaaja
Viestejä
1 423
Ok. Itse olin siinä luulossa, että saattoi olla, mutta aina vanhakin oppii.

Korvaus maksetaan sen kauden seuralle (+ mahdollisille muille aiempien kausien seuroille), minä vuonna NHL-sopimus tehdään.

Esim. KooKoo saa täyden korvauksen Peetro Seppälästä, vaikka Ilves ehtikin tehdä tulevasta kaudesta sopimuksen ennen NHL-sopimusta.
 

Miika Lundin

Luottopelaaja
Viestejä
2 209
Korvaus maksetaan sen kauden seuralle (+ mahdollisille muille aiempien kausien seuroille), minä vuonna NHL-sopimus tehdään.

Esim. KooKoo saa täyden korvauksen Peetro Seppälästä, vaikka Ilves ehtikin tehdä tulevasta kaudesta sopimuksen ennen NHL-sopimusta.
Juu näinhän se oli, kun vanhaa sopparia oli vielä Johanssonilla jäljellä.
 

Janko

Luottopelaaja
Viestejä
5 409
Osaatko sanoa miten Tikan option kanssa toimittiin? Veikkasin alunperin että Ilves on käyttänyt sopimuksessa olevan option mutta ei julkista sitä juuri tämän HV71-huhun takia. HVn on siis tässä tapauksessa pitänyt maksaa Ilvekselle joku siirtokorvaus sopimuksen purkamisesta.
Tähän tulikin jo siis vastaus Ilveksen tiedotteessa.

Kiitokset Tikille ja Tillulle hyvästä sopparista, taas.
 

Marcelinho

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
109
On ihan varmasti korvaussumma kuusinumeroinen. Enkä yhtään ihmettelisi, vaikka ensimmäinen numero ei olisikaan ykkönen (tästä ei siis mitään varmaa tietoa, mutta verraten muihin samanlaisiin sopimuksiin ja ruotsalaisten kasvavaan maksukykyyn).

Hienoa että Ilves suoraan kertoi tästä rahallisesta korvauksesta, niin ei jää epäselvyyttä asiasta. Tähän ryhmään asiasta kirjoitinkin 15.3.
 
  • Tykkää
Reactions: 000

Robert ja Nollakulma

Luottopelaaja
Viestejä
5 795
Asia on hyvä vain jos tuo raha käytetään samantasoiseen korvaajaan. Mikäli raha menee taas sukan varteen tai patjan alle niin mehän häviämme tässä kaupassa.

Niin noh varsinaista kauppaahan ei ole käyty, vaan Tikka lunasti optionsa, mihin onneksi sisältyi rahallinen kompensaatio.

EHT-statuksesta huolimatta on kyllä aika kova HV71:n puolelta antaa suora 3v:n pahvi. Kertoo ehkä enemmän pelaajmarkkinoista kuin Tikan hyvyydestä.
 
Ylös