Tommi Tikka

Rauno Repomies

Tähtipelaaja
Viestejä
11 810
Tikka sulle ei kelvannut mutta Komarov kelpaisi? On kyllä taas niin sakeeta settiä että…
Niin ja näistäkään ei aina tiedä. Tikka oli lopulta itse se ”niin pehmee, niin pehmee” kun oli kauden tärkeimmät paikat.

Eipä se Radu Rautiainenkaan mikään kaappi ole mutta silti erinomainen hämmentäjä.
 

Keltavihreä

Luottopelaaja
Viestejä
4 944
Lähtevistä kuppimiehistä ei tule ketään ikävä. Ei pätkän vertaa. Osa näistä oli suosikkejani. Yksi aivan ehdoton suosikki. Nyt olen todella tyytyväinen etteivät jatka.

Just juttelin yhen rautaliigan pelaajan omaisen kanssa. Nekään ei vedä lärvejä siinä joukkueessa omiebän poffien aikana. Tekevät kaikkensa, että pärjäävät, ni saa lähtee Ipan kuppimiehet mun puolesta enkä ikävöi sekuntiakaan.
 
Viimeksi muokattu:

Rauno Repomies

Tähtipelaaja
Viestejä
11 810
Ai pudotuspeleissä 12 pelissä kahdeksan pojoo oli pehmeet?
Pelaaminen on niin paljon muutakin kun pisteet. Ja kyllä, Tikka oli pää pehmeänä niissä ratkaisevimmissa hetkissä, malli esimerkkinä täysin typerät jäähyilyt Lahdessa.
 

FightBackIpa

Luottopelaaja
Viestejä
1 027
Tikan peliä pleijareissa tarkastellessa, kohtuuttoman ison osan saa viimeisen pelin huonot otteet. Edelleenkin 12 peliä 3+5 pisteillä, joka nyt vaikkakin lyhyt otanta, niin nosti runkosarjasta pistekeskiarvoaan. Eikä siinä pelissä nyt mitään super ihmeellistä nega mielessä muutenkaan ollut. Nyt vaan nämä ryyppyjutut, joista saa käsityksen, että mies on vetänyt pelit krapuloissaan ja koko pleijarit on vedetty kaatokänneissä. Aika ison summan antaisin henkilölle, joka on nähnyt miehen toistamiseen pelti kiinni pleijareiden aikana. Siis NÄHNYT, ei kuullut siskon serkulta.

No mulle T.Tikka oli kauden selkeästi positiivisin yllätys.
 

Toutain

Luottopelaaja
Viestejä
6 860
Tikan peliä pleijareissa tarkastellessa, kohtuuttoman ison osan saa viimeisen pelin huonot otteet. Edelleenkin 12 peliä 3+5 pisteillä, joka nyt vaikkakin lyhyt otanta, niin nosti runkosarjasta pistekeskiarvoaan. Eikä siinä pelissä nyt mitään super ihmeellistä nega mielessä muutenkaan ollut. Nyt vaan nämä ryyppyjutut, joista saa käsityksen, että mies on vetänyt pelit krapuloissaan ja koko pleijarit on vedetty kaatokänneissä. Aika ison summan antaisin henkilölle, joka on nähnyt miehen toistamiseen pelti kiinni pleijareiden aikana. Siis NÄHNYT, ei kuullut siskon serkulta.

No mulle T.Tikka oli kauden selkeästi positiivisin yllätys.

Loistava runkosarja, hyvät pleijarit.

Pelaajana jää todellakin kaipaamaan tätä miestä. Tällaisia pelaajia(laatu + muut ominaisuudet) on oikeasti todella vähän.
 

jurgen

Tähtipelaaja
Viestejä
14 086
Odotin enemmän, paljon enemmän sitä rouhintaa ja maalinedusronkkijaa. Mutta hyvä pelaaja kaikkinensa. kevät vaan jätti miinusmerkin ja ison sellaisen.
 

Suht hiljainen

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
565
Odotin enemmän, paljon enemmän sitä rouhintaa ja maalinedusronkkijaa. Mutta hyvä pelaaja kaikkinensa. kevät vaan jätti miinusmerkin ja ison sellaisen.
Sama. odotin enemmän, varsinkin keväällä. Pidin tosi hyvänä hankintana ja jopa sateentekijänä kevään peleissä Ilvekselle, mutta jotain jäi piippuun. Tietty siellä on yleensä se neljä muutakin omaa kenttäpelaajaa samaan aikaan kentällä, mutta kuitenkin... Jännä nähdä miten sopii SHL:aan.
 

Toutain

Luottopelaaja
Viestejä
6 860
Odotin enemmän, paljon enemmän sitä rouhintaa ja maalinedusronkkijaa. Mutta hyvä pelaaja kaikkinensa. kevät vaan jätti miinusmerkin ja ison sellaisen.

Katselin eilen Tikan kaikki maalit, kun HV71 julkaisi sellaisen koostevideon Youtubessa.

Siinä oli yli 20 maalia, kun oli Liigasta, maajoukkueesta ja CHL:stä.

Maaleista ylivoimainen enemmistö oli keskustasta hyvästä sektorista ja maalin edestä. Lisäksi kaikki muistamme, että aika monessa maalissa seisoi maskissa hievahtamatta.

En kyllä tiedä, mitä tästä kaudesta jäi pelillisesti puuttumaan. Niitä idioottitemppujakin nähtiin vähemmän kuin aiemmalla urallaan, eikä se silti ollut fyysisyydestä pois.

Hurja ajatus, että jotain odotettiin enemmän, kun tällainen rymistelijä painaa 17 maalia (runkosarjassa) ja Jalonenkin nappaa ensimmäistä kertaa maajoukkueeseen.

Pleijareissa sitten turha temppu ja joitakin pelin ulkopuolisia asioita, joilla spekuloitu, mutta kyllähän Tikan kausi oli kaiken kaikkiaan lähes ilmiömäinen.

Toki tuon runkosarjan jälkeen olisi voinut odottaa pleijareissa vieläkin enemmän. Mutta tavallaan itse omalla hyvyydellään asetti ne odotukset ja sai kuitenkin sitten aikaan tulosta toisin kuin moni kärkipelaaja.
 

Lima

Luottopelaaja
Viestejä
1 064
On helkkarin iso palanen paikattavaksi. Ei se sattumalta maajoukkueessa ole ja saanut ulkomaille isoa sopimusta. En käsitä mitä täällä väki odotti. Oli Ilveksen ylivoimaisesti paras sentteri pudotuspeleissä. Pelasi usein Jasekia vastaan ja käytännössä pimensi täysin. Ei ole sattumaa, että vastustajan pelaajat ja fanit vihaavat tätä kaveria. Ilveksen hyökkäyskaluston fyysisin pelaaja ja vähän näyttää huonolta senkin suhteen seuraava kausi, kun huhutuissa pelaajissa ei Könösen lisäksi oikein fyysisyyttä löydy. Ilmeisesti juominen oli se ongelma monelle. Itseä se ei haittaa, jos pelin taso pysyy joukkueen parhaimpana.
 

El Reino

Tähtipelaaja
Viestejä
10 585
Tikka pelasi pääsääntöisesti kauden laidoillaan Mäntykivi ja Tuulola/Nyman. Välillä hän käväisi Sebökin paikalla kakkosketjussa.

Suurin osa peliajasta meni kuitenkin alkukaudesta vaisusti suorittaneiden pelaajien rinnalla. Sekin huomioiden oli tulos kova.

En tiedä, kuka olisi ollut roolissaan parempi tässä sarjassa. Ei tainnut muista joukkueista kolmosen sentterit saada kutsuja Jalosenkaan karkeloihin.
 

Tenderi

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
417
Niin ja näistäkään ei aina tiedä. Tikka oli lopulta itse se ”niin pehmee, niin pehmee” kun oli kauden tärkeimmät paikat.

Eipä se Radu Rautiainenkaan mikään kaappi ole mutta silti erinomainen hämmentäjä.
Ei jeesus, Tikka ihan oikeesti hämmentää ja menee pään sisään. Rautiainen hieroo vähän naamaa, kertoo sun tietämyksestä tääki kommentti jonkun verran.
 

FightBackIpa

Luottopelaaja
Viestejä
1 027
Kun Leo Komarov hämmentää maalin edessä, siellä käy yleensä vastustajat lämpöisenä.

Kun Tommi Tikka hämmentää maalin edessä, siellä käy yleensä lämpöisenä Tommi Tikka.
Moniko näitä juttuja heittäisi näin, jos ei muistissa olisi Pelicans pelin käytännössä yksittäinen ylilyönti väärässä paikassa ja nuo mahdolliset (siis mahdolliset) kännijutut. Jokainen joka oikeasti pelistä jotain ymmärtää, tietää että T.Tikan hämmentämistaidot ovat ensiluokkaisia mm. siellä maalin edessä. No turha tästä on väitellä, kun osa porukasta kääntää mustan valkoiseksi vaikka väkisin.

Rukoillaan nyt ihmettä, että launchissa löytyy ukko, joka on mm. yht`aikaa maalintekijä, hyvä aloittaja ja hämmentäjä. Kovilla on usko..
 

Murheellinen sosialisti

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
166
Moniko näitä juttuja heittäisi näin, jos ei muistissa olisi Pelicans pelin käytännössä yksittäinen ylilyönti väärässä paikassa ja nuo mahdolliset (siis mahdolliset) kännijutut.

En tiedä kuinka moni heittäisi mutta itse olin tätä mieltä myös ennen pudotuspelejä. Mulle ei toi Tikan räksytyksen idea auennut missään vaiheessa.

Muistan vieläkin hyvin, miten Boston Bruinsin puolustajilla oli hermo tosi kireällä Komarovin kanssa kevään 2013 pudotuspeleissä. Sen sijaan Tommi Tikasta jäi päällimmäisenä mieleen se, miten sillä oli itsellään hermo jatkuvasti tosi kireällä. Surkeimpana esimerkkinä Tappara-peli, jossa yritti foorumiraporttien mukaan provosoida miljonääri Lehterää kokaiinista huutelemalla.
 

Lima

Luottopelaaja
Viestejä
1 064
En tiedä kuinka moni heittäisi mutta itse olin tätä mieltä myös ennen pudotuspelejä. Mulle ei toi Tikan räksytyksen idea auennut missään vaiheessa.

Muistan vieläkin hyvin, miten Boston Bruinsin puolustajilla oli hermo tosi kireällä Komarovin kanssa kevään 2013 pudotuspeleissä. Sen sijaan Tommi Tikasta jäi päällimmäisenä mieleen se, miten sillä oli itsellään hermo jatkuvasti tosi kireällä. Surkeimpana esimerkkinä Tappara-peli, jossa yritti foorumiraporttien mukaan provosoida miljonääri Lehterää kokaiinista huutelemalla.
Vastustajille se on auennut hyvin, kun äänestivät Tikan sarjan ärsyttävimmäksi pelaajaksi. Samaten tuntui aukeavan vastistajan faneille pudotuspeleissä.

Hyvä hämmentäjä on Komarovkin ja oli sen lisäksi hyvä pelaajakin, mutta tällä hetkellä taitaa hintalappu olla tasoon nähden turhan kova.

Enkä näe minkäänlaisena ongelmana Lehterälle huumeista huutelimisella. Totuus sattuu vai miten se meni. Varmasti Komarov ja Tikka on pahemmistakin asioista huudellut.
 

Rauno Repomies

Tähtipelaaja
Viestejä
11 810
Ei jeesus, Tikka ihan oikeesti hämmentää ja menee pään sisään. Rautiainen hieroo vähän naamaa, kertoo sun tietämyksestä tääki kommentti jonkun verran.
Hahaha, eiköhän se Tikan erityiskyky jo nähty. Yrittää leipoa suoraan pataan ihan huvikseen siellä maalin edessä ja välillä muuallakin ja mies oli itse kuumana kuin hella koko pleijarit.

Täällä Tikkaa pidetään hämmentämisen erikoismiehenä kun sanoi jotain Talajaa pehmeäksi. Hämmentäminen ja tyhmyys on eri asioita.

Kertoo myös sinun tietämyksestä ja lukemisen ymmärtämisestä jotain kun tarkoitin vaan tuota että ei se pelaajan koko ole mikään tae sille kovaa pelaamiselle tai hämmentämiselle.
 
Viimeksi muokattu:

Kaukofani

Luottopelaaja
Viestejä
3 064
Lähtevistä kuppimiehistä ei tule ketään ikävä. Ei pätkän vertaa. Osa näistä oli suosikkejani. Yksi aivan ehdoton suosikki. Nyt olen todella tyytyväinen etteivät jatka.

Just juttelin yhen rautaliigan pelaajan omaisen kanssa. Nekään ei vedä lärvejä siinä joukkueessa omiebän poffien aikana. Tekevät kaikkensa, että pärjäävät, ni saa lähtee Ipan kuppimiehet mun puolesta enkä ikävöi sekuntiakaan.
Timon tarvii perustaa ens keväänä Ilvekseen oma AA kerho…
 

Mikko Määttänen

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
159
Tikka oli kokonaisvaltaisempi pelaaja mitä odotin. Arvostan, että veti uransa toistaiseksi parhaan kauden Ilveksessä enkä ajattele mitään pahaa pelaajasta jatkossakaan.

Pakko kuitenkin sanoa, että siinä vastustajan ihon alle pääsemisessä jäi lähinnä mieleen negatiivisessa valossa. Näyttää nimittäin todella nololta mikäli yrittää väkisin mennä tunteisiin, kukaan ei ole moksiskaan ja lopulta kasetti pettääkin ainoastaan itse Tikalta, johtaen vielä jäähyyn. Runkosarjan viimeisessä paikallispelissä näytti Savinaisen, Lehterän ja Seppälän vieressä tulokkaalta aikuisten peleissä. Pelicansia vastaan yhtä noloa, kun ex-Ilves Ikonen lähinnä naureskelee toisen yrityksille.

Varmasti kauden aikana oli lukuisia tilanteita, missä onnistui ärsyttämään vastustajaa. Kauden tärkeiden käännekohtien tapahtumat jäävät kuitenkin sata kertaa paremmin mieleen. Kaikesta muusta plussaa, epäkiitollisten haalarihommien ja enemmän palstatilaa saavien tehopisteiden välillä.
 
Ylös