Ipappa sanoi:
Eipä Koistinen tosiaankaan nyky-Ilveksessä pääsee vahvuuksillaan loistamaan. Mitä hyötyä on esim. loistavista avaussyötöistä, joita Ville ennen NHL-keikkaansa viljeli ihailtavan pitkinä ja tarkkoina, kun hyökkäyskalusto surffailee päämäärättömästi keskialueella eikä edes näytä hakevan vapaata paikkaa tai sitten odottaa syöttöä seisovin jaloin sinisen tuntumassa.
Eihän näin edes kuulu Tuokkolan alaisuudessa pelata, eikä tätä ole tapahtunutkaan. Pätee jokseenkin Raipen ajanjaksoon, mutta ei Tuokkolan. Ei siellä kukaan seiso siniviivalla tai surffaile päämäärättömästi, yhtenä rintamana sieltä tullaan omasta päästä. Nythän Villen ongelmana on ennemminkin se, ettei välillä anna sitä syöttöä joka kuuluisi, vaan painaa itse kiekon päätyyn ja menee perään. Välillä voittaa sen, välillä ei. Esimerkiksi lauantaisen ottelun loppuhetkillä kun pelattiin ilman maalivahtia, Koistinen lähti omasta päästä ja arvasin heti, ettei luonto anna periksi syöttää vaan itse mentiin päätyyn ja siitä seurasi sitten kiekonmenetys.
Ipappa sanoi:
Jos Ville joskus pääsee avaamaankin niin todennäköisesti vastaanottaja ei kuitenkaan saa edes kiekkoa kiinni, vaikka syöttö olisi kuinka hyvä.
Tämä liittyy "tuhottuun" itseluottamukseen kun alkukaudesta ei pidetty kiekkoa vaan roiskittiin sitä päätyyn. Yksinkertaisetkin asiat tuntuvat vaikeilta ja ne metrin syötöt meni välillä kaikilla sen kolme metriä ohi, eikä kiekkoa saatu ikinä haltuun vaikka se tuli rollaattorivauhtia suoraan lapaan.
Ipappa sanoi:
Tilanne näkyy Koistisen otteissa sitten turhautumisena, eli hän pelaa muutenkin selkeästi alle oman tasonsa. Uskoisin myös, että Koistisesta on vielä (toivottavasti nimen omaan Ilveksessä eikä muualla) paljon enemmän iloa, kunhan hän saa sopivammat miehet ympärilleen.
Mutta ei saisi näkyä. Hänet on hankittu johtavaksi pelaajaksi johtavan pelaajan palkalla. Itse näkisin, että Koistinen on parhaimmillaan kun saa pelata lähes neljäntenä hyökkääjänä ja hyökkääjistä löytyy oikeita kunnon pelinrakentajia, jotka saavat kiekon Koikan lapaan hänen noustessa viivalta maalille.